Anketa:
Yamaha T-Max 500
ZdieľaťPridané: 13.04.2007 Autor: Heno
Čitatelia: 18032 [Vaše stroje - Moja motorka]
Nie je skúter ako skúter!
Vždy som listoval v katalógoch výrobcov motoriek iba kvôli štvorkolkám. Ale keď príde na vec, tak človek pozerá na perspektívnejšie vyhliadajúcu možnosť, však? Nikdy predtým som na motorke nesedel a ak som vôbec aj niekedy nejakú videl, tak to bolo len na chate, keď sa drsní hoši chystali na zrazy. Tak to sme s partiou stáli pri ceste a mávali o 106.
![]() |
Kto by povedal, že to nie je motorka? |
Keď som videl T-Max prvýkrát, tak by som nebol v živote povedal, že je to skúter. A tento názor sa vôbec nezmenil. Je to motorka „sevšímvšudy“. Je veľká, je rýchla, je pohodlná. Má švih. Cestuje rada, do zákrut ide ako divá a s dobrým jazdcom až na koleno. Veď prečo nie? So zadnou 16cm gumou drží s kľudom Angličana. S každým jediným pootočením plynovej rukoväte ma zatláča hlbšie a hlbšie do sedla, hoci za vysokým turistickým štítom je relatívne ticho a pohoda. Výkonu má motorka akurát. 45koníkov je celkom slušné číslo. Ani neviem o žiadnom skútri tohto zdvihového objemu (500 ccm), ktorý by sa dostal na túto hranicu. Na zelenú vyrážam zásadne prvý a je veľmi pekný pocit pozerať, ako vodiči plechoviek len otvárajú ústa. Niektorí vedia hneď, že to bude strela, lebo ten dunivý zvuk, ktorý T-max produkuje už so sériovou koncovkou výfuku vopred veľa napovie.
![]() |
Turisťák telom aj dušou:) |
Cestovanie s ním je veľká pohoda a široké sedlo ako jazdca, tak aj tandemistu je nadmieru príjemné. Maximálka v jazde sólo je okolo 180 km/h a s parťákom mierne pod hranicu 170 km/h. Táto hodnota jasne udáva, že po odstránení zbytočností ako kufor a tašky sa idú brúsiť zákruty. A to v kľude v tesnom závese štvorvalca rovnakého zdvihového objemu. A keď už príde na vec, tak predná dvojkotúčová brzda poskytuje svoje služby ozaj prvotriedne.
![]() |
T-Max a ja na okraji sveta. |
A preto nie je skúter ako skúter!
Pridané: 13.04.2007 Autor: Heno Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha T-Max 500 2002:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | T-Max 500 |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 499 ccm |
Max. výkon: | 40.6 k (29.8 kW) / 7000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 45.8 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 10.1:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 66.0 x 73.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 120 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-14 M/C 55S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 267 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-14 M/C 66S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 197 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Šírka: | 775 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha T-Max 500' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha T-Max 500' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha T-Max 500 2002' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha T-Max 500' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!