Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 958 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30213
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17825)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12388)

Články - Testy a predstavenia - Čižmy

slider

SIDI Vortice - s cirkulou na nohách

Do tejto sezóny som vykročil v komplet novom ošatení od hlavy až po päty. A keďže som napísal vykročil, tak ako prvé spomeniem nové čižmičky. Sidi Vortiče...

Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 5.

16.04.2018 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8805 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

Skúsenosti s čižmami Touratech Destino (VIDEO) po roku

Turistické čižmy zaujímavej novej koncepcie s vnútronou topánkou, ktorá sa dá využiť ako "civilná" topánka máme už takmer rok. Jazdili sme na rôznych mašinách, na ceste aj v teréne, a vyvetrali sme ich aj v Afrike.

 

17.06.2015 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 7069 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky

Dominatori od Formy sú so mnou vo svete offroadu skoro od úplného začiatku Projektu Z cesty do terénu. Ak teda nepočítam prechodové obdobie, kedy som nosil vysokohorské turistické Lowa Tibet a nevybral si poriadne boty na motokros. Máme za sebou štyri roky nielen motokrosu, ale načuchli sme aj do endura a mal som ich párkrát aj na supermoto.

 

14.01.2013 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 8169 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

Projekt z cesty do terénu – Čižmy Forma Dominator Comp po roku

Je čas trochu zosumarizovať odolnosť a vlastnosti výstroje. Ako prvé prišli na rad čižmy Forma Dominator Comp.

 

18.01.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 18848 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally

Čižmy na motokros, enduro ale ktoré zvládnu aj turistiku a môžete ich mať celý deň na nohách? Utópia? To som si myslel aj ja kým som neskúsil Sidi Crossfire SRS.

 

04.06.2010 - Milan Mikulík - mikulec Čitatelia: 14958 [Testy a predstavenia - Čižmy]

-

SIDI Vortice - s cirkulou na nohách

Do tejto sezóny som vykročil v komplet novom ošatení od hlavy až po päty. A keďže som napísal vykročil, tak ako prvé spomeniem nové čižmičky. Sidi Vortiče...

 

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »