Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2033 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29769
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17598)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12171)

Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2017

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 18.

13.11.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 3904 [Novinky - Reportáž]

-

EICMA 2017 - fotky stariniek a ďalších zaujímavostí

Hop, chytajte ďalšiu várku fotiek z Milána, tentoraz staršie stroje a moderné retrá, plus zaujímavé veci, čo vám padli do oka.

 

13.11.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 5148 [Novinky - Reportáž]

-

EICMA 2017 - veľa veľa fotiek noviniek a zaujímavostí

Viacerí z vás ste boli v Miláne osobne, a viacerí z vás ste nám poslali vaše fotky. V prvej várke zverejňujeme primárne fotky noviniek, nasledovať budú zaujímavosti a ďalšie. Nech sa páči, takmer tristo fotiek priamo z plochy výstavy EICMA 2017.

 

10.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 5268 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - koncept Honda CB4 Interceptor

V rámci tvorby konceptu Neo Sports Café, z ktorého vznikol sériový model CB1000 2018, mala Honda rozpracovaných niekoľko návrhov. Zaujímavý CB4 Interceptor je jeden z nich.

 

08.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4903 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Suzuki hodila SV650 do retro šatu

Suzuki ešte pred výstavou ukázala fotky osemnástkových modelov GSX-R600, GSX-R750 a Hayabusa, na ktorých však okrem nových farieb nebolo vidieť žiadne iné zmeny. Bolo teda jasné, že do Milána si necháva niečo lepšie - a tak trochu potichu to Suzuki dnes zverejnila: ide o verziu SV650 s retro nádychom.

 

08.11.2017 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4297 [Novinky - Predstavujeme]

-

Mitas predstavuje nový rad pneumatík pre skútre Touring Force-SC

Mitas, ktorý je súčasťou skupiny Trelleborg Group, predstavuje svoj nový rad pneumatík pre skútre Touring Force-SC, ktorú môžete vidieť na výstave EICMA (hala 9, stánok I 73) od 7. do 12. novembra 2017.

 

07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4280 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Royal Enfield ukázal nový 648 kubíkový dvojvalec v modeloch Interceptor a Continetal GT

Royal Enfield prekvapil novým motorom, je to paralelný dvojvalec klasického vzhľadu, ktorý montuje do dvojice modelov.

 

07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 6329 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Moto Morini Milano 2018

Talianska firma Moto Morini predstavila model Milano, ktorý je inšpirovaný jej historickým modelom 3½ z roku 1969.

 

07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4541 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Harley-Davidson rozširuje rad Softail o Sport Glide

Nový Sport Glide je továrenský custom pre každý typ cestovania – výlety, dochádzanie či dlhé trasy. Napriek tomu, že má klasické rysy radu Touring, model Sport Glide razí svoj vlastný kompaktný a moderný štýl.

 

07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 3618 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Husqvarna ukázala sériovú podobu naháča Vitpilen 701, Svartpilen 701 ako prototyp

Naháč Husqvarna, to bolo donedávna nepredstaviteľné. V minulom roku sa ľady pohli, a dnes švédska značka predstavila sériovú podobu veľkého naháča Vitpilen 701. Jeho derivát Svartpilen 701 zostáva ako prototyp. Fotografie a údaje doplníme.

 

07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 9216 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Moto Guzzi V85 - cestovné enduro klasického vzhľadu a elektroskúter Vespa Elettrica

Moto Guzzi prekvapila novým motorom a aj novým klasicky vyzerajúcim cestovným endurom. Aprilia inovovala Shiver a 125-ky. Vespa predviedla svoj elektrický skúter Elettrica.

 

07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 8524 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - KTM prichádza s dvojvalcovým Duke 790, Adventure 790 iba ako prototyp

Nový Duke bol už na spadnutie - prišiel s úplne novým radovým dvojvalcom s objemom 799 cm3. Enduro s týmto základom zatiaľ zostáva v podobe prototypu. KTM ukázala aj nový dakarský špeciál pre budúcoročný Dakar. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.

 

07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 4563 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - Indian predstavil silnejšie motory a parádny flat track FTR1200 Custom

Aj americká značka inovuje. Motor Thunder Stroke 111 má teraz vyšší výkon aj krútiak, modely Sout lepší podvozok. Inováciami prešli aj Roadmaster Elite a Springfield Dark Horse. A bonus - flat track chuťovka FTR1200 Custom.

 

07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 6732 [Novinky - Predstavujeme]

-

Kawasaki pre rok 2018: preplňovaná Ninja H2 SX, refrešnutá ZX-10R SE a Café verzia Z900RS

Kawasaki sľúbila, tak aj učinila - jej ďalší preplňovaný model je na svete. Je ním turistickejšie a civilnejšie zameraná Ninja H2 SX. Superbike ZX-10R prichádza v edícii SE so semiaktívnym podvozkom a nedávno predstavené retro Z900RS zas v peknej verzii Café. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.

 

07.11.2017 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8627 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2017 - BMW Inovuje F 750/850 GS, predstavuje skúter a luxusný tourer Grand America

BMW na tohtoročnej výstave EICMA predstavilo štyri svetové premiéry: K1600 Grand America, F 850/750 GS a skúter C 400 X.

 

07.11.2017 - Peter Fischer Čitatelia: 4373 [Novinky - Predstavujeme]

-

Triumph predstavil vynovené Tigre a zaujímavý prototyp ľahkého endura Tramontana

Anglická značka nás už pred časom navnadila pekným videom pripravovaného Tigra, ale teraz už vieme aké presne sú: omladená je 800 aj 1200, obe vo verziách XC a XR. Prekvapením bol prototyp ľahkého endura s názvom Tramontana. Fotografie a údaje priebežne dopĺňame.

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »