Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1058 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 6678
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (3973)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (2705)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rozhovor: Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

 Zdieľať

Pridané: 27.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7275 [Novinky - Reportáž]

Na tohtoročnom výstavisku v Miláne som vyspovedal aj človeka, ktorý stál za vývojom novej modelovej rady 500 kubíkových modelov Honda.

 Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500
Masanori Aoki - konštruktér novej modelovej rady Honda CB500F, CB500X, a CBR500

Awia: Stojíte za vývojom nového trojlístka motocyklov od Hondy, CB500F, CB500X, a CBR500. Vychádza nový 500-ový motor z predchádzajúceho modelu CB500?

Masanori: Je to úplne nový motor. Podobá sa na motory v CBR600 a CBR1000, teda radový 4 valec, ale je to od základu nový motor.

Masanori: Staré 500-ové motory na tom boli horšie s emisiami a spotrebou preto sme sa rozhodli pre vývoj úplne nových motorov s objemom 500 ccm za použitia najnovších technológií pre dosiahnutie čo najnižších emisií a spotreby paliva.

Honda na výstave EICMA Miláno 2012:

14.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5265 [Bleskovky - Novinky]

-

Fotoreport: Výstava EICMA 2012 Miláno - Harley-Davidson, Honda a Ducati

Stánok Harley-Davidson sa niesol v duchu 110-teho výročia značky a vystavené boli limitované výročné modely. Novinky Hondy a Ducati sme predstavilu už včera tak prinášam ešte fotky z ich expozícií.

 

13.11.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5649 [Bleskovky - Novinky]

-

Naživo výstava EICMA 2012 Miláno - Honda

Podobne ako Ducati tak aj Honda vybalila svojej novinky ešte v predvečer Milánskej výstavy. Okrem noviniek z Kolína a trojice 500-viek o ktorých sme písali zaujala novou Forzou a „Bagger-om“ na báze Goldwinga z označením F6B.

 

Awia: Pri sedemstovkách Honda použila ploché motory - sklonené valce dopredu, prečo tomu tak nie je aj pri nových päťstovkách?

Masanori: NC 700 bol úplne nový koncept motocykla, preto sme použili plochý motor a vytvorili tak dostatočne veľký odkladací priestor v mieste kde je zvyčajne uložená nádrž. Avšak pri CB sme chceli zachovať vzhľad CBR 600 a CBR 1000, nadviazať na líniu CB a použiť rozvod DOHC. Takže to je dôvod klasické usporiadanie valcov.

 Nový motor CB 500 s rozvodom DOHC
Nový motor CB 500 s rozvodom DOHC

Masanori: Ďalším dôležitým prvkom, charakteristickým pre radu CB je krátky rázvor osí kolies. NC700 ma rázvor o veľkosti 1540 mm, u novej CB je to len 1400 mm. Keď sklopíte motor, dostanete dlhší rázvor čo nekorešpondovalo so zameraním a ani históriou rady CB.

Awia: Pre akú skupinu zákazníkov sú určené nové modely CB? Má to byť akýsi medzistupienok pri prechode na väčšiu sedemstovku?

Masanori: Nemyslím si, že nové CB 500 modely búdu len akýmsi predochovým modelom k vyššej kubatúre, pretože prenos výkonu a krútiacieho momentu je pri týchto dvoch motoroch kompletne odlišný. Takže myslíme si že zákazníci CB 500 budú iný ako pre NC 700.

Masanori: Predpokladáme že vzhľadom na veľmi priaznivú cenu päťstoviek, ešte nižšiu ako u NC 700 bude o tieto modely väčší záujem hlavne z radov mladších motorkárov.

Awia: Sú nové päťstovky globálnym projektom alebo sú určené len pre európsky trh?

Masanori: Prišli sme s novým motorom s novou charakteristikou priebehu výkonu aby sme boli schopný pokryť čo najväčší trh. Iné sú požiadavky zákazníkov v európe a amerike a iné v ázii, či už vzhľadom na predpisy alebo možnosti využitia motocyklov.

Awia: Nastavenie motorov a výkonové parametre sú na všetkých trhoch rovnaké?

Masanori: Pre európsky trh je určená verzia s výkonom 35kW, kvôli nový predpisom ohľadom vodičských oprávnení. Pre ostatné krajiny je to verzia s výkonom 37kW.

Awia: Verzia CBR500 určená na Európsky pohár juniorov - European Junor Cup je výkonovými parametrami odlišná od sériovej verzie?

Masanori: Všetky špecifikácie ešte nie sú celkom uzavrené, ale motorka vychádza zo sériovej verzie s dodatočnými úpravami pre závodné okruhy.

 Verzia CBR500 určená na Európsky pohár juniorov
Verzia CBR500 určená na Európsky pohár juniorov

Awia: Na akom ďalšom projekte v Honde pracujete, prezraďte nám aspoň či to bude malé alebo veľká kubatúra?

Masanori: Pracujem teraz na väčšom projekte, motocykla s väčším motorom.

Masanori Aoki-ho spovedal Tomáš Hajduch - Awia a Miro Tamáši.

Pridané: 27.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (20)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria