Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3472 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28598
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17026)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11572)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Motohouse 6/2009

 Zdieľať

Pridané: 04.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4467 [Novinky - Čo nového v tlači]

Od budúceho čísla meníme formát a aby lúčenie s tým starým bolo v našom štýle, natlačili sme doň, koľko sa len vošlo.

 Titulka
Titulka

Aprilia RSV4

Keď som novú RSV4 videl prvýkrát na výstave, hovoril som si, že toto predsa nie je normálny superbike. Neviem prečo, ale viac mi pripomínala repliku MotoGP stroja. A po nasadnutí v uličke boxov som tento názor nezmenil. To, aká je extrémne malá a neuveriteľne kompaktná, vidno na prvý pohľad. Skoro by sa žiadalo povedať, že bola vytvorená priamo na mieru Maxovi Biaggimu, ktorý výškou práve neoplýva. Nie je to však pravda, pretože testovacím jazdcom pri vývoji bol Alex Hoffmann, ktorý je pomerne veľký. Motorka je dosť krátka, povedal by som, že opticky ešte kratšia ako R6...

 Test Aprilia RSV4
Test Aprilia RSV4

BMW 1000 RR

BMW 1000 RR
BMW konečne vypúšťa do vyostrenej superšportovej triedy svojho prvého skutočného bojovníka. Už 2 roky vieme, že tá chvíľa čoskoro príde a 9. mája 2009 to skutočne prasklo – na okruhu v Monze bola predstavená civilná verzia pretekárskej mršky s názvom BMW S 1000 RR. Svetlo sveta následne zočili prvé oficiálne obrázky a informácie o tomto novom modeli, ktorý by sa do predaja mal dostať už na budúci rok.



Súťaž

súťaž
V tomto čísle nájdete výhercov z druhého kola, a zároveň máte poslednú šancu zapojiť sa pretože v tomto čísle hráme posledný krát! Každý mesiac dostanú traja najrýchlejší a jeden najvtipnejší tričko Motohouse. Dlho sme rozmýšľali o záverečnom žrebovaní. Ale čo pomôže jednému jazdcovi teplo na rukách, keď zvyšok tela mrzne a čo pomôže super bunda a prilba, keď omŕzajú ruky? Keďže Motohouse nerobí nič polovičato, rozhodli sme sa v záverečnom žrebovaní vybrať len jedného výhercu, ktorý si odnesie všetky ceny, vďaka ktorým bude oveľa lepšie znášať všetky vrtochy počasia.








Ceny do súťaže venovali predajne:


Tatramoto – turistickú bundu MTECH Artic a kožené rukavice M Racer
FMoto vyhrievanú vestu a rukavice Warm
Styx Vráble vyklápaciu prilbu Suomy
Norco Bikes kufor GIVI E30 Tour


Porovnávací test superbikov

Honda CBR1000RR
Kawasaki ZX-10R
Suzuki GSX-R1000
Yamaha R1

Nie je to iba o sile. Je to o tom, nájsť onen zvláštny spôsob, ako ju čo najefektívnejšie ovládať. Litre sú beštie, ktoré majú až 160 bhp, a preto bude vašou úlohou nedovoliť im, aby vás ten úchvatný konský teáter vyhodil zo sedla! Dve z nich nám dávajú na výber z rôznych výkonových módov, ďalšia má ABS a štvrtá je taká surová a hladná, ako v deň, keď bola zrodená. V priebehu dvoch týždňov a po 1000 míľach na každej z nich však nemáme jednoznačného víťaza. Vieme len, že nejaký rozdiel medzi týmito radovými štvorvalcami existuje a dá sa povedať, že je to dobre!

 Šport za tisíc
Šport za tisíc

Yamaha XVS950A Midnight Star

XVS950A
Je to, samozrejme, radosť, tá posr... zima je konečne za nami, ale je to aj také mrazenie v paprčiach. Veď vlastne začíname. Dokážem vôbec spoznať, v čom je táto motorka dobrá, keď nemám žiadne porovnanie? Budem objektívny, alebo mi začiatkom sezóny bude všetko pripadať skvelé ako prvá jarná trávička? Budem sa musieť sústrediť a zbytočne nekecať.




Čo sa doma upieklo

Čo sa doma upieklo
Dnes bude toho viac a z časáku sme si uchmatli stránku navyše. V rozhovore sme pátrali po súvislostiach a rozdieloch medzi jazdením a lietaním. Pozreli sme sa tiež na štvrtý ročník Trialu v Nitre. Otvorili sme sezónu na Liptove akciou Prvá Míľa Liptova a pár fotiek si nájdu aj účastníci prvého zrazu vo Varíne.






Kawasaki ER-6n vs. Suzuki Gladius

Pokrok vo svete jednej stopy si uháňa vpred míľovými krokmi takou rýchlosťou, že sa bežný biker koľkokrát ani nestačí diviť... Ak ide o náskok vďaka technike (autor je oficiálnym predajcom Audi – pozn. red.), nemám nič proti, ale pri niektorých dizajnových novotách sa mi občas zastavuje rozum nad tým, čo si dizajnéri dokážu nielen vymyslieť, ale predovšetkým presadiť priamo do výroby.

 ER-6n vs. Gladius
ER-6n vs. Gladius

Yamaha XJ6

Yamaha XJ6
Vďaka Yamaha dňom sme mali XJ6 požičanú až týždeň po porovnaní Gladia a ER-6n. Ale pretože aj v tomto prípade ide o lacnú a ľahkú začiatočnícku motorku (navyše tohtoročnú novinku), rozhodli sme sa zavesiť ju k porovnávačke, aby ste si mohli urobiť kompletnú predstavu.







Pre mlaďáskov

Honda 125CBF
Yamaha WR125X

Máš šestnásť a chceš motorku. Hm, ale akú máš možnosť voľby? Naša legislatíva nedovoľuje viac ako pätnásť koní – a to ti v ušiach asi neznie ako tá najväčšia šleha na svete. Ale čo tam po tom, jazdiť chceš, tak to na začiatku nejako prepotíš a predýchaš (ach áno, kde sú tie časy, keď si si mohol v tomto veku kúpiť dvojtakt, ktorý ťa skoro roztrhal).

 Honda 125CBF vs. Yamaha WR125X
Honda 125CBF vs. Yamaha WR125X

Z Kanady do Mexika naprieč Divokým západom

Adventura
Nachádzame sa v High Desert Country v Oregone. Vo vzduchu už cítiť púšť. Okolo nás je množstvo zhúžvaných suchých kríkov, ktoré miestni nazývajú sagebrush. Opäť stúpame a vrcholky Steens Mountain sa zahaľujú do bieleho ticha. Čím vyššie, tým je táto biela perina hrubšia. Povrch cesty sa mení po 500-metrových úsekoch. Čerstvo napadnutý sneh je zjazdný, ale sú miesta, kde je povrch zľadovatený a zradný. Sme na konci svojich síl. V jednej ľavotočivej zatáčke to Herbert položí zároveň so mnou. Vďaka dobrej „padacej“ technike sa to, našťastie, obišlo bez problémov. Konečne sa dostávame na najvyšší bod 2 995 metrov nad morom, čo je vyššie ako ktorýkoľvek alpský priesmyk.

Jazdenky

Honda CBR600RR
Kawasaki ZX-6R

Pred nami stoja dve šestky, zlé, vrčiace premiantky: malá Ninja ZX-6R modelový rok 2003 a CBR600RR z roku 2004. Možno sme nemali písať, že sú zlé – ale ono to k nim tak nejako patrí, pretože vedia aj pohrýzť, keď sa k nim človek nespráva tak, ako sa patrí. Tieto dve motorky viac-menej odštartovali šialenú súťaž o najvýkonnejší a najľahší šestkový superšport a ako prvé prekročili onú magickú hranicu... Áno, predstavte si, aj také bývali časy! Nič nebolo sväté a takéto malé potvorky sa uplatňovali len ako odrazový mostík medzi maloobjemovou motorkou a prekoňovaným litrom, ba čo viac, používali sa aj každý deň, trebárs na cestu do práce, čo je pri dnešnom pohľade na súčasnú R6 skoro až hrôzostrašné.

 CBR600RR vs. Ninja ZX-6R
CBR600RR vs. Ninja ZX-6R

ŠPORT - Superbike

ŠPORT
Štart prvej rundy Superbikov v Monze sa najlepšie podaril Maximu Neukirchnerovi, čo sa mu však vzápätí stalo osudným. V balíku jazdcov smerujúcich k prvému retardéru okruhu došlo k niekoľkým drobným strkaniciam, kvôli ktorým vyšiel z dráhy aj motocykel Brendana Robertsa...




Plagát

plagát

PREDPLATNÉ

Motohouse za 2.29 eur, ročné predplatné 13,20 eur

Ročné predplatné slovenskej verzie Motohouse je len 13,20 eur a teraz zdarma tričko Motohouse.

Predplatné zaisťuje: Mediaprint-Kappa Pressegrosso, a.s.
Oddelenie inej formy predaja
Vajnorská 137
830 00 Bratislava
tel: 02/44 44 27 73
e-mail: predplatne@abompkapa.sk

Českú mutáciu časopisu je možné si objednať na adrese:
SEND Predplatné, P.O.Box 141, 140 21 Praha 4
tel: +420 225 985 225
e-mail: send@send.cz, www.send.cz

WWW.MOTOHOUSE.CZ



Pridané: 04.06.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria