Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1629 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30670
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18054)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12616)

Články - Novinky - In Memoriam

slider

R. I. P. Lehy, drž sa tam hore!

Vo veku 59 rokov dnes zomrel jeden z výrazných členov bratislavskej motoscény, ako aj nášho motoride klubu, Peťo Lehy Lehocký. DOPLNENÉ INFO: pohreb bude vo štvrtok 24. 10....

slider

Zomrel Vadim Kusý

Vo veku 61 rokov zomrel jeden z najvýraznejších a najaktívnejších motorkárov na Slovensku, Vadim Kusý.

slider

Svetoznámy kaskadér Chris Pfeiffer spáchal samovraždu

Kto sa aspoň trochu orientuje vo svete stuntridingu, trialu či endura, určite pozná meno Chris Pfeiffer. Bol veľmi úspešný vo všetkých týchto disciplínach. Minulý víkend...

slider

Vo veku 35 rokov zomrel majster sveta MotoGP Nicky Hayden

Po nehode na bicykli, ktorú mal Nicky minulý týždeň v Rimini, a po ktorej bojoval o život v umelom spánku, dnes krátko popoludní zomrel.

slider

Zomrela legenda dizajnu Massimo Tamburini

Tento víkend podľahol v boji s rakovinou 70 ročný Massimo Tamburini, legenda motocyklového dizajnu.

slider

Odpočívaj v pokoji, Martiner!

V deň, keď vypukne 30. letná olympiáda, sme sa zobudili do pekného dňa, no zaskočila nás nemilá správa. V skorých ranných hodinách tento svet opustil skvelý človek, náš...

slider

Miklo, zbohom!

V nedeľu 22. 8. 2010 večer nás opustil náš kamarát, motorkár, Miloš Urbanovský z Trnavy.

Zobrazujem články 31 až 45 z cekového počtu: 35.

22.07.2006 - ogard Čitatelia: 25317 [Novinky - In Memoriam]

-

SueX – myslíme na Teba!

Vo štvrtok 20. 07. 2006 približne o 12.30 sa stalo niečo, čomu stále nedokážem uveriť. Jedno veľmi milé a zlaté dievča menom Zuzana, ktorú mnohí poznáte pod nickom SueX, nás náhle opustilo.

 

27.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 198599 [Novinky - In Memoriam]

-

Goldy nás navždy opustil...

V nedeľu 26. 3. nás v skorých ranných hodinách navždy opustil náš motorkársky brat Laco "Goldy" - prezident motorkárskeho klubu Predators. Chalani, cítime s vami... Ahoj, Goldy!

 

24.03.2006 - Peter Fischer Čitatelia: 12762 [Novinky - In Memoriam]

-

Maj sa, Noro...

V noci 19. 3. pri tragickej autonehode vyhasol život jedného z nás...

 

19.01.2006 - JuroCBR Čitatelia: 20435 [Novinky - In Memoriam]

-

Spomienka Leovi

Už nikdy ho nestretneme na cestách, už nás nikdy neodzdraví mávnutím ruky, už si nikdy nezapáli poslednú cigaretu... Levie srdce dotĺklo...

 

03.09.2005 - vento Čitatelia: 17425 [Novinky - In Memoriam]

-

Venované Patrikovi...

Ani neviem ako mam začať tento príspevok, lebo to čo som videl na vlastné oči neprajem nikomu z Vás.

 

| 1 2 3 | Nasledujúce

Motozem

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »