Anketa:
Rally Dakar ročník 1992 - naprieč Afrikou
ZdieľaťPridané: 02.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 7032 [História]
Tohto roku rally zaznamenala obrovskú zmenu trasy. Miestom odjazdu sa stalo Chateau de Vincennes a Gilbert Sabine, ktorý chcel dať nový dych tomuto preteku, sa rozhodol zmeniť aj miesto cieľa rally.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Rally Paríž-Dakar sa zmenila na rally Paríž-Kapské Mesto v Juhoafrickej Republike. Zmena sa zdala byť nevyhnutná, pretože mnoho pretekárov sa Dakaru prestalo zúčastňovať. Zmena trasy rally priniesla jazdcom nové dych-berúce scenérie. Táto zmena smeru však poslala pretekárov proti rôznym situáciám: púštne búrky, vojna v Čade, horská rieka v Namíbii... príroda vypustila všetku svoju zúrivosť. Asi najväčšou inováciou tohto ročníka však bolo objavenie GPSka. Hubert Auriol sa dočkal ďalšieho víťazstva, tento krát však v kategórii áut. Motorkám dominoval Stephane Peterhansel, ktorý upevnil svoju reputáciu.
trasa rally 1992 |
- Štart: 25. December 1991 Paríž (Chateau de Vincennes)
- Cieľ: 16. Január 1992 Kapské Mesto
- Deň odpočinku: 8. Január 1992 v Pointe-Noire (Kongo)
- Dĺžka rally: 12.427 km
- Dĺžka meraných úsekov: 6.263 km
- Prejdené krajiny: Francúzsko, Líbya, Nigéria, Čad, Stredoafrická Republika, Kamerun, Kongo, Angola, Namíbia, Juhoafrická Republika
Na štarte 332 strojov:
- 98 motoriek
- 133 áut
- 101 nákladiakov
V cieli 169 strojov:
- 45 motoriek
- 68 áut
- 56nákladiakov
Zaujímavosti:
- Prvý krát od roku 1979 sa cieľ rally nenachádzal v Dakare. Cieľová páska sa tento krát nachádzala v Kapskom Meste.
- Použité GPS.
- Cyril Neveu sa po prvý krát nezúčastnil tejto rally.
- Továrenský team Honda sa taktiež nezúčastnil.
- Gaston Rahier, dvojnásobný víťaz rally v kategórii motoriek, presedlal na 4 kolesá.
- V kategórii áut prvé tri Mitsubishi nasledované troma Citroenmi.
Trasa:
- Prológ : Rouen (3,6 km)
- 1. etapa : Rouen – Paris-Château de Vincennes (presun 130 km)
- 2. etapa : Paris – Sète (presun 820 km)
- 3. etapa : Misratah-Syrte (653 km z toho 204 km meraných)
- 4. etapa : Syrte-Sabha (375 km meraných)
- 5. etapa : Sabah-Wah El Kbir (546 km meraných)
- 6. etapa : Wah El Kbir-Tumu (520 km meraných)
- 7. etapa : Tumu-Dirkou (738 km meraných)
- 8. etapa : Dirkou-N’Guigmi (601 km meraných)
- 9. etapa : N’Guigmi-N’Djamena (438 km meraných)
- 10. etapa : N’Djaména-Sahr (695 km z toho 331 meraných)
- 11. etapa : Sahr-Bouar (663 km z toho 260 km meraných)
- 12. etapa : Bouar-Yaoundé (660 km z toho 260 km meraných)
- 13. etapa : Yaoundé-Oyem (400 km z toho 113 km meraných)
- 14. etapa : Oyem-Franceville (793 km z toho 619 km meraných)
- 15. etapa :Franceville-Pointe Noire (677 km z toho 354 km meraných)
- Voľný deň v Pointe Noire
- 16. etapa : Lobito-Namibe (500 km z toho 150 km meraných)
- 17. etapa : Namibe-Ruacana (517 km z toho 225 km meraných)
- 18. etapa : Ruacana-Grootfontein (600 km z toho 280 km meraných)
- 19. etapa : Grootfontein-Gobabis (presun 450 km)
- 20. etapa : Gobabis-Keemanshoop (presun 600 km)
- 21. etapa : Keemanshoop-Springbok (450 km z toho 100 km meraných)
- 22. etapa : Springbok-Le Cap (presun 611 km)
Top10
Motorky
1. | PETERHANSEL | YAMAHA | Fra |
2. | LAPORTE | CAGIVA | Usa |
3. | ARCARONS | CAGIVA | Esp |
4. | MORALES | CAGIVA | Fra |
5. | MAGNALDI | YAMAHA | Fra |
6. | PICARD | YAMAHA | Fra |
7. | ORIOLI | CAGIVA | Ita |
8. | SOTELO | GILERA | Esp |
9. | CHARBONNEL | SUZUKI | Fra |
10. | TROLLI | CAGIVA | Ita |
Autá/nákladiaky
1. | AURIOL/MONNET | MITSUBISHI | Fra |
2. | WEBER/HIEMER | MITSUBISHI | All |
3. | SHINOZUKA/MAGNE | MITSUBISHI | Jap |
4. | WALDEGARD/GALLAGHER | CITROEN | Sue |
5. | VATANEN/BERGLUND | CITROEN | Fin |
6. | ICKX/LEMOINE | CITROEN | Bel |
7. | LARTIGUE/DESTAILLATS | CITROEN | Fra |
8. | SERVIA/PUIG | LADA | Esp |
9. | AMBROSINO/GUEHENNEC | CITROEN | Fra |
10. | WAMBERGUE/VANTOUROUX | TOYOTA | Fra |
Video
Pridané: 02.11.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1989 - objavenie Stephena Peterhansela - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
- Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora