Anketa:
Krásna Beštia - Yamaha YZF-R1
ZdieľaťPridané: 12.11.2003 Autor: pistik
[Vaše stroje - Moja motorka]
Chcel by som Vám všetkým ukázať a zároveň sa popýšiť svojou "Beštiou".
"Beštiu" som si kúpil na začiatku sezóny, v Apríli 2003 po tom ako som zvažoval, akú motorku si kúpim, keďže pred tým som mal Hondu CBR 900 RR r.v 94 a Yamahu YZF 1000 R ThunderAce. Výkonovo som nechcel ísť veľmi dole a chcel som skúsiť niečo brutálnejšie. Uvažoval som, že chcem niečo do čoho iba strčím kľúč a nemusím na tom veľa upravovať.
![]() |
Cez známych som sa dostal k tejto "Krásnej beštii". Je to r.v.1999 a prvź majiteľ motorky, ktorá bola kúpená na Slovensku sa s nou naozaj vyhral. Titánove zvody, Akrapovič vźfuk, Dynojet, race filter, tlmič riadenia, pancierové hadičky brzd-komplet, recingovy kit reťaze, Double buble veterný štít, zdvihnutý zadok, vymeniteľné sedadlo spolujazdca za kryt sedla vo farbe a vela ďalších drobností napr. modré závažia riaditok, modrý uzáver olejovej náplne, modré krytky vzduchových ventilov pneumatík atď. Ako sami uznáte, už som nemal čo veľmi zlepšovať. Vymenil som iba tankprotector za YZF od Harris a takisto aj rukoväte (silikónové priesvitné YZF).
Túto sezónu som najazdil zhruba 6000 km a to aj napriek tomu, že žijem v Bratislave a motorku mam doma v Košiciach. Moje očakávanie "bestia" predčila vo všetkom. Poslúcha na slovo a jediné čo treba vediet je "spratať sa do kože" Brutálna sila cca 165 koni sa musí krotiť a pri brutálnejšom pootočení rukoväťou plynu sa odlepí predné koleso od cesty aj na dvojke pri 140 km/h.
Maximálka končí pri digitálnom rýchlomeri na 298km/h!!! Nie je to síce 300 km/h ale pri váhe motorky je to naozaj dosť. V zákrutách je to úplná krása.
Jahodná pri Košiciach a Dargovský kopec by o tom mohli rozprávať. Na moje počudovanie dlhé cesty pri mojej výške 190 cm zvladne takisto veľmi dobre, iba v končekoch prstov je cítiť mravce. Je to tým že je nastavená na maximálne tvrdo kvôli zákrutám, ktoré zbožňujem. Toho roku sme zo známymi absolvovali cestu do Brna a spät po ose na GP Brno a výlet z Košíc cez Rožňavu, Dobšinský kopec, Stratenú, Banskú Bystricu, Šturec, Martin, Liptovský Mikuláš, cez Poprad a Prešov späť a to za jediný deň.
![]() |
Pre porovnanie s inými strojmi, spotreba je približne o 0,5 - 1 liter vyžšia ako u CBR 900 RR r.v. 2000 ale tá ma vstrekovanie. Ovládateľnosť: podľa mňa sa Honda jazdcovi skôr dostane do rúk a na Yamahu si treba dlhšie zvykať, ale keď si človek zvykne tak Yamaha Vám dá viac radosti z jazdy. (môj osobný subjektívny názor!). Tažko porovnávať "beštiu" s ostatnými motorkami pretože jej výbava ju posúva niekam inam. Prejazdy zákrut z nerovnosťami ostatné motorky rozkolíše a "beštia" si iba trošku hupsne a páli ďalej. To je tá vec, na ktorú nedám dopustiť, stabilita. Je to super stroj a ťažko budem hladať niečo iné ak sa rozhodnem pre zmenu. Keď zmena tak radikálna. Uvažujem o Buell-i.(?!?)
![]() |
Pridané: 12.11.2003 Autor: pistik Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha YZF-R1 1999:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | YZF-R1 |
Rok: | 1999 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm |
Max. výkon: | 152.2 k (111.9 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 108 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 58.0 mm |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 135 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
Pneu vzadu: | 190/50-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 205 kg |
Výška sedla: | 820 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 269 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s |
Spotreba paliva: | 6.3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 214 km |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha YZF-R1' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha YZF-R1' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF-R1 1999' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha YZF-R1' na www.google.com
Súvisiace články:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!