Anketa:
Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2012
- Novinky
- Testy a predstavenia
- Mototuristika
- Šport
- História
- Vaše stroje
- Technika
- Bleskovky
- Najnovšie Články
- Ostatné Články
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 18.
18.12.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5478 [Novinky - Oznam]

MV AGUSTA RIVALE 800 - Najkrajší motocykel na show
Ešte raz sa vrátime na sedemdesiaty ročník výstavy EICMA v Miláne, ktorá je najdôležitejšou motocyklovou udalosťou každého roku. MV Agusta 800 Rivale tu získala titul najkrajšieho motocykla na výstave.
27.11.2012 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 6179 [Novinky - Reportáž]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Girls, girls, girls...
Ešte sa raz vrátime na tohtoročnú výstavu v Miláne aby sme sa tentoraz pokochali na tých krajších exponátoch, ktoré sa dali v jednotlivých stánkoch stretnúť...
27.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8652 [Novinky - Reportáž]

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500
Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.
16.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5584 [Šport - Rally]

Rozhovor: Vyspovedali sme Héldera Rodriguesa a Sama Sunderlanda z Honda HRC tímu pred Dakarom 2013
Na Milánskej výstave EICMA 2012 som dostal príležitosť krátko vyspovedať dvoch jazdcov továrenského tímu Hondy, ktorá sa po rokoch vracia znovu na Dakar.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5469 [Bleskovky - Novinky]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Gas-Gas, Sherco, Keeway, Can-am a tí ostatný
Záverečný fotoreport z tohtoročnej výstavy v Miláne, prinesie ďalší dakarský špeciál z dielne Gas-Gasu...
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4280 [Bleskovky - Novinky]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Touratech, Wunderlich a Givi
Z množstva úpravcov na výstave som vybral asi trojicu najznámejších značiek, ktorých expozície vám priblížim fotografiami.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4248 [Bleskovky - Novinky]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Quadro, Kymco a Benelli
Expozície ďalších vystavovateľov na tohtoročnej EICMA si priblížime fotoreportmi. V tejto časti si môžte pozrieť trojkolesové skútre značky Quadro, stánok Kymco a Benelli.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6338 [Bleskovky - Novinky]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Harley-Davidson, Honda a Ducati
Stánok Harley-Davidson sa niesol v duchu 110-teho výročia značky a vystavené boli limitované výročné modely. Novinky Hondy a Ducati sme predstavilu už včera tak prinášam ešte fotky z ich expozícií.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5891 [Bleskovky - Novinky]

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Kawasaki a Yamaha
Dvaja japonskí výrobcovia predstavili všetko nové na budúcu sezónu ešte pred výstavami alebo v Kolíne a tak vám prinášam fotoreport z ich stánkov.
14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4502 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - MV Agusta
MV Agusta je taktiež z tých značiek, ktoré svoje esá postupne odhaľovali už pred výstavou. V Miláne mali nádherný stánok a v ňom dizajnovo neskutočne podarené motorky.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5188 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Suzuki
Suzuki do priniesla všetky svoje modely, ale svoje novinky už predstavila v Kolíne pred mesiacom. Tak si ich len pripomenieme.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7125 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Aprilia, Moto Guzzi, Vespa
Piaggio Group mal viacero noviniek. V stánku privítali Maxa Biaggiho, ktorý sa síce môže tešiť z titulu, ale nedávno oznámil aj koniec svojej úspešnej kariéry. Aprilia predviedla nový Caponord 1200, Moto Guzzi Californiu 1400 a Vespa futuro-retro skúter 946.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4075 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Triumph
V Triumphe sa všetko točilo okolo novej Daytony 675 a 675R, o ktorej sme informovali už v predstihu.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5961 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - KTM
Hlavným ťahákom prezentácie KTM, bola beštia, ktorá im vraj unikla z vývojového centra. Dostala meno SuperDuke 1290 R prototyp, najsilnejší naháč v histórii KTM. Nechýbali ani menšie Duky a oslava titulov v takmer všetkých moto disciplínach.
13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3786 [Bleskovky - Novinky]

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Husqvarna
Husqvarna tiež svoje tohtoročné najväčšie novinky už odhalila. V Miláne sa pochválili vypredanou výrobou modelov TR 650, ukázali dakarský špeciál s jazdcom Joanom Barredom a na záver koncep,t ktorý nadväzuje na Moab s názvom Baja.
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!