Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1570 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29778
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17602)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12176)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Eres Racing Cup 3.kolo 1.7.2009 Pannoniaring

 Zdieľať

Pridané: 13.07.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6637 [Šport - Cestné Motocykle]

Eres Racing Cup sa po po podujatí na Hungaroringu vrátil na pretekárom už dôverne známy Pannoniaring a opäť sme mohli vidieť vzrušujúce preteky a skvelé individuálne výkony jednotlivých protagonistov vo všetkých triedach.

Počasie pretekárom prialo, ale len v tom smere, že avizované prehánky prišli až po vyhlásení víťazov. Inak bolo možné v boxe vidieť množstvo pretekárov hľadajúcich kúsok tieňa či chladnejšie miesto, kde by sa mohli ukryť pred páliacim slnkom a nepríjemne ťažkým ovzduším. Aj napriek tomuto „poveternostnému“ handicapu boli dosiahnuté kvalifikačné časy na výbornej úrovni a ani v pretekoch samotných to pretekárom evidentne nezabránilo bojovať skutočne naplno.

Poďme ale pekne od začiatku: najrýchlejším kvalifikantom triedy do 600 ccm sa stal Z.Čech časom len o 66 tisícin sekundy pomalším oproti prvému tohoročnému kolu (2:06.784). V závese za ním skončila s pol sekundovou stratou dvojica O.Ostrožlík a S.Hodos. Štvrté miesto na štartovom rošte obsadil J.Kovář, nasledovaný M.Jarombekom, M.Novákom, P.Dobranským, S.Nytrom, R.Kožušníkom a celkovo desiatym v poradí M.Klimitsom. A ako sa ukázalo v pretekoch, kvalifikačné časy pre viacerých jazdcov neznamenali top limit v rámci tohto dňa.

Víťazstvo v kvalifikácii litrov J.Prosenik (neboduje do Eres RC) s časom 2:04.944. Druhý P.Majer zaostal 6 desatín sekundy, tretí skončil A.Urban. Prvý rad štartového roštu uzavrel L.Tomor, prvý z licenčných jazdcov. Druhú „lajnu“ obsadili R.Hlodák, A.Haberl, P.Jaroš (+600 Profi) nasledovaný ďalším licenčným A.Fritsom. Do desiatky sa ešte zmestili Heimschild a B.Lopatka. Pole position v Rookies Cupe vybojoval R.Kudlík pred R.Šelcom a A.Hrivnákom. Ďalší jazdci sa na štart postavili v poradí B.Svrček, M.Vydra, O.Kania, P.Nestický, P.Sekera, M.Hučko a desiatku uzavrel P.Hubek.

Štart pretekov triedy do 600 ccm mal plne vo svojej réžii M.Novák- po raketovom štarte sa bleskovo ujal vedenia a niekoľko kôl sa mu darilo držať na špici, potom ale začal strácať a postupne sa pred neho dostali Z.Čech, M.Jarombek a O.Ostrožlík. Dvojica Čech – Jarombek nakoniec unikla zvyšku štartového poľa a hoci Martin ťahal ako o dušu (svoj čas z kvalifikácie dokázal vylepšiť na top hodnotu pretekov 2:05.360), Zbyněk sa v poslednom kole vrátil na prvé miesto a zvíťazil s náskokom 0,107 sekundy. O tretie miesto si to na cieľovej čiare rozdali O.Ostrožlík a M.Novák, s tesným náskokom bol úspešnejší Oto. Táto dvojica strácala na súperov pred sebou necelých 12 sekúnd. Ďalšie poradie vo výsledkovej listine bolo nasledujúce: piaty skončil M.Klimits pred P.Dobranským, S.Rékásim (neboduje do Eres RC), L.Haňom, S.Nytrom a desiatym v poradí R.Kožušníkom.

V cieli pretekov triedy nad 600 ccm bol ako prvý poleman J.Prosenik (2:01.545), ale v rámci Eres RC bol najrýchlejší P.Majer (2:04.839), ktorému sa „zlaté“ poháre z Eresu evidentne zapáčili - zopakoval si totiž prvenstvo z úvodných tohoročných pretekov litrovej triedy bez licencie. Ako tretí celkovo si víťazstvo medzi licenčnými jazdcami vychutnal P.Jaroš nasledovaný dvojicou bez licencie A.Urban – R.Hlodák. Šiesty skončil A.Frits (+600 Profi) pred A.Haberlom a M.Šilárom. Deviatu pozíciu získal C.Balogh (tretí v +600 Profi) a desiatku uzavrel B.Lopatka.

Tretie víťazstvo za sebou v kategórii Rookies Cup zaznamenal R.Kudlík (2:13.843), hoci po štarte sa na špicu prebojoval v dravom nástupe A.Hrivnák. Doplatil však na problém s pneumatikami a postupne sa prepadol na štvrtú pozíciu za dvojicu R.Šelc – M.Vydra. Rasťo mal v cieli na víťazného Romana stratu 7,4 sekundy a hoci bol niekoľko kôl R.Kudlíkovi viac ako vyrovnaným súperom, vo finále už naňho nestačil. Za tretím M.Vydrom a štvrtým A.Hrivnákom skončili O.Kania, B.Svrček, P.Sekera, J.Trebuľa, M.Hučko a ako desiaty uvidel šachovnicovú zástavu P.Hubek.

Ďalšie naozaj vydarené podujatie je teda za nami a o necelý mesiac, presnejšie 29. 07. sa na Pannoniaringu uskutoční v poradí štvrté kolo tohoročného Eres Racing Cup-u. Dúfame, že sa znovu stretneme v tak hojnom počte ako teraz a v atmosfére nabitej adrenalínom, ktorá je príznačná pre kvalitné motocyklové preteky.

Pridané: 13.07.2009 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »