Anketa:
Rally Dakar ročník 1999 - Schlesser sa dočkal
ZdieľaťPridané: 28.12.2009 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4257 [História]
Mesto Grenada, hlavné mesto Andalúzie, sa stalo tretí krát dejiskom štartu rally Dakar.
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Dvaja výrobcovia sa znova objavili na prvom mieste. BMW vyhralo triedu motoriek s jazdcom Richardom Sainctom 14 rokov po víťazstve Gastona Rahriera. Renault vyhral autá s jazdcom Jean-Louis Schlesserom 17 rokov po víťazstve bratov Merreauovcov. Stephane Peterhansel, šesťnásobný víťaz rally Dakar v kategórii motoriek presedlal v tomto roku na štyri kolesá.
trasa rally 1999 |
- Štart: 1. Január 1999 Grenada
- Cieľ: 17. Január 1994 Dakar (Ružové Jazero)
- Deň odpočinku: 9. Január 1999 Bobo Dioulasso (Burkina faso)
- Dĺžka rally: 9.393 km
- Dĺžka meraných úsekov: 5.638 km
- Prejdené krajiny: Španielsko, Maroko, Mauretánia, Mali, Burkina Faso, Senegal
- 161 motoriek
- 88 áut
- 29 nákladiakov
- 40 motoriek
- 54 áut
- 16 nákladiakov
Zaujímavosti:
- Stephane Peterhansel presedlal na 4 kolesá.
- Trasa ktorú väčšina ľudí pokladala za ľahkú nakoniec ukázala inú tvar. Organizátori zrušili motorkám tri etapy vrátane tej pri Ružovom Jazere.
- Motorky boli počas zrušených etáp prepravené spolu s ich jazdcami lietadlom.
- Jean-Louis Schlesser si konečne splnil svoj sen. Vyhral rally Dakar.
- Loprais vyhráva svoj piaty Dakar na Tatre.
Trasa:
- Prológ : Armilla (5 km)
- 1. etapa : Granada - Rabat (531 km z toho5 km meraných)
- 2. etapa : Rabat - Agadir (654 km z toho 100 km meraných)
- 3. etapa : Agadir - Tan Tan (510 km z toho 230 km meraných)
- 4. etapa : Tan Tan - Bir Mogrein (515 km z toho 451 km meraných)
- 5. etapa : Bir Mogrein - Atar (629 km z toho 624 km meraných)
- 6. etapa : Atar - Tidjikja (492 km z toho 458 km meraných)
- 7. etapa : Tidjikja - Nioro (625 km z toho 434 km meraných)
- 8. etapa : Nioro - Bobo Dioulasso (936 km z toho 384 km meraných)
- 9. etapa : Bobo Dioulasso - Mopti (743 km z toho304 km meraných)
- 10. etapa : Mopti - Tombouctou (1032 km z toho 430 km meraných)
- 11. etapa : Tombouctou - Néma (548 km z toho 539 km meraných)
- 12. etapa : Néma - Tichit (490 km)
- 13. etapa : Tichit - Atar (548 km z toho 539 km meraných)
- 14. etapa : Atar - Nouakchott (504 km z toho 433 km meraných)
- 15. etapa : Nouakchott - Saint Louis (257 km z toho 151 km meraných)
- 16. etapa : Saint Louis – Dakar (260 km z toho 20 km meraných)
Top10
Motorky
1. | SAINCT | BMW | Fra |
2. | MAGNALDI | KTM | Fra |
3. | COX | KTM | Afs |
4. | ARCARONS | KTM | Esp |
5. | SOTELO | YAMAHA | Esp |
6. | DEACON | KTM | Gbr |
7. | SALA | KTM | Ita |
8. | DE GAVARDO | KTM | Chi |
9. | GALLARDO | BMW | Esp |
10. | MEONI | KTM | Ita |
Autá
1. | SCHLESSER/MONNET | SCHLESSER | Fra |
2. | PRIETO/SERIEYS | MITSUBISHI | Esp |
3. | KLEINSCHMIDT/THORNER | MITSUBISHI | All |
4. | SHINOZUKA/MAGNE | MITSUBISHI | Jap |
5. | SERVIA/DELLI – ZOTTI | SCHLESSER | Esp |
6. | MASUOKA/SCHULZ | MITSUBISHI | Jap |
7. | PETERHANSEL/COTTRET | NISSAN | Fra |
8. | DE LAVERGNE/DUBOIS | NISSAN | Fra |
9. | FONTENAY/PICARD | MITSUBISHI | Fra |
10. | SERVIA/ALBIERO | NISSAN | Esp |
Nákladiaky
1. | LOPRAIS/STACHURA/KALINA | TATRA | Rtc |
2. | MOSKOVSKIKH/IAKOUBOV/TCHAGUINE | KAMAZ | Rus |
3. | DE AZEVEDO/TOMECEK/NEUBARTH | TATRA | Bre |
4. | SUGAWARA/SUGAWARA/MATSUM | HINO | Jap |
5. | BIASION/SIVIERO/DIAMANTE | IVECO | Ita |
6. | BARBIER/BARBIER/BENBEKHTI | MITSUBISHI | Fra |
7. | KABIROV/BELIAEV/GOLOUB | KAMAZ | Rus |
8. | REIF/DEINHOFER/ROTH HOLGER | MAN | Aut |
9. | BOSONNET/GRANJON/BERGER | MERCEDES | Fra |
10. | GIMBER/MARCHEIX/BUI | MERCEDES | Fra |
Pridané: 28.12.2009 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - História Rally Dakar:
Predchádzajúci | Seriál článkov: História Rally Dakar | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Rally Dakar ročník 1980 - príchod továrenských teamov - zeON
- Rally Dakar ročník1987 - Cyril Neveu piaty krát jedničkou - zeON
- Rally Dakar ročník 1988 - desiate výročie - zeON
- Rally Dakar ročník 1990 - Top Peugeot - zeON
- Rally Dakar ročník 1991 - Stephane víťazí - zeON
- Rally Dakar ročník 1986 - čierny rok - zeON
- Rally Dakar ročník 1985 - double pre Mitsubishi - zeON
- Rally Dakar ročník 1981 - víťazstvo pre BMW - zeON
- Rally Dakar ročník 1982 - Cyril Neveu do Hondy - zeON
- Rally Dakar ročník 1983 - a púštna búrka - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora