Anketa:
Motoride Klub - Profil člena - Hektor
Login: | Hektor Offline | |
---|---|---|
Meno: | ![]() | |
Môj štýl: | ![]() | |
Skúsenosti: | Pokročilý jazdec | |
Motorka: | Žiadna | |
Mesto: | Senica (Slovensko) | |
Čas registrácie: | 26.02.2002 08:05 | |
Posledne prihlásený: | 01.08.2010 21:19 | |
Niečo o sebe:Mototurista - absolvované mototúry Slovensko krížom krážom, Morava, Maďarsko, Rakúsko, Rumunsko |
Štatistika
- Počet pridaných článkov: 11 Zobraz články
- Počet pridaných bodov záujmu: 0 Zobraz Body záujmu
- Počet pridaných videí: 0 Zobraz videá
- Počet pridaných obrázkov v galérii: 56
- Počet príspevkov v diskusii pod loginom Hektor: 23
- Zobraz témy ktoré otvoril Hektor
- Zobraz témy do ktorých sa zapojil Hektor
Motorky v rubrike Vaše stroje:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 1.
03.03.2002 - Hektor Čitatelia: 50970 [Vaše stroje - Moja motorka]

Honda NX 650 Dominator
Jazdím na Honde NX 650 Dominator r.v. 1999. Je to vzduchom chladený jednovalec vhodný ako na cesty tak aj do terénu.
Cestopisy:
Zobrazujem články 1 až 15 z cekového počtu: 3.
27.09.2002 - Hektor Čitatelia: 15617 Strany: 3 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Cesta okolo Slovenska 4.-13.7.2002
Po dlhej ročnej pauze a plánovaní prišiel deň D, kedy sme sa opäť stretli - partia Slovákov a Čechov na mašinách...
14.06.2002 - Hektor Čitatelia: 18212 Strany: 2 [Mototuristika - Slovensko - Cestopis]

Vysoké Tatry - Zakopané - Orava
Štvordňový májový výlet na motorkách okolo Vysokých Tatier.
30.04.2002 - Hektor Čitatelia: 16202 Strany: 7 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

Rumunsko - motorkárske eldorádo
Leto, čas dovoleniek, sa blíži a mnohí z nás mototuristov sa rozhoduje kam vyraziť túto sezónu. Pevne verím, že Vás môj (náš) príspevok inšpiruje natoľko, že neodoláte a vydáte sa smer juhovýchod - Rumunsko.

Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!