Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10381)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rumunsko a Bulharsko 2005 1/3

Pridané: 22.06.2006 Autor: Barclay

Príprava trasy nebola, vedeli sme iba smer Rumunsko – Costinesti, prímorská oblasť, miesta, ktoré chceme navštíviť a dátum odchodu. Zloženie Yamaha 750 TENERÉ - Laco, priateľka - Aďa, Honda CB900 Hornet - manželka Iveta, ja – Jozef.

Pozerali sme si na nete cesty predchádzajúcich cestovateľov. Chýbali nám drobnejšie rady. Hlavne čas, otváracie hodiny a kde najlepšie spať blízko miest, ktoré chceme navštíviť. Motorky sa pripravili na cestu tak, ako je potrebné. Nové náplne, pneumatiky, olej, brzdovka, striekanie reťaze a v mojom prípade výroba bočných nosičov tašiek. Ja som nemal problém zbaliť si 20 litrov batožiny do postranných tašiek a zistil som, že ani moja polovička s tým nemala problém (ak nemajú inú možnosť).

Michalovce - Slovenské Nové Mesto –Tokaj – Debrecen – Oradea - Baile Felix, 270 km

Čas odchodu sme si stanovili na desiatu hodinu. Samozrejme, že bolo menšie zdržanie. Urobilo sa foto, rozlúčili s priateľmi stanovili si smer a pravidlá dodržiavania premávky. Ovešaní bagažou sme vyrazili smer Trebišov - Slovenské Nové Mesto. Prvá zastávka ešte pred hranicou na pumpe, musel som kúpiť gumu, aby mi neodfuklo tankvak. Druhá zastávka v Debrecíne na pumpe OMV. Pohár kávy, kontrola motoriek. Cesty suché, bez policajtov. Po príchode na hraničný prechod Oradea neskutočne veľa automobilov. Natlačili sme sa celkom až k hraničnej kontrole. Za hranicou meníme peniaze -1 eur = 34 000 lei. Kúpil som euro za 38,80 Sk, takže 1 Sk je 876,30 lei.

V Oradei tankujem prvý benzín. Cena za 95-ku 34 000 lei za liter. Už nie taký lacný ako pred rokmi. Takzvané známky Rovinety na jazdenie po Rumunských cestach sa pre motocykle nevzťahuje.

Prvá noc v kúpeľnom mestečku Baile Felix. Laco to poznal, takže prvú noc sme mali chatku za 700 000 lei pre štyri osoby. Patrí to sukromníkovi a má na dvore pár chatiek. Pozemok oplotený a motorky rovno pred chatkou. Je to na konci mesta na ľavej strane smer na Devu. Tesne za tým je benzínka, myslím že modrej farby. Dobrá večera v meste, polievka, nápoj, rezeň. Večer sme presedeli nad automapou a naplánovali cestu na ďalší deň. Sedeli v tráve na spacákoch popíjali Ursus do neskorej noci.

Pred odchodom

Ubytovanie v Baile Felix - chatky

Baile Felix – Deva – Sebes – Sibiu - prechod cez horský priechod Karpaty - Curtea de Arges – Pitesti, 460 km

Ráno v Baile Felix som sa vybral na nákup do malého marketu. Prišiel som trošku skôr, tak som čakanie trávil pozorovaním skupiny túlavých psov. V Rumunsku sme ich videli neskutočne veľa. Neútočili. Nákup - čerstvé pečivo, mlieko a raňajky boli na svete. Ešte dobrá káva, ranná hygiena zbalenie batožiny a vyrážame na cestu smer Deva.

Cesty boli v tom úseku v zlom stave. Manželka cítila kufor v chrbte pri každej nerovnosti. Neskôr sme to riešili karimatkou. Lepšia cesta bola pri Sibiu, odkiaľ sme pokračovali smerom na horský prechod v Karpatoch. Išli sme do neznámeho. Začínalo to listnatým lesom, zmiešaným, ihličnatým, kosodrevina a potom už iba tráva. Zopár fotiek sme urobili na parkovisku s darčekovými stánkami pred zákazovou tabuľou, ktorá oznamovala uzavretie cesty od 21. hodiny do 7. hodiny. Neviem či to platilo aj v lete. Cesta hore bola nádherná. Ivka sa kochala v kráse a členitosti a ja som musel viac venovať sa jazde. Prišli sme až pod vrchol k tunelu na druhu stranu hory cca 200 m dlhému. Veľké parkovisko, predajné stanky a stany aj kopy snehu. Úžasné. Chvíľu sme strávili tam. Cesta na druhej strane hory nádhera, iba had krútiaci sa dole. Pomalou jazdou, v zlom stave cesta, dostali sme sa k priehrade Vidraru. Bola to pomalá časť cesty. Išlo sa lesom, dokopy sme nič zaujímavé nevideli. Odbočili sme z hlavnej cesty do jednej dediny, urobili foto a poďme ďalej. K večeru sme dorazili k mestu Curtea de Arges. Hľadali sme ubytovanie, nebolo nič podľa naších predstáv, lacné a blízkosť motoriek. Hotel sme nehľadali. Ponúkol sa nám Rumun s priateľkou a priviedli nás do luxusného motela jeho kamaráta pri Pitesti, 500 000 lei noc na osobu. Odmietli sme. Cestou, keď nás viedol skratkami, videli sme priehradu a tam sa nám poštastilo zajednať si chatku.

Schyľovalo sa k búrke a bola už aj tma. Toľko, čo sme sa zložili zasadli k stolu, dali si pivo pred večerou, prišla silná búrka. Nič nám nechýbalo. Jedli a pili sme, čo nám hrdlo ráčilo. Večera, predjedlo, káva, pivo a ubytovanie pre štyri osoby 1 500 000 lei. Kto chce navštíviť Karpaty – horský priechod, je treba si naplánovať cestu a ubytovať sa čo najbližšie k odbočke na danú cestu z cesty 1 E68 na 7C. Je to medzi mestami Avrig a Cartisoara. Nie je to dlhá cesta cez horský prechod v Karpatoch, ale ak si to chcete vychutnať, tak urobiť výlet na celý deň. Cesta je v horšom stave popri priehrade. Tak budete môcť stráviť viac času na vrchole a mať viac času fotiť a obzerať. Je tam čo vidieť. Ubytovanie pri priehrade pri Pitesti . Je to súkromné. Stravovanie domáca kuchyňa. Tažko sa mi vysvetľuje ako sa tam dostať. Je to za Pitesti smer Brasov. Ako sa končí dvojprúdová cesta z mesta, na ľavej strane je benzínová pumpa a pred ňou odbočiť v ľavo. Táto cesta Vás zavedie do dediny, kde je kemp. Poznávacim znakom je Národné centrum vodných športov. Nie je to však v areáli tohto centra, ale v blízkej dedine. Nie je to viditeľné z cesty. Je treba sa pýtať.