Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5004 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28615
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17037)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11578)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (94)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V - luxusný tourer z Mandella 2/2

 Zdieľať

Pridané: 07.05.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20226 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Konkurencia v segmente luxusných tourerov je veľká. BMW má v ponuke obľúbené RT. S Norgom má podobný mohutný veľký dvojvalec, ktorý má však nejaký ten koník navrch. RT je dostupné s kopou elektronických hračiek, aké u Guzzi (zatiaľ) nenájdete ako elektronický podvozok, trakčný systém, tempomat, audio systém a podobne. Všetky tieto vecičky sú už u Nemca ale za príplatok, takže cenovo sa dostávame do inej ligy. Už základná cena RT je 16 750,-€.

Potom tu máme dvoch veľkých Japoncov so štvorvalcovými motormi. Yamaha FJR bola pre rok 2013 inovovaná. Má slušnú základnú výbavu s elektronickými systémami a poriadne svalnatejší výkon štvorvalca. Cenovka tiež nieje zrovna najnižšia 17 490,-€ a za príplatok je dostupná ešte verzia s automatickou spojkou.

Kawasaki má v ponuke GTR 1400 s najväčším motorom. Výkonovo je to znovu riadny skok oproti Norgu. Kawa rovnako vsadila na bohatú základnú výbavu s elektronickými systémami. Cenovka je aktuálne na hladine 16 995,-€ za model 2013.

Je zjavné, že Norge valcuje konkurenciu najmä bohatou základnou výbavou a skvelou cenou.

Záver

Moto Guzzi Norge 1200 GT je veľký luxusný tourer, ale zároveň je to motorka zo starej školy. Do jazdy vám tu okrem ABS ešte nekecajú žiadne moderné elektronické systémy. Má dostatok výkonu na pohodlnú jazdy vo dvojici, ale aj motor s perfektným zábavných charakterom, ktorý tak skoro nikoho neunudí. Je to kus poctivého železa, ktorý môže byť tvoj už za 13 995,-€. (Aktuálne 05/2013 v akcii vrátane topcase za 12 995,-€)

Plusy, mínusy

bohatá sériová výbava, motor s Guzzi charakterom, plne nastaviteľný podvozok, turista, ktorý má rád aj športovú jazdu, 12V zásuvka pod sedlom ovládanie elektronického nastavenia plexi, spotreba ovládaná pravačkou, kratšie sedlo spolujazdca

Video: Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5,9 l/100km
Objem nádrže 23 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 292 km
Cena motorky 13 995,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase (lakovaný vo farbe motorky) s nosičom 306 EUR
Zadný nosič 169 EUR
Tašky do kufrov 177 EUR
Taška na riaditká 70 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre v sérii EUR
Príplatok ABS v sérii EUR
Vyhriavané rukoväte v sérii EUR
Turistické plexi v sérii EUR
Tankvak 172 EUR
Znížené sedlo 219 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Cacao

Pozadie/Wallpaper

 MotoGuzzi Norge
 MotoGuzzi Norge
Moto Guzzi Norge 1200 GT 8V - zasa dážď?
 MotoGuzzi Norge

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse (motoguzzi.sk). Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Moto Guzzi Norge GT 8V 2013 BMW R 1200 RT 2013 Yamaha FJR1300A 2013 Kawasaki 1400 GTR 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:Moto GuzziBMWYamahaKawasaki
Model:Norge GT 8VR 1200 RTFJR1300A1400 GTR
Rok:2013201320132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:CestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovnáŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1151 ccm1170 ccm1298 ccm1352 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7000 ot.110.2 k (81.0 kW) / 7500 ot.146.2 k (107.5 kW) / 8000 ot.159.1 k (117.0 kW) / 8800 ot.
Max. krútiaci moment:104 Nm / 5500 ot.120 Nm / 6000 ot.138 Nm / 7000 ot.136 Nm / 6200 ot.
Kompresný pomer:11 : 112.0:110.8:110.7:1
Vŕtanie x Zdvih:95 x 81.2 mm101.0 x 73.0 mm79.0 x 66.2 mm84,0 x 61,0 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:vzduchom a olejomkvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 5-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:kardankardankardankardan
Zdvih vpredu:170 mm120 mm135 mm113 mm
Zdvih vzadu:155 mm135 mm125 mm136 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70-ZR17120/70ZR17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:282 mm265 mm282 mm270 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55 ZR 17180/55-ZR17190/50ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:251 kg229 kg
Hmotnosť s náplňami:259 kg289 kg300 kg
Výška sedla:800 mm800 mm805 mm815 mm
Rázvor:1485 mm1545 mm1520 mm
Dĺžka:2195 mm2230 mm2230 mm2230 mm
Šírka:870 mm905 mm750 mm790 mm
Výška:1125 mm1430 mm1325 mm1345 mm
Svetlá výška:130 mm125 mm
Objem nádrže:23 l25 l25 l22 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:220 km/h
Spotreba paliva:5.9 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 292 kmcca 375 km
Poznámka:
Poznámka:V sérii: nastaviteľný podvozok, ABS, bočné kufre, palubný počítač, elektrický predný štít, vyhrievané rukoväte, centrálny stojan.

Cena 05/2013 13995,-€
V sérii ABS.

Cena 05/2013: 16750,-€
V sérii: ABS, D-MODE (palivové mapy), tempomat, TCS, vyhrievané rukoväte, elektrické plexi,

Cena 05/2013: 17490,-€
V sérii ABS, KTRC, Systém monitorovania tlaku v pneumatikách, Eco indikátor, bočné kufre, vyhrievané rukoväte, bezkľúčový štart, elektrické plexi,

Cena 05/2013: 16995,-€

<

Pridané: 07.05.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (94)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria