Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2588 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28558
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17008)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11550)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Dakar ročník 1984 - nové krajiny na obzore

 Zdieľať

Pridané: 07.09.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4341 [História]

Za účelom vystupňovať hodnotu slov „sen pre tých, ktorí ostali za“, Thierry Sabine bol rozhodnutý rozšíriť krajiny, cez ktoré prechádza rally.

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Dobrodružstvo sa posúvalo ďalej a ďalej. Aby vložil novú dimenziu do jeho preteku, podarilo sa mu spraviť nemožné: trasa rally preťala krajiny: Pobrežie Slonoviny, Guineu, Sierru Leone a Mauretániu. Počet registrovaných pretekárov sa vyšplhal na číslo 427. Tohto roku pretek áut pochytil všetku pozornosť fanúšikov: Jacky Ickx presvedčil Porsche, aby sponzorovali jeho team. Tento prvý pokus bol úspešný a team skončil na šiestom mieste. Veľkými víťazmi medzi autami boli Metge a Lemoyne na Porsche 911. Víťazstvo kategórie motoriek si uchmatol Gaston Rahrier na BMW.

 Trasa rally 1984
Trasa rally 1984

  • Štart: 1. Január 1984 Paríž (Place du Concorde)
  • Cieľ: 20. Január 1984 Dakar (Ružové Jazero)
  • Žiadne dni odpočinku
  • Dĺžka rally: 12.000 km
  • Dĺžka meraných úsekov: 5.882 km
  • Prejdené krajiny: Francúzsko, Alžírsko, Nigéria, Burkina Faso, Pobrežie Slonoviny, Sierra Leone, Guinea, Senegal

Na štarte 427 strojov:

  • 114 motoriek
  • 313 áut/nákladiakov

V cieli 148 strojov:

  • 50 motoriek
  • 98 áut/nákladiakov

Zaujímavosti:

  • Thierry Sabine ukrýval niekoľko pochybných úsekov pre seba. Niektoré sektory držal v tajnosti, aby zabránil veľkým fabrickým teamom v prieskume oblasti a dokonalej príprave stroja naň. Týmto sa snažil o udržanie rovnováhy medzi fabrickými teamami a jednotlivcami.
  • Najľahší team v rally vážil dokopy 90 kilogramov. Monique Delannoy (prvá žena na rally medzi štyrmi kolesami, rok 1981) a Nicole Maitron (na motorke v roku 1982) na Mitsubishi Pajero.
  • Prológ bol zrušený.

Trasa:

  • 1. etapa : Paris – Alger – El Golea (presun 925 km)
  • 2. etapa : El Golea – In Salah (500 km z toho 297 km meraných)
  • 3. etapa : In Salah – Tamanrasset (666 km z toho 202 km meraných)
  • 4. etapa : Tamanrasset – Iferouane (600 km z toho 250 km meraných)
  • 5. etapa : Iferouane – Chirfa (559 km meraných)
  • 6. etapa : Chirfa – Dirkou (238 km meraných)
  • 7. etapa : Dirkou – Agadez (617 km meraných)
  • 8. etapa : Agadez – Niamey (848 km z toho 200 km meraných)
  • 9. etapa : Niamey – Ouagadougou (meraných 674 km)
  • 10. etapa : Ouagadougou – Bouna (553 km z toho 430 km meraných)
  • 11. etapa : Bouna – Yamoussoukro (673 km z toho 312 km meraných)
  • 12. etapa : Yamoussoukro – Touba (343 km z toho 215 km meraných)
  • 13. etapa : Touba – Kissidougou (523 km meraných)
  • 14. etapa : Kissidougou – Freetown (581 km meraných)
  • 15. etapa : Freetown – Labe (presun 647 km)
  • 16. etapa : Labe – Tambacounda (457 km)
  • - Labe-Kedougou (221 km meraných)
  • - Kedougou-Dialakoto (166 km meraných)
  • - Dialakoto-Tambacounda (presun 70 km)
  • 17. etapa : Tambacounda – Sali Portudal (408 km z toho 101 km meraných)
  • 15. etapa : Sali Portudal – Dakar (168 km)
  • - Sali Portudal-Thies (43 km meraných)
  • - Thies-M’Boro (25 km meraných)
  • - M’Boro-Dakar (100 km meraných)

Top10

motorky

1.RAHIER GastonBMWBelgicko
2.AURIOL HubertBMWFrancúzsko
3.VASSARD PhilippeHONDAFrancúzsko
4.NEVEU CyrilHONDAFrancúzsko
5.LOIZEAUX RaymondBMWFrancúzsko
6.OLIVIER J. ClaudeYAMAHAFrancúzsko
7.BALESTRIERI AndreaYAMAHATaliansko
8.SPIRA AlainHONDABelgicko
9.BACOU SergeYAMAHAFrancúzsko
10.GUILLET MichelHONDAFrancúzsko

autá

1.METGE/LEMOYNEPORSCHEFrancúzsko
2.ZANIROLI/DA SILVARANGE ROVERFrancúzsko
3.COWAN/SYERMITSUBISHIVeľká Británia
4.COLSOUL/LOPESOPELBelgicko
5.MARREAU/MARREAUPROTO FACOMFrancúzsko
6.ICKX/BRASSEURPORSCHEBelgicko
7.RIGAL/FOURTICOMITSUBISHIFrancúzsko
8.LACAZE/BOUILLECITROENFrancúzsko
9.PLANSON/PLANSONMERCEDESFrancúzsko
10.FOUGEROUSE/BRAQUETTOYOTAFrancúzsko

nákladiaky

1.LALLEU/DURCEMERCEDESFrancúzsko
2.BOMERA/GRASSIMERCEDESTaliansko
3.GABRIELLE/VOILLEREAUMANFrancúzsko
4.ARCANGIOLI/PIERSANTIASTRATaliansko
5.BERNAU/BARTMANNMERCEDES All
6.REVERCHON/HUSERMANFrancúzsko
7.LACOURT/ZIMMERMANNMANFrancúzsko
8.DEL VAL/GUERREROPEGASOŠpanielsko
9.MARTINEZ/LANGLOISMERCEDESFrancúzsko
10.BOERNER/HEINMERCEDESFrancúzsko

Video

zdroj:www.dakar.com

Pridané: 07.09.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria