Anketa:
Moto Guzzi V 85 TT 2019 - krásna retro talianka do každého terénu 1/2
ZdieľaťPridané: 21.11.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13592 [Testy a predstavenia - Test]
Keď Moto Guzzi spraví motorku zvyčajne to stojí zato. Tohto roku sme sa dočkali sériovej podoby jej cestovného endura strednej triedy s jasným názvom Tutto Terreno. Vyskúšali sme si ju až na jeseň, no o to to bol lepší zážitok.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia
Kamera: janciii
Aj keď počasie ráno vyzeralo skôr ako z príručky kedy nikdy nejazdiť oplatilo sa vycestovať pod Tatry do firmy Motocentrum KM do Svitu. Počasia sa vylepšilo a nakoniec sme si užili jazdu v krásnom počasí.
Už tradične sme pre vás natočili test aj vo forme videa, kde sa dozviete všetko čo vás zaujíma:
Video: TEST: Moto Guzzi V85 TT 2019 - retro adventure
V 85 TT technicky vychádza z modelov Moto Guzzi V9 no motor bol kompletne prepracovaný. Dostal novú kľuku, iné ojnice, kratšie piesty, ostrejšie vačky a nové sacie hrdlá. Po úpravách poskytne majiteľovi 80 koní a 80 Nm. Týmto sa Guzzina zaradzuje do stredného segmentu cestovných endúr.
Od svojich konkurentov sa ale pomerne výrazne odlišuje a to nielen netradičným dizajnom, ale napríklad aj použitím kardanu. Podvozok je nastaviteľný s pomerne slušnými zdvihmi 170 mm. Na brzdách sa nešetrilo, nájdeme tu radiálky od Bremba. Kolesá sú vypletané v rozmeroch 19 a 17 palcov, čo naznačuje zameranie na cestu a príležitostne aj do ľahšieho terénu. Všetko bude závisieť od majiteľa.
Pokiaľ ide o elektroniku tak tu je to úplná moderne netreba sa nechať zmiasť retro vzhľadom. Plnohodnotné LED svetlá vpredu aj vzadu, vpredu denné LED svietenie v tvare písmena M, ktoré sa postupne rozsvecuje po zapnutí (pekný detail - pozri video), farebná TFT prístrojovka aj s Bluetooth konektivitou, jazdné režimy, ABS, trakčná kontrola, tempomat
Ako jazdí:
Guzzi je ľahšia ako vyzerá, má nízko ťažisko aj sedlo a jazdec aj nižšieho vzrastu dobre dočiahne na zem. Vďaka tomu sa dobre ovláda aj preklápa. Motor neohúri mega výkonom, ale je to taký poctivý ťahúň so silným záťahom od tých najspodnejších otáčok. Pomerne ochotne sa ale nechá aj vytočiť pre športovejšiu jazdu. Veľmi pekne fungovala aj prevodovka - príjemne zamätový chod aj presnosť radenia.
Podvozok je pomerne tvrdšie nastavený, na asfalte je jazda veľmi istá a predvídateľná. Aj tu cítim zameranie viac orientované na cestu. Predsalen konštruktéri dali V 85 TT do vienka 19 a 17 palcové kolesá. Napriek tomu som vybehol aj do terénu a musím povedať če Guzii fungovala naozaj dobre. Postoj v stupačkách vcelku príjemný (moto už mala dvihnuté riaditká) a motorke sa pekne viedla ľahším terénom. Asi to nebude vyslovene konkurent pre "hardcore offroad biky", ale v turistickom ponímaní zvládne každý terén kam sa jej majiteľ rozhodne vyraziť.
Nájdeme tu veľmi pekné ventilované sedlo, ktoré vyzerá že ponúkne dobré pohodlie aj spolujazdcovi. Turista ocení aj pomerne veľkú nádrž, nízku spotrebu pod 5 litrov a tým pádom aj dojazd ďaleko nad 300 km.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video a technické parametre.
Pridané: 21.11.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Perfezione latente incredibile - Moto Guzzi V85 TT 2021 Centenario edition! - Herghott
- Prvé dojmy z jazdy na KTM 790 Adventure R 2019 na Slovensku - Awia
- V sedle KTM 1190 Adventure R 2013 do Mariazellu - aká je verzia R vs. Adventure? - Awia
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2020 vrátane novej TE150i - Awia
- Kawasaki W800 2019 – skutočný retro bike anglickej školy - Awia
- BMW F850 GS Adventure 2019 - Awia
- Triumph Scrambler 1200 XE 2019 - konečne poriadny retro offroad - Awia
- Honda CB500X 2019 – inovovaný dobrodruh nielen pre majiteľov A2 vodičákov - Awia
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Prvý test novej Honda Africa Twin Adventure Sports 2018 zo španielskych šotolín - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
- Kawasaki predviedla prototyp vodíkovej Ninja H2 na okruhu v Suzuke
- BMW v Garmishi odhalilo očakávalú R 1300 GS Adventure
- Zmeny STK od 1. 7. 2024 - lehota pre motorky predĺžená na 4 roky!
- Veľká alpská porovnávačka 2023!
- Súťaž: zaži stretnutie s Dakarským šampiónom Samom Sunderlandom a poď s nami vyskúšať novú generáciu GASGAS 2025!
- Souo S2000 GL: Čína predstavila konkurenta pre Gold Wing - dvojliter 8-valec boxer s DCT prevodovkou
- MotoPRAVDA - Nová predajňa a motoservis v Košiciach
- BMW predstavuje automatickú spojku a prevodovku - Automated Shift Assistant (ASA)
- Testujeme Kawasaki Ninja a Z500 2024
- ... zobraz všetky články od tohto autora