Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3376 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28562
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11553)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou

 Zdieľať

Pridané: 02.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7032 [História]

Tohto roku rally zaznamenala obrovskú zmenu trasy. Miestom odjazdu sa stalo Chateau de Vincennes a Gilbert Sabine, ktorý chcel dať nový dych tomuto preteku, sa rozhodol zmeniť aj miesto cieľa rally.

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Rally Paríž-Dakar sa zmenila na rally Paríž-Kapské Mesto v Juhoafrickej Republike. Zmena sa zdala byť nevyhnutná, pretože mnoho pretekárov sa Dakaru prestalo zúčastňovať. Zmena trasy rally priniesla jazdcom nové dych-berúce scenérie. Táto zmena smeru však poslala pretekárov proti rôznym situáciám: púštne búrky, vojna v Čade, horská rieka v Namíbii... príroda vypustila všetku svoju zúrivosť. Asi najväčšou inováciou tohto ročníka však bolo objavenie GPSka. Hubert Auriol sa dočkal ďalšieho víťazstva, tento krát však v kategórii áut. Motorkám dominoval Stephane Peterhansel, ktorý upevnil svoju reputáciu.

 trasa rally 1992
trasa rally 1992

  • Štart: 25. December 1991 Paríž (Chateau de Vincennes)
  • Cieľ: 16. Január 1992 Kapské Mesto
  • Deň odpočinku: 8. Január 1992 v Pointe-Noire (Kongo)
  • Dĺžka rally: 12.427 km
  • Dĺžka meraných úsekov: 6.263 km
  • Prejdené krajiny: Francúzsko, Líbya, Nigéria, Čad, Stredoafrická Republika, Kamerun, Kongo, Angola, Namíbia, Juhoafrická Republika

Na štarte 332 strojov:

  • 98 motoriek
  • 133 áut
  • 101 nákladiakov

V cieli 169 strojov:

  • 45 motoriek
  • 68 áut
  • 56nákladiakov

Zaujímavosti:

  • Prvý krát od roku 1979 sa cieľ rally nenachádzal v Dakare. Cieľová páska sa tento krát nachádzala v Kapskom Meste.
  • Použité GPS.
  • Cyril Neveu sa po prvý krát nezúčastnil tejto rally.
  • Továrenský team Honda sa taktiež nezúčastnil.
  • Gaston Rahier, dvojnásobný víťaz rally v kategórii motoriek, presedlal na 4 kolesá.
  • V kategórii áut prvé tri Mitsubishi nasledované troma Citroenmi.

Trasa:

  • Prológ : Rouen (3,6 km)
  • 1. etapa : Rouen – Paris-Château de Vincennes (presun 130 km)
  • 2. etapa : Paris – Sète (presun 820 km)
  • 3. etapa : Misratah-Syrte (653 km z toho 204 km meraných)
  • 4. etapa : Syrte-Sabha (375 km meraných)
  • 5. etapa : Sabah-Wah El Kbir (546 km meraných)
  • 6. etapa : Wah El Kbir-Tumu (520 km meraných)
  • 7. etapa : Tumu-Dirkou (738 km meraných)
  • 8. etapa : Dirkou-N’Guigmi (601 km meraných)
  • 9. etapa : N’Guigmi-N’Djamena (438 km meraných)
  • 10. etapa : N’Djaména-Sahr (695 km z toho 331 meraných)
  • 11. etapa : Sahr-Bouar (663 km z toho 260 km meraných)
  • 12. etapa : Bouar-Yaoundé (660 km z toho 260 km meraných)
  • 13. etapa : Yaoundé-Oyem (400 km z toho 113 km meraných)
  • 14. etapa : Oyem-Franceville (793 km z toho 619 km meraných)
  • 15. etapa :Franceville-Pointe Noire (677 km z toho 354 km meraných)
  • Voľný deň v Pointe Noire
  • 16. etapa : Lobito-Namibe (500 km z toho 150 km meraných)
  • 17. etapa : Namibe-Ruacana (517 km z toho 225 km meraných)
  • 18. etapa : Ruacana-Grootfontein (600 km z toho 280 km meraných)
  • 19. etapa : Grootfontein-Gobabis (presun 450 km)
  • 20. etapa : Gobabis-Keemanshoop (presun 600 km)
  • 21. etapa : Keemanshoop-Springbok (450 km z toho 100 km meraných)
  • 22. etapa : Springbok-Le Cap (presun 611 km)

Top10

Motorky

1.PETERHANSELYAMAHAFra
2.LAPORTECAGIVAUsa
3.ARCARONSCAGIVAEsp
4.MORALESCAGIVAFra
5.MAGNALDIYAMAHAFra
6.PICARDYAMAHAFra
7.ORIOLICAGIVAIta
8.SOTELOGILERAEsp
9.CHARBONNELSUZUKIFra
10.TROLLICAGIVAIta

Autá/nákladiaky

1.AURIOL/MONNETMITSUBISHIFra
2.WEBER/HIEMERMITSUBISHIAll
3.SHINOZUKA/MAGNEMITSUBISHIJap
4.WALDEGARD/GALLAGHERCITROENSue
5.VATANEN/BERGLUNDCITROENFin
6.ICKX/LEMOINECITROENBel
7.LARTIGUE/DESTAILLATSCITROENFra
8.SERVIA/PUIGLADAEsp
9.AMBROSINO/GUEHENNECCITROENFra
10.WAMBERGUE/VANTOUROUXTOYOTAFra

Video

Pridané: 02.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - História Rally Dakar:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria