Anketa:
Husqvarna vyvíja nový bike s motorom o objeme 900 ccm
ZdieľaťPridané: 16.05.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4422 [Bleskovky - Novinky]
Ako inak ide o spoluprácu s firmou BMW. Čo teda sľubujú prvé odhalenia tohto projektu?
![]() |
Tento projekt je výsledkom úzkej spolupráce medzi Husqvarnou a BMW. Oddelenie vývoja motorov zviedlo dohromady „know-how“ oboch spoločností od prvého náčrtu. Ruku k dielu priložili aj bývalý inžinieri F1.
![]() |
V prvom rade pôjde o inováciu motora z motorky BMW F 800R, ktorý bude prevŕtaný na 900 kubíkov. Mal by sa teda zvýšiť výkon a krútiaci moment motora. Air-box a rozloženie výfukových zvodov boli navrhnuté tak aby vytvorili rovnováhu medzi výkonom a funkčnosťou pričom sa dbalo na zníženie a optimálne rozloženie hmotnosti motora. Výsledkom má byť motor s lineárnym nárastom výkonu, ktorý poskytne dostatok dôvery menej skúseným jazdcom a zároveň prinesie dostatok zábavy aj pre tých vyjazdenejších.
![]() |
Čo z toho nakoniec vznikne je zatiaľ vo hviezdach alebo lepšie povedané na náčrtoch neprístupných verejnosti. Je ale veľmi pravdepodobné, že sa dočkáme Husqvarny určenej primárne na asfaltky (ak nepočítame motardy), pričom nie je vylúčená ani možnosť vzniku biku podobného BMW-čku F 800GS.
![]() |
Viac na: www.husqvarna-motorcycles.com
Pridané: 16.05.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!