ISSN 1336-6491 | Online: 1824 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29888
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17656)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12232)
Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Špionážne fotografie Husqvarny 900

 Zdieľať

Pridané: 15.06.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5178 [Bleskovky - Novinky]

Avizovaný prírastok do rodiny Husqvarna sa začína čoraz viac ukazovať svetu. Tentokrát v podobe špionážnych fotografií zachytených pri testovaní v bežnej premávke.

Motorkárska verejnosť sa najprv dozvedela informácie o motore, ktorý Husqvarna vyvíjala v spolupráci s BMW.

Najprv sa na verejnosť dostali informácie o novom motore

16.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4412 [Bleskovky - Novinky]

-

Husqvarna vyvíja nový bike s motorom o objeme 900 ccm

Ako inak ide o spoluprácu s firmou BMW. Čo teda sľubujú prvé odhalenia tohto projektu?

 

Neskôr prišli na rad prvé skice pripravovaného biku.

Takáto bola predstava dizajnérov

28.05.2011 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 7988 [Bleskovky - Novinky]

-

Prvé skice pripravovanej Husqvarny 900

Husqvarna po odhalení nového motora o objeme 900 ccm. prináša na svetlo sveta aj vizualizáciu novo pripravovaného biku.

 

A teraz máme k dispozícii prvé špionážne fotografie Husqvarny s motorom o objeme 900 ccm. Nová Husqvarna očividne nebude čistokrvný naháč. Podľa fotografií to vyzerá na kríženca medzi naháčom a motardom. Na fotkách tiež vidieť, že nový bike bude mať vpredu USD vidlicu a vzadu klasickú kyvku. Motor a výfukové zvody sa nápadne podobajú tým z BMW F 800 R. Od BMW sa Huska odlišuje rámom, má ho totiž trubkový.

Vyzerá to tak, že sa pripravovaná Husqvarna 900 dizajnovo veľmi neodklonila od zverejnených skíc. Uvidíme čo všetko sa však zmení do oficiálneho odhalenia nového modelu.

Foto: www.gizmag.com

Pridané: 15.06.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (9 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »