nové: 12. Košické motostretko ..." /> Zimné Stretnutia: motoride.sk

ISSN 1336-6491 | Online: 1857 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29839
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17633)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12206)
Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zimné Stretnutia

 Zdieľať

Pridané: 01.12.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 16126 [Novinky - Oznam]

Aj keď motorky sú už zazimované, slovenskí motorkári nespia. Od prvého Natálkineho zimného stretnutia už prebehli úspešne ďalšie 2. akcie na západe aj východe krajiny. Pripojte sa aj vy...
nové: 12. Košické motostretko nové: 16. Natálkina zimná chlastačka

Nechajme však autorku samotnej myšlienky (Natálku), aby nám o nej porozprávala.
(Článok vyšiel v Novinách Sveta Motocyklov)

1. Dňa 07. 10. 2003 sa konalo „I. Natálkine zimné stretnutie“! Môžeš nám povedať, koho bol tento nápad zorganizovať túto akciu a ako sa to všetko začalo???

Máš pravdu, táto akcia sa naozaj konala a na úvod len poviem, že dopadla fantasticky.

Na motorkách chodievam jazdiť s jednou skvelou partiou, ktorá ma naozaj veľa naučila čo sa týka motoriek a nie len to. Tiež sa navzájom rešpektujú a pomáhajú si. Počasie sa začalo z jedného dňa na druhý meniť a ja som sa bála, že cez zimu, keď sa motorky zazimujú a uložia na „Zimný spánok“, týchto ľudí neuvidím všetkých pokope. Tak som začala rozmýšľať, čo s tým. Námet na túto akciu mi vlastne dal známy z Čiech, ktorý podobné stretnutia organizuje už dlhšiu dobu. Prvý sa o tomto nápade dozvedel Freedom. Ten s tým súhlasil, tak som začala... asi v mesačnom predstihu som dala na internet do jedného diskusného fóra návrh na „stretávku“ a na moju radosť sa na ňu ozvali aj takí ludia, o ktorých som si myslela, že budú zásadne proti. Navrhla som termín, miesto a čas.

2. Prečo si navrhla termín 07. 10. ??? Bol to utorok a v týždni sa ísť zabávať, keď sa na druhý deň ide do práce...???
Jasné, viem, na čo narážaš. Myslela som aj na ďalšie stretnutia. Keď bol tento nápad v štádiu, kedy sa o tom len diskutuje, chcela som, aby každý, kto príde a komu sa bude v tejto spoločnosti páčiť, počítal s tým, že akcia sa bude opakovať. Už na začiatku som mala v pláne tieto stretnutia robiť raz do mesiaca, v nejaký deň, na ktorom sa dohodneme, aby nikto nemusel nikomu volať, či sa „stretko“ koná, alebo nie... Ak sa stanoví nejaký deň a hodina, ľudia prídu automaticky. Ale v rámci kompromisov sme sa všetci už na prvej akcii dohodli, že sa budeme stretávať každý druhý utorok v mesiaci. Cez víkendy sú rodiny s deťmi na výletoch, na chatách, návšetvách, alebo u svojích rodinách. Myslím, že by sa nestretli všetci, aj keby chceli.

3. Je za týmto stretnutím nejaký klub, alebo možnosť založenia klubu?
Nie, to vôbec nie. Prišli sa s nami zabaviť aj niektorí členovia z bratislavských motorkárskych klubov, a to ma potešilo, pretože nie je zakázané prísť nikomu. Kto má niečo do činenia s motorkami, budeme radi, keď nás cez dlhé zimné chvíle príde pozrieť. Neexistujú žiadne stanovy, žiadne pravidlá, každý sa zabáva podľa svojich schopností a možností. A klub ani neplánujeme založiť, sme jednoducho partia ľudí, ktorá sa rada zabáva, cez sezónu na zrazoch a cez zimu sme vymysleli takýto spôsob.

4. Dialo sa na tomto stretnutí niečo zaujímavé?
Samozrejme, že sa dialo. Už len tým, že prišli všetci títo skvelí ľudia, čo ma naozaj veľmi teší a niektorí sa navzájom ani nepoznali a pritom si parádne pokecali. Nevznikol žiaden konflikt a keď som pozorovala, ako všetci medzi sebou pohodovo kecali a zabávali sa, som si istá, že ani k žiadnemu konfliktu nepríde. No a za druhé: nechcela som, aby ľudia prišli, napili sa a išli domov. Nič by z toho nemali, možno len opicu. Striptíz (pre chlapov) je drahý a je všade, tak som vymyslela „darčekovú variantu“. Každý, kto prišiel, dostal odznak a „uvítací list“, v ktorom boli takzvané upozornenia o nadmernom požití alkoholu a spôsobu dopravenia sa domov. (smiech). Každý list bol obhorený po oboch stranách, to mi teda dalo prácu. S nimi mi pomohol Vadim, aj s odznakmi, s organizáciou a aj s miestom, takže som nebola na to sama. Listy sa už robiť nebudú, je s tým naozaj veľa práce. Budú len odznaky a každý mesiac iné. Tiež sme sa dobre najedli, pripravili nám obrovské rezne. K nim bola ako príloha chlieb s uhorkou.

5. Koľko ľudí za tohto stretnutia zúčastnili?

Neviem presne, nevedela som to spočítať, odznakov som dala vyrobiť 50 kusov. Ale niektorí si odznak nevzali. Ale zhruba 45 –50 ľudí.

6. Všetci, čo sa akcie zúčastnili, vlastnia motorku?

Nie, nevlastnia všetci, nie je to podmienka. Ale niektorí majú aj dve, takže sa to v priemere vyrovnáva (smiech). Ani ja nemám motorku, zatiaľ som spolujazdec, ale budúcu sezónu sa to zmení.

7. Chcela by si ešte niečo odkázať naším čitateľom?

Chcela by som predať štafetu aj do iných miest – napríklad na východ, nech sa o niečo podobné pokúsia, alebo aj na strednom Slovensku. Viem, že by sa mnohí radi zúčastnili, ale majú to do Bratislavy ďaleko. Takže zozbierajte partiu, poinformujte moto-ľudí okolo seba!

Tiež by som chcela poďakovať všetkým, ktorí sa zúčastnili a hlavne tým, čo mi pri akcii pomáhali. Úprimne dík!!!

Foto z akcií:

Pridané: 01.12.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (72)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »