Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2819 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Najmenší vojvoda - KTM Duke 125

 Zdieľať

Pridané: 11.03.2013 Autor: JayKEE
Čitatelia: 15165 [Vaše stroje - Moja motorka]

Pôvodne som neplánoval spraviť VP na osminky, avšak súhrn udalostí rozhodol naopak. Niekedy začiatkom januára 2011 sa tatino pohrával s myšlienkou, poriadiť nám (mne a bratovi) štvorkolku. Dva kolesá nás však fascinovali viac.

 Obe majú niečo do seba
Obe majú niečo do seba

Po krátkej debate sme sa zhodli na motorke. Keďže som mal takmer 17 a brat ešte len slabých 15, voľba kubatúry nebola ťažká. Po cestných 125-ťkách sme už istý čas pokukovali no zatiaľ sme si vystačili s 15 ročnou Apriliou RX 125 na ktorej sme získavali cenné skúsenosti mimo cesty. Výber konkrétnej mašiny už bol trošku tvrdší orech. Ja som navrhoval YZF-Ru od Yamahy, brat zas poškuľoval po Honďáckej CBRe, no neskôr sa zhodol s tatinom na štýlovom nováčikovi od KTM.

Keďže boli dvaja, tak som bol prehlasovaný. DUKE 125 bol na trhu sotva rok a práve preto sme zo začiatku boli priklonený k novej mašine, no náhodne som KTM Duke hodil do bazošu. Visela tam jedna jediná. Lokalita Košice, 5 mesiacov, nabehané necelých 1900km (zábeh) a cena typu no nekúp to. Obratom sme kontaktovali majiteľa. O týždeň na to mal tatino služobnú cestu do KE. Dohodol si teda stretnutie z majiteľom. Teploty hlboko pod bodom mrazu a zľadovatelé cesty nedovolili skúšobnú jazdu. Motorka však bola v poriadku. Všetko fungovalo ako švajčiarske hodinky a o týždeň sme znovu merali cestu do KE. Cestu nám znepríjemňovala snehová metelica. V tomto nepriaznivom počasí sme si ju naložili na vozík, podpísala sa kúpna zmluva a vyplatila sa a už sme sa driapali hore Jahodnou.

Zložili sme si malého vojvodcu v garáži, nechali ho trošku zohriať a už sme ho štartovali, vytáčali až sme odfajčili sviečku. Tak sme objednali sviečku a nechali malého oddychovať. Čas plynul a koncom jari som už mal vodičák v ruke. Prvé legálne kilometre som trávil jazdou na okreskách. Neskôr pribudli prvé dlhšie výlety. Práve na takéto dlhšie cesty som si kúpil tankbag. V čase školy ho používam aj ako školskú tašku, samozrejme, že iba keď idem do školy na dvoch kolesách.

 Sparing
Sparing

Porovnávať KTMu veľmi nechcem ale zhrniem aspoň moje postrehy. Prevažne jazdím vo dvojici s malým Varaderom. Sú to dva diametrálne odlišné stroje. KTM väčšinou ťahá za dlhší koniec aj napriek tomu, že XL je považovaná za kráľovnú 125tiek. To, že Duke má navrch platí len dovtedy, kým jazdíme po kvalitnej ceste, alebo kým sa do mňa neoprie vietor s ktorým sa Honda popasuje badateľne lepšie.

Na digitálnom displeji svieti zhruba 6000 km. Vojvoda si za ten čas vypýtal výmenu oleja a samozrejme filtra, sviečku a výmenu brzdovej páčky keďže bráchovmu spolužiakovi spadol na zem. Jedinou závažnejšou poruchou bolo prelomenie káblu od štartéru. To si vyžiadalo návštevu servisu na pár dní.

Motor je veľmi vydarený, vo vyšších otáčkach sa cíti očividne lepšie (okolo 7 tis.). Prevodovka radí krásne hladko a jediná výhrada, ktorú jej akosi neviem odpustiť je príliš dlhá 6tka. Čo sa spotreby týka tak tá sa pohybuje okolo 3 litrov na stovku. Pri plnej nádrži, ktorá činí 11 litrov sa dá prejsť pekný kus cesty.

 Budúcnosť?
Budúcnosť?

Ká-té-émku som z praktických dôvodov uložil na zimný spánok ku babke. Spoločnosť jej robí práve už spomínaná Aprilia RX. Zima pomaly končí a za chvíľu sa pustím do jarnej údržby. Na Duku si pojazdím ešte tak do júna. Keď sa brat v lete vráti zo zahraničia, osedlá si ju on. Ja sa musím pomaly obzerať po niečom silnejšom. Veľmi sa mi pozdáva nový Zed 800 od Kawasaki. Samozrejme v 35kw verzii.

Fotiek veľa nemám, kedže radšej jazdím ako fotím.

Pridané: 11.03.2013 Autor: JayKEE Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

KTM 125 Duke 2011:

Foto:
KTM 125 Duke 2011
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTM
Model:125 Duke
Rok:2011
Novinka:NOVINKA 2011
Kategória:Supermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:124.7 ccm
Max. výkon:15.37 k (11.30 kW) / 10500 ot.
Max. krútiaci moment:12 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:12,5:1
Vŕtanie x Zdvih:58 x 47.2 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:160 mm
Zdvih vzadu:160 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:280 mm
Pneu vpredu:110/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:230 mm
Pneu vzadu:150/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:118 kg
Výška sedla:810 mm
Rázvor:1350 mm
Svetlá výška:185 mm
Objem nádrže:11 l
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »