Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2020 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17136)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure

 Zdieľať

Pridané: 18.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9761 [Testy a predstavenia - Doplnky]

Stúpačky sú väčšinou tá časť motorky, ktorá sa nezvykne upravovať alebo vymieňať. Neplatí to ale v prípade, ak jazdíte off-road. Dobrá "zubatá" stúpačka je pri jazde v teréne na nezaplatenie. Ja som sa rozhodol po zodraní tých originálnych siahnuť po tom najlepšom - otočných stúpačkách Pivot Pegz.

Dôvod na výmenu:

V mojom prípade ich bolo viac. BMW GS má v sérii naozaj úzke stúpačky. V teréne, keď sa jazdí dlho v stúpačkách, tak to dá zabrať. Nohy bolia. Aj preto som sa už dlhšie obzeral po nejakých dobrých offroad stúpačkách. Tak či onak, vždy som skončil pri cenovke okolo 100 EUR. Druhým dôvodom, ktorý definitívne zavážil, bolo to, že som mal stúpačky už po bokoch prebrúsené. Pravá stúpačka sa prebrúsila natoľko, až sa bok prelomil a vznikli dve ostré hrany, ktoré mi roztrhli GoreTex-ovú nohavicu. Bolo rozhodnuté.

 Dôvod na výmenu - prebrúsený a následne zlomený bok starej stúpačky
Dôvod na výmenu - prebrúsený a následne zlomený bok starej stúpačky

Prečo Pivot Pegz:

Dôvodov, ktoré zavážili je viac. Tým prvým je, že akékoľvek stupačky ktoré som pozeral sa vyštverali cenou ku stovke EUR a nie všetky by priamo zapasovali na moju motorku bez nejakých úprav. Ďalej to už boli všetko výhody týchto otočných stupačiek.

  • široká 60mm stupačka - komfort a menšia únava nôh jazdca po nárazoch
  • patentovaný systém otáčania, overený v pretekoch, ktorý aktívne sleduje pohyby jazdca
  • komfort jazdenia, radenia rýchlostí a brzdenia vďaka otáčaniu stúpačky
  • lepšia trakcia čižmy na stúpačke. Na klasickej stúpačke sa často jazdcová čižma dotýka len prednej hrany stúpačky
  • Vďaka širokému kontaktu stúpačky a čižmy šetrí podrážku čižmy
  • kvalitné materiály (letecká nehrdzavejúca oceľ) a spracovanie (CNC vyrezanie, 2x zakalenie + vyleštenie)
  • no a v neposlednom rade výrobca dodáva stúpačky priamo na daný motocykel.

 Schéma konštrukcie stúpačky Pivot Pegz
Schéma konštrukcie stúpačky Pivot Pegz

Všetko som to ale zhrnul a zároveň aj predviedol v nasledujúcom videu:

Video: Pivot Pegz MK3 - otočné stupačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure

Prvé dojmy z cesty:

S novými stúpačkami som už čo to pojazdil. Prvý dojem je taký, že si ani neuvedomíte, že sú tam. Pri jazde po sediačky na ceste je to až neuveriteľné. Aj s enduro čižmami sa radia rýchlosti ukážkovo ľahúčko. Pružina, ktorá robí odpor otáčaniu je dobre zvolená, necítim, žeby som s ňou musel nejako bojovať. Na ceste si nohy teda "hovia" na 60mm stúpačkách a pritom to nijako neubralo na komforte ovládania mašiny.

 Porovnanie: stará vs. nová
Porovnanie: stará vs. nová

Trochu iné je to už pri jazde v stúpačkách. Tam zistíte že máte pod nohami čosi iné hneď. Je to nový neznámy pocit, keď sa stupačky pod nohami naklápajú. Je to však len 20 stupňov, takže krajné polohy nie sú od seba až tak ďaleko. Je to úplne iný pocit z jazdy v teréne. Spočiatku si nato treba aj zvyknúť, ale práve offroad je segment pre ktorý tieto stúpačky v Austrállii vymysleli. Konkrétne na motokros. To je asi aj segment kde sa predávajú najviac a získavajú si obľubu po celom svete. Už po krátkej jazde si zvykám a zisťujem ako pekne sa dá nohami pracovať s motorkou.

Záver:

Pivot Pegz nie sú zrovna najlacnejšie stúpačky (178,94 €). Je to ale od pohľadu aj omaku, kus kvalitne opracovaného materiálu, dobre premyslené a dotiahnuté do detajlov. Výrobca ponúka set priamo na danú motorku takže inštalácia je hračkársky jednoduchá. Asi najväčší zmysel majú pre jazdcov, ktorý to s offroadom myslia vážne, vrátane motokrosu či ľahkých endúr. Dobre obstáli aj na Rally súťažiach a na Dakare. Na turistickom adventure biku ich ocení hlavne jazdec, ktorý jazdi dosť aj v teréne a sériové stúpačky mu nevyhovujú.

Plusy, mínusy

60mm široká stúpačka, dobrá trakcia, ľahké radenie / brzdenie vďaka otáčaniu stúpačky, šetrí podrážku čižmy, ľahká inštalácia - balenie na mieru k motorke vyššia cena, raz za čas vyžaduje údržbu - prečistenie a namazanie

Web výrobcu: www.pivotpegz.net, distribuuje www.touratech.sk v shope pre BMW R1150GS.

Text, foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Pridané: 18.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (7 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria