Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1342 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26119
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15789)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10330)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (160)  [Verzia pre tlač] Tlač

On/off road cestovateľky - KTM 1190 Adventure a Adventure R

 Zdieľať

Pridané: 25.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 10685 [Novinky - Predstavujeme]

Prešlo už viac než desať rokov od momentu, keď rakúska značka sídliaca v Mattighofene predstavila svoj prvý adventure bike. Nová KTM 1190 Adventure si razí cestu medzi cestovnými endurami so svojimi 150 koňmi a hmotnosťou s náplňami 230 kg, čo jej dáva v tomto segmente, skvelý pomer výkonu k váhe.

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Predstavenie KTM 1190 Adventure a Adventure R v Kolíne

02.10.2012 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5956 [Novinky - Predstavujeme]

-

Naživo Intermot Kolín 2012 - KTM

V stánku KTM sme mohli po prvý krát naživo vidieť dve novučičké cestovné endurá 1190 Adventure a Adventure R.

 

Prešlo už viac než desať rokov od momentu, keď rakúska značka sídliaca v Mattighofene predstavila svoj prvý Adventure bike. Motocykel neskrýval svoje pretekárske gény zdedené od špeciálov jazdiacich náročné diaľkové rely. Poznatky zo súťaží boli vždy zárukou toho, že motorky s logom KTM boli o kúsok viac športovejším náradím než konkurencia v danom segmente. Nová KTM 1190 Adventure si razí cestu medzi cestovnými endurami so svojimi 150 koňmi a hmotnosťou s náplňami 230 kg, čo jej dáva v tomto segmente, skvelý pomer výkonu k váhe. Silný, úsporný a kultivovaný motor umožňuje užívať si akúkoľvek jazdu po mnoho kilometrov a kvalitný podvozok, s novým rozmerom kolies v tejto triede, zabezpečí ničím nerušené vozenie sa v akýchkoľvek podmienkach.

Na základe KTM 1190 Adventure vyrástla aj jej sestra s pridaným písmenom R, ušitá na mieru jazdcom, ktorí berú pojem Adventure smrteľne vážne. S upraveným podvozkom a kolesami s priemerom 21 a 18 palcov iste nesklame nejedného off-road zameraného jazdca. Geometria, rozloženie hmotnosti, svetlá výška, ergonómia a vysoko kvalitné komponenty umožnili vytvoriť motorku schopnú prekonať aj skutočne ťažké terény.

C-ABS a offroad mode

KTM 1190 Adventure aj Adventure R prichádzajú so systémom C-ABS. Ten bol vyvinutý v spolupráci s firmou Bosch a využíva najnovšie možné technológie. Novinkou je však funkcia offroad mode. V tomto móde, C-ABS umožňuje zablokovať zadné koleso avšak antiblokovacia funkcia na prednom kolese ostáva zachovaná. ABS je však možné aj úplne vypnúť.

O brzdenie sa pritom starajú radiálne Brembáče. Vpredu s 320 mm kotúčmi a vzadu 268 mm kotúčom.

Motorcycle Traction Control (MTC)

Kontrola trakcie zabezpečuje pri vysokom výkone motora optimálnu adhéziu zadného kolesa na všetkých povrchoch. Pri zásahu trakčnej kontroly sa na displeji rozbliká LED dióda. MTC umožňuje štyri rôzne hodnoty nastavenia kontroly preklzu, plus je tu možnosť systém úplne vypnúť. MTC ponúka tieto režimy: Sport, Street, Rain (zníži sa aj výkon motora na 100 koní), Offroad (umožňuje prekĺzanie kolesa avšak výkon je znížený na 100 koní). Režimy MTC sa dajú jednoducho prepínať pomocou tlačidla na ľavej rukoväti.

Systém merania tlaku v pneumatikách (TPMS)

Ako názov napovedá, TPMS kontroluje tlak vzduchu v pneumatikách, ktorý sa zobrazí na displeji a v prípade závažnej straty tlaku informuje jazda o riziku.

Ergonómia

Na nových KTMkách je možné upraviť si niektoré časti tak aby zapasovali individuálnym potrebám jazdca.

  • Dve úrovne upnutia riadidiel v horizontálnom smere +/- 10 mm
  • Výška sedadla buď 860 mm alebo 875 mm (Adventure R 890 mm)
  • Posun stupačiek možný v diagonálnom smere o 10 mm
  • 5 stupňov nastavenia výšky riadidiel

Sedadlo je na KTM 1190Adventure dvojdielne avšak eRková verzia má sedadlo jednodielne. Okrem spomenutého si jazdec na týchto motorkách môže nastaviť aj výšku plexi v rozsahu 25 mm.

Motor

Silný motor o objeme 1195 ccm pochádza zo superbiku KTM RC8 R. Okrem toho, že ponúka dostatočný výkon a krútiaci moment prichádza oproti svojmu predchodcovi aj s o 20% nižšou spotrebou paliva. Cestovateľov iste poteší aj servisný interval 15.000 kilometrov.

Zárukou pre hladké dávkovanie výkonu je systém ride-by-wire, ktorý úzko spolupracuje s kontrolou trakcie (MTC). Nechýba ani anti-hoppingová spojka.

Šasi

Rám je pozváraný z chróm-molybdénových rúrok a váži 9.8 kilogramu. Podvozok je od značky WP. Vpredu nájdeme nastaviteľnú 48 mm upside-down vidlicu a vzadu taktiež nastaviteľnú centrálnu tlmiacu jednotku. Zdvihy sú vpredu aj vzadu rovnaké. U KTM Adventure 190 mm a pri eRkovej verzii 220 mm. Ďalej je možnosť dokúpiť si systém elektronického nastavovania podvozku EDS (Electronic Damping System), pri ktorom si jazdec pomocou tlačidla prispôsobí odpruženie. Možnosti nastavenia sú: sólo, sólo s batožinou, so spolujazdcom a so spolujazdcom a batožinou. K tomuto si potom jazdec zvolí režim: komfort, street alebo sport.

Kolesá sú vypletané pre bezdušové pneumatiky. Na KTM Adventure nájdeme kolesá s pneumatikami v rozmeroch 120/70-19 vpredu a 170/60-17 vzadu zatiaľ čo eRko má osadené pneumatiky v rozmeroch 90/90-21 vpredu a 150/70-18 vzadu. Pre lepšie ovládanie sú Adventre-ky vybavené aj tlmičom riadenia značky WP.

Video

Video: KTM 1190 Adventure 2013

Video: KTM 1190 Adventure R 2013 - akčné video

Foto:
 KTM 1190 Adventure 2013 KTM 1190 Adventure R 2013
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTM
Model:1190 Adventure1190 Adventure R
Rok:20132013
Novinka:NOVINKA 2013
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1195 ccm1195 ccm
Max. výkon:149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:125 Nm / ot.125 Nm / ot.
Vŕtanie x Zdvih:105 x 69 mm105 x 69 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:190 mm220 mm
Zdvih vzadu:190 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-1990/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:268 mm268 mm
Pneu vzadu:170/60-17150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:230 kg235 kg
Výška sedla:860 mm890 mm
Rázvor:1560 mm1580 mm
Svetlá výška:220 mm250 mm
Objem nádrže:23 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 308 kmcca 308 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériinie
Iná výbava:v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.v sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:V sérii: C-ABS, MTC (Motorcycle Traction Control), Multi-function prístrojovka, denné svietenie, LED smerovky, vypletané kolesá, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí.

Servisný interval 15 000 km

Cena 05/2013 14950,-EUR
Cena 05/2013 15300,-EUR

Info & foto: www.ktm.com

Pridané: 25.10.2012 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2013:

| Seriál článkov: Novinky 2013 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (160)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria