Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3490 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)
Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki ZR-7 r. v. 2001 – nenápadná nahá kráska

 Zdieľať

Pridané: 31.10.2006 Autor: Pepi
Čitatelia: 24110 [Vaše stroje - Moja motorka]

Nekomplikované tvary, vynovený motor z legendárneho Zephyra, skrátka klasický naháč do
pohody i nepohody... To je Kawasaki ZR-7, moja prvá motorka.

Nehanbím sa priznať, že moja radosť z kúpy tejto motorky bola nevýslovná. A to najmä preto, že presne takto nejako som si predstavoval svoj prvý stroj. Moje vtedajšie pocity asi najlepšie charakterizuje e-mail zo 17. 8. 2006, v ktorom som sa s mojou novou láskou „narcisticky“ pochválil niektorým mojim známym a kamarátom:

Predmet: Moja nova laska alebo Jednu Kawu prosim! :-)

Mili priatelia,

Ti z vas, ktori ma poznaju dlhsie, vedia, ze odkedy so mnou puberta zacala zametat, ovladla ma slabost na damy ladnych kriviek s kovovym srdcom, ktore vedia lahko zvysit tlak a pulz, no takisto nemaju problem nechat sa vytocit.
Ked som jednu z nich zhruba pred mesiacom uvidel po prvy krat, bola to laska na prvy pohlad. Aspon teda z mojej strany. A povedal som si: „Tak ty budes moja!“ A ked si ja nieco poviem, tak aj Japonku, ktora isty cas zila v Taliansku dostanem... :) Treba povedat, ze odpor nekladla, no a vcera uz stala na nasom dvore. Tak jej teraz vybavujeme trvaly pobyt. Ako so vsetkym, aj s tymto je na Slovensku problem a vyzaduje si to cas a pevne nervy. Snad nas uz potom bude cakat iba pohodova jazda zivotom a nekopne ma do zadku v nejakej tej serpentinke, co sa obcas prihodi. Ako som spominal, je to divoska, takze respekt musi byt! :)

No, a aby ste aj videli, ako vyzera, zasielam vam v prilohe jej fotku.

Tak, a teraz, ked uz viete, co je zac, chcem vas este poprosit... Ti z vas, ktori nas stretnete niekde na cestach a budete akurat soferovat svoje auticko, budte k nam prosim ohladuplni! Aj nam je treba dat prednost v jazde, ak na to mame pravo! Dakujeme... ;-)

Pepi a jeho Kawa

Odvtedy máme spolu za sebou iba necelých 1000 km. Jednalo sa iba o krátke výlety po okolí Košíc. Moje tohtoročné pracovné a aj súkromné povinnosti mi totiž nedovolili absolvovať nič dlhšie. Verím však, že na budúcu sezónu toho zvládneme oveľa viac.

Ako bolo uvedené vyššie, moja ZR-7 je dovezená z Talianska. Jedná sa o ročník 2001 a keď som ju kupoval, mala nabehaných cca. 18 500 km. Samozrejme, ihneď nasledovala výmena oleja a filtra, ktorú zabezpečil predávajúci, takisto aj namazanie reťaze. Následne som si ešte reťaz napol, nakoľko bola voľná. Mojej láske sa však spočiatku nechcelo za tepla naskakovať na prvý krát, čo som pripisoval tomu, že dlhší čas stála „nasucho“. No ani po našich prvých kilometroch nenastalo zlepšenie. Nasledovala teda kontrola akumulátora a sviečok. Výmenou sviečok za nové sa štartovanie aj môj pocit z chodu motora o čosi zlepšil, no pred novou sezónou to určite bude chcieť „preventívku“ v servise.

Po necelej tisícke spoločných kilometrov a aj vzhľadom na to, že som začiatočník, mi neprináleží hodnotiť spoľahlivosť, či jazdné vlastnosti. Nasledujúce riadky teda berte iba ako moje pocity:

Posed na tomto stroji mi ako začiatočníkovi úplne vyhovuje. Nádrž je dobre tvarovaná a moje kolená k nej dobre zapadajú. Sedlo je široké a pohodlné. O sedení spolujazdca sa vyjadriť neviem, nakoľko jazdím sám. Nad 140 km/h sa už zvyknem krčiť k nádrži, lebo nápor vetra začína byť dosť silný. Časom plánujem dokúpiť malé plexisklo. Teraz je ale lepšie aby som rýchlosť cítil naplno a nezvádzalo ma to ku kravinám. :)

Štvorvalcový vzduchom chladený motor má objem 738 cm3 a vďaka karburátorom s elektronickým systémom kontroly polohy plynovej klapky ponúka pri razantnejšom otočení plynovou rukoväťou slušnú odozvu. V nižších otáčkach sa motor správa kultivovane a výfuk vydáva dunivý zvuk. Ten sa vytočením nad cca. 6 tis. otáčok a nástupom maximálneho krútiaceho momentu začína meniť na ryčanie, ktoré lahodí uchu každého motorkára. Nad 4 tis. otáčok si ZR-7 nechá so sebou robiť čo chce a ponúka príjemný pocit zo svižnej jazdy. Červené políčko začína na 10 tis.

Prevodovka je manuálna 5-stupňová a keď sa zabudnem, tak to občas chcem kopnúť do neexistujúcej šestky. :) Radenie je presné, aj keď sa mi už občas „podaril“ aj nejaký ten falošný neutrál.

Brzdy zatiaľ vždy pracovali ako mali. Zažil som už aj jednu krízovú situáciu, keď mi auto z vedľajšej nedalo prednosť. Keďže ešte nemám poriadne vyvinutý „stískací reflex“, chalani si určite budú vedieť predstaviť ten "fajn pocit". :) Vpredu sú dva 300 mm kotúče, vzadu jeden s priemerom 240 mm. Po pár najazdených kilometroch som začal využívať aj zadnú brzdu a vcelku som si na to aj zvykol. Najmä keď sa mi zdá, že som v zákrute rýchlejší, ako som pôvodne chcel.

Čo sa týka rámu a odpruženia, to sa neodvážim komentovať, lebo nemám poriadne s čím porovnávať. Akurát tak s CBF500, na ktorej som robil vodičák, ale tú som vnímal oveľa inak, keďže som sa na nej len učil jazdiť. Tak asi len toľko, že o odpruženie vpredu sa starajú klasické teleskopické vidlice, vzadu je centrálna pružiaca jednotka.

Nádrž má 22 l a podľa informácií, ktoré som o spotrebe z rôznych zdrojov získal, by mala vystačiť dojazd 400 km. Z toho teda vyplýva, že spotreba sa hýbe okolo 5,5 l. Sám som to ešte nemeral. Stav paliva v nádrži zobrazuje klasický ukazovateľ umiestnený medzi budíkmi.

Čo sa svetiel týka, do predného stretávacieho by sa hodila silnejšia žiarovka. Zatiaľ som ju nemenil, lebo za zníženej viditeľnosti som šiel asi len dvakrát, aj to teraz ku koncu sezóny. Pred tou novou dám určite dopredu novú silnejšiu žiarovku.

 Na výlete s parťákom
Na výlete s parťákom

Tak to by bolo o mojej Kawe asi tak všetko. Neviem, či to budú pre niekoho podstatné informácie, no tento článok som napísal skôr preto, lebo ja osobne som na českých a slovenských stránkach o tejto motorke nenašiel nič. Tak teraz o nej bude aspoň niečo. :) Zatiaľ som s mojou ZR-7 veľmi spokojný a verím, že to tak aj ostane. Vrele ju odporúčam začínajúcim jazdcom, minimálne už len preto, že ich neomrzí tak skoro ako GS500, či ER-5. A takisto mi už zdvorilo odpustila pár začiatočníckych chýb, za čo som ju potom v garáži nikdy nezabudol pohladkať a poďakovať sa jej. :) Skrátka, je to fajn baba...

Pridané: 31.10.2006 Autor: Pepi Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki ZR-7 2001:

Foto:
Kawasaki ZR-7 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:ZR-7
Rok:2001
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:739 ccm
Max. výkon:77.1 k (56.7 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 7300 ot.
Vŕtanie x Zdvih:66.0 x 54.0 mm
Palivový system:karburátor(y)
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:300 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm
Pneu vzadu:160/60-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:205 kg
Výška sedla:815 mm
Objem nádrže:22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:205 km/h

Súvisiace články:

Hodnotenie: (16 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »