Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2386 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28832
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17154)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11678)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Návrat emzety 2/3

 Zdieľať

Pridané: 21.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11349 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Chronológia

  • 1907 Dán Jörgen Skafte Rasmussen zakladá v nemeckom Zschoppau fabriku na výrobu motocyklov
  • 1922 Výrobný pás opúšťa prvý motocykel značky DKW
  • 1929 Zschoppauský podnik pre výrobu motocyklov J.S. Rasmussena sa stáva najväčším výrobcom motocyklov na svete s ročnou produkciou 60.000 DKW-čok.
  • 1931 Schürleho vynález "inverted scavenging", odnímateľné hliníkové hlavy valcov umožňujú lepšie chladenie.
  • 1932 Saskí výrobcovia DKW (Zschoppau), Wanderer (Chemnitz), Audi a Horch (Zwickau) zakladajú Auto-Union. Symbolom novej spoločnosti je emblém štyroch navzájom dotýkajúcich sa kruhov (štyroch členov). DKW Zschoppau ostáva aj naďalej svetovou jednotkou čo sa produkcie dvojtaktov týka.
  • 1939 Počas druhej svetovej vojny bola „vynútená“ zmena výroby na zbrane a vojenský arzenál.
  • 1949 V novovzniknutej NDR pokračuje výroba

 RT 125
RT 125

  • 1950 Pod označením IFA-DKW sa objavuje prvá RT 125-ka. Vďaka svojej účinnosti, jednoduchosti a obrovským rozmerom si hneď získa popularitu. Technické údaje: 123 cc, 5HP, 78kg, max. Rýchlosť 75km/h. DKW-125 patrí medzi najviac kopírované stroje.
  • 1956 Rebranding značky na MZ (Motorradwerk Zschopau). Do zjednotenia Nemecka je vyrobených ročne 80.000 motocyklov, exportujúsa do viac ako 100 krajín sveta. Počet zamestnancov: 3200.
  • 1990 Pád berlínskeho múru.
  • 1991 Východonemecký koncern smeruje pod krídla "Treuhandanstalt", a stáva sa s.r.o.-čkou
  • 1992 Niekdajší ostblokerský trh sa zrútil. Rapídne klesá predaj motocyklov.
  • 1992 Prvého júla vzniká MuZ (Motorrad und Zweiradwerk) s počtom zamestnancov 80. Opäť sa začína výroba motocyklov. Neuplynú ani tri mesiace a už sa prezentuje celá rodinka produktov na kolínskej výstave IFMA. Tým pádom sa končí aj výroba motocyklov v Zschoppau.
  • 1996 Druhého septembra preberá vedenie MuZ malajský Hong Leong s cieľom dostať výrobný závod na prvé priečky medzi európskymi výobcami motocyklov.
  • 2000 "MZ sa vracia" znie slogan.

 RT 125
RT 125

Vývoj v Zschopau vyústil do úplne nového stroja, ktorý kvôli spomienkam nesie opäť označenie RT 125

Toľko história. V súčasnosti je vlajkovou loďou radový dvojvalec. Jeho charakteristický zvuk sa v ostatnom čase z povedomia pomaly vytráca. Snáď len Yamaha TDM 850 a v 90-tych rokoch vyrábaná Laverda ho ponúkala, aj to však v hodne tlmenej verzii.

MZ 1000 S sa ani nemohla objaviť v lepšom čase ako dnes, kedy výrobcovia dodávajú na trh dvojvalce skoro výhradne v tvare V (samozrejme výnimka BMW). Aj zvuk TDM 900 viac pripomína V2. MZ 1000 toto príjemné bublanie razantne prekričí. O slovo sa hlási Neue Deutsche Welle v podaní malajzských hudobníkov. Už veru bolo aj na čase. O novej športovo turistickej MZ-te sa zatiaľ iba rozprávalo. Trvalo to tri a pol roka, kým sa od oficiálneho ohlásenia modelu dostala na cesty prvá várka zo sériovej výroby. Splní očakávania? Sľubovaných bolo 114 koní...

Ako sa ukázalo na meracej lavici Dynojet, sila je ešte väčšia: na spojke rovných 118 koní pri otáčkach 9400/min. Celkom pekná hodnota a to aj odhliadnuc od toho, že krivka výkonu nie je práve najrovnejšia. Odráža sa to najmä na vibráciách pri plnom zaťažení, ktoré už vôbec nie sú príjemné. Pri 5000ot/min sa trasie celý stroj, od riadidiel až po stúpačky. To je impulz pre jazdca ihneď podradiť, a rýchlo preč z tohto nepriateľského poľa. Inak dávkuje motor výkon priemerne do tých 5000ot/min, pri 3000ot/min je cítiť začiatok záberu. Celkový dojem: ťahá rovnomerne až do červeného poľa. Tu sa už nerovnosti výkonovej krivky pri jazde badať nedajú. Skôr sa treba sústrediť na prácu s plynom, keďže sa konštruktérom nepodarilo dosiahnuť to, aby odozva na pohyb zápästím nebola taká surová. Ak sa s plynom nepracuje s dostatočným citom, vyvolaná reakcia sa prejaví prudkým trhnutím a neúmerným zaťažením pohonnej jednotky.

< >

Pridané: 21.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (7)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »