Anketa:
Pivot Pegz MK3 - otočné stúpačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure
ZdieľaťPridané: 18.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9761 [Testy a predstavenia - Doplnky]
Stúpačky sú väčšinou tá časť motorky, ktorá sa nezvykne upravovať alebo vymieňať. Neplatí to ale v prípade, ak jazdíte off-road. Dobrá "zubatá" stúpačka je pri jazde v teréne na nezaplatenie. Ja som sa rozhodol po zodraní tých originálnych siahnuť po tom najlepšom - otočných stúpačkách Pivot Pegz.
Dôvod na výmenu:
V mojom prípade ich bolo viac. BMW GS má v sérii naozaj úzke stúpačky. V teréne, keď sa jazdí dlho v stúpačkách, tak to dá zabrať. Nohy bolia. Aj preto som sa už dlhšie obzeral po nejakých dobrých offroad stúpačkách. Tak či onak, vždy som skončil pri cenovke okolo 100 EUR. Druhým dôvodom, ktorý definitívne zavážil, bolo to, že som mal stúpačky už po bokoch prebrúsené. Pravá stúpačka sa prebrúsila natoľko, až sa bok prelomil a vznikli dve ostré hrany, ktoré mi roztrhli GoreTex-ovú nohavicu. Bolo rozhodnuté.
Dôvod na výmenu - prebrúsený a následne zlomený bok starej stúpačky |
Prečo Pivot Pegz:
Dôvodov, ktoré zavážili je viac. Tým prvým je, že akékoľvek stupačky ktoré som pozeral sa vyštverali cenou ku stovke EUR a nie všetky by priamo zapasovali na moju motorku bez nejakých úprav. Ďalej to už boli všetko výhody týchto otočných stupačiek.
- široká 60mm stupačka - komfort a menšia únava nôh jazdca po nárazoch
- patentovaný systém otáčania, overený v pretekoch, ktorý aktívne sleduje pohyby jazdca
- komfort jazdenia, radenia rýchlostí a brzdenia vďaka otáčaniu stúpačky
- lepšia trakcia čižmy na stúpačke. Na klasickej stúpačke sa často jazdcová čižma dotýka len prednej hrany stúpačky
- Vďaka širokému kontaktu stúpačky a čižmy šetrí podrážku čižmy
- kvalitné materiály (letecká nehrdzavejúca oceľ) a spracovanie (CNC vyrezanie, 2x zakalenie + vyleštenie)
- no a v neposlednom rade výrobca dodáva stúpačky priamo na daný motocykel.
Schéma konštrukcie stúpačky Pivot Pegz |
Všetko som to ale zhrnul a zároveň aj predviedol v nasledujúcom videu:
Video: Pivot Pegz MK3 - otočné stupačky pre offroad - motokros, enduro, rally či adventure
Prvé dojmy z cesty:
S novými stúpačkami som už čo to pojazdil. Prvý dojem je taký, že si ani neuvedomíte, že sú tam. Pri jazde po sediačky na ceste je to až neuveriteľné. Aj s enduro čižmami sa radia rýchlosti ukážkovo ľahúčko. Pružina, ktorá robí odpor otáčaniu je dobre zvolená, necítim, žeby som s ňou musel nejako bojovať. Na ceste si nohy teda "hovia" na 60mm stúpačkách a pritom to nijako neubralo na komforte ovládania mašiny.
Porovnanie: stará vs. nová |
Trochu iné je to už pri jazde v stúpačkách. Tam zistíte že máte pod nohami čosi iné hneď. Je to nový neznámy pocit, keď sa stupačky pod nohami naklápajú. Je to však len 20 stupňov, takže krajné polohy nie sú od seba až tak ďaleko. Je to úplne iný pocit z jazdy v teréne. Spočiatku si nato treba aj zvyknúť, ale práve offroad je segment pre ktorý tieto stúpačky v Austrállii vymysleli. Konkrétne na motokros. To je asi aj segment kde sa predávajú najviac a získavajú si obľubu po celom svete. Už po krátkej jazde si zvykám a zisťujem ako pekne sa dá nohami pracovať s motorkou.
Záver:
Pivot Pegz nie sú zrovna najlacnejšie stúpačky (178,94 €). Je to ale od pohľadu aj omaku, kus kvalitne opracovaného materiálu, dobre premyslené a dotiahnuté do detajlov. Výrobca ponúka set priamo na danú motorku takže inštalácia je hračkársky jednoduchá. Asi najväčší zmysel majú pre jazdcov, ktorý to s offroadom myslia vážne, vrátane motokrosu či ľahkých endúr. Dobre obstáli aj na Rally súťažiach a na Dakare. Na turistickom adventure biku ich ocení hlavne jazdec, ktorý jazdi dosť aj v teréne a sériové stúpačky mu nevyhovujú.
Plusy, mínusy
60mm široká stúpačka, dobrá trakcia, ľahké radenie / brzdenie vďaka otáčaniu stúpačky, šetrí podrážku čižmy, ľahká inštalácia - balenie na mieru k motorke | vyššia cena, raz za čas vyžaduje údržbu - prečistenie a namazanie |
Web výrobcu: www.pivotpegz.net, distribuuje www.touratech.sk v shope pre BMW R1150GS.
Text, foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Pridané: 18.08.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Otestované: Čižmy Sidi Crossfire SRS - enduro, motokros ale aj touring alebo rally - Awia
- Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu - Awia
- Ochutnávka KTM off-road modelov 2010 - Awia
- Motokrosové špeciály Yamaha 2008 na trati - Awia
- Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky - Herghott
- Legendárny V-Strom prichádza v terénnejšej verzii s 21-palcovým kolesom - Herghott
- VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road - Awia
- Ako KTM offroadové R Adventúry lietali na balkánskych šotolinách - Awia
- Predstavujeme MX okuliare 100% Racecraft - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora