Anketa:
Sony Ericsson Freestyle Motocross opäť na Slovensku
ZdieľaťPridané: 20.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9393 [Šport - Motocross]
Freestyle motocross si na Slovensku získava čoraz viac fanúšikov o čom svedčí fakt, že už po tretí raz sa v košickej Steel aréne bude konať známa akcia Sony Ericsson Freestyle Motocross.
Seriál článkov - Sony Ericsson Freestyle Motocross:
| Seriál článkov: Sony Ericsson Freestyle Motocross | Nasledujúci
Po dvoch úspešných ročníkoch s diváckou návštevnosťou viac ako 25 000 divákov sa už teraz fanúšikovia freestyle motocrossu môžu tešiť na tretí ročník, ktorý bude plný zmien s viacerými prekvapeniami.
![]() |
Organizátori kompletne zmenili dramaturgiu programu. Fanúšikovia sa môžu tešiť na nových špičkových pretekárov, ktorí na Slovensku ešte nepretekali a na lákavé sprievodné akcie. Namiesto Pit bike show a BMX show, ktoré boli sprievodnými akciami po minulé roky, organizátori pripravili veľké prekvapenie, ktoré ste na Slovensku ešte nemali možnosť vidieť na vlastne oči – a to backflip (salto vzad) na snežnom skútri!
![]() |
Tí najlepší freestyloví pretekári z celého sveta sa tento rok pobijú v súťaži o 20 000 EUR. Akcia v košickej Steel aréne bude iba jeden deň a to 23. januára 2010, preto fanúšikom freestyle motocrossu odporúčame, aby si vstupenky zakúpili čo najskôr.
![]() |
Rev motoriek, saltá vzad na motorke, dych vyrážajúce extrémne skoky, nebezpečné pády, svetelná a hudobná show, davy fanúšikov a nezabudnuteľná atmosféra - to je Sony Ericsson Freestyle Motocross.
![]() |
Predpredaj vstupeniek začal 1. októbra.2009 v sieti Ticketportal
Oficiálny názov podujatia: Sony Ericsson Freestyle Motocross
Dátum: 23. január 2010
Začiatok: 20:00
Miesto: Steel Aréna / Košice
Predpredaj v sieti Ticketportal
Viac info na www.fmx.sk
Pridané: 20.10.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Seriál článkov - Sony Ericsson Freestyle Motocross:
| Seriál článkov: Sony Ericsson Freestyle Motocross | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Motocross až do Vianoc za jedinečnú cenu! - Redakcia
- Libor Podmol potvrdil účasť na Sony Ericsson Freestyle Motocross v Bratislave 2011 - Redakcia
- Jazdci Mike Metzger, Rob Adelberg a Jose Miralles mieria do Bratislavy! - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle Motocross 2010 v Košiciach za nami - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Arénu rozpália štyri nádeje freestyle motokrosu! - Redakcia
- Do finále Sony Xperia X-Night chce aj 12-ročný talent Matěj Česák! - Redakcia
- Atraktívny sprievodný program Sony Ericsson Freestyle motocross show bude plný extrémnych kúskov, odvahy, šialenstva a krásy - Redakcia
- Sony Ericsson Freestyle motocross 2011 - haro007
- Súťaž o 10 vstupeniek na Sony Ericsson Freestyle Kings 2010 v Steel Aréne - Redakcia
- Súťaž o 4 vstupenky na Sony Ericsson Freestyle Kings 2009 v Steel Aréne - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!