Anketa:
Aprilia CapoNord 1200 odhalená
ZdieľaťPridané: 04.02.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4975 [Bleskovky - Novinky]
Koncern Piaggio odhalil novú Apriliu CapoNord 1200. Očakáva sa, že do tlačenice v segmente cestovných „endúr“ sa zaradí v roku 2013.
![]() |
Nová Aprilia CapoNord bude postavená na základe motardu Dorsoduro 1200. S Dorsodura poberie CapoNord rám, motor a podobný podvozok. Výkon nového CapoNordu bude zrejme 130 koní a 115 Nm ako je tomu u Dorsodura. Nechýba kapotáž a vyššie zdvihy. Výfuk je na rozdiel od Dorsodura presunutý spod zadného sedadla na stranu. CapoNord od Dorsodura neprebral ani zobák, prvok typický práve pre dnešné cestovné endurá. Dizajn sa v tomto prípade pobral, pre Apriliu tradične, smerom k vzhľadu superšportu RSV4. O tom, že CapoNord nebude mať žiadne veľké terénne ambície svedčia aj použité 17 palcové kolesá.
![]() |
Koncer Piaggio zatiaľ neprezradil kedy sa chystá začať s výrobou novej Aprilie CapoNord.
Info & foto: www.motociclismo.it
Pridané: 04.02.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Športový cestovateľ od Aprilie - Aprilia Caponord 1200 2013 - zeON
- Aprilia Caponord 1200 Travel Pack 2013 - športovec na dlhé trate - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!