Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 746 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako dcéru nahradila jej mamina - Yamaha XT 660 X

 Zdieľať

Pridané: 14.08.2013 Autor: miiireeec
Čitatelia: 15544 [Vaše stroje - Moja motorka]

Po troch rokoch v sedle maličkej Yamahy XT 125 X, som vedel, že jediné čo mi na nej vadí je malý motorček. Jedinou možnosťou ako to napraviť bolo kúpiť jej väčšiu verziu. Po mesiaci nekonečného prehliadania inzerátov som zrazu našiel tú pravú a do garáži sa mi tak dostala mamina mojej maličkej XTéčky.

 Foto hneď po kúpe
Foto hneď po kúpe

Čo kúpiť ?

Vedel som že chcem motarda. Najskôr som sa začal obzerať po rakúskych strojoch značky KTM, do výberu sa dostala aj Honda. SM 690 a Duke 690 vtedy v inzercii neboli žiadne a FMX 650 mi pripadala príliš zastaralá. Voľba teda padla na mnou overenú Yamahu. Prišla ďalšia dilema. Chcem mašinu staršiu alebo novšiu? Koľko kilometrov by asi tak mala mať najazdených? V inzercii sa vtedy objavil stroj s rokom výroby 2009 a s počtom najazdených kilometrov 6900. Obhliadka, skúšobná jazda a razom som si viezol domov takmer nový stroj.

 Fun Faktor
Fun Faktor

Fakty

Motorka mi sadla ako riť na šerbeľ. Široké riadidlá, vystretý supermoto posed. Mnoho ľudí kritizovalo jej hmotnosť. Veď bez náplní váži 177 kg a pod nádržou cvála na motarda slabých 47 koní. Ja sa však sťažovať nemôžem. Ťahá pekne odspodu a nie je žiadny problém predné koleso zodvihnúť do vzduchu. Naviac som jej časom doprial ladené výfuky Leo Vince a až s nimi to začala byť naozaj sranda. Idete si tak mestom a ľudia sklaňajú hlavy, pretože si myslia že sa za rohom práve strhla nejaká prestrelka. Tachometer mi zatiaľ ukázal najviac 173 km/h, no bez toho plexiskla je to trápenie už pri 120 km/h. Veď to nie je moto na pretekanie ale na bláznenie.

 Stačí otočiť rukoväť
Stačí otočiť rukoväť

Šturec

Po detailnejšom zoznámení som moju milú zobral na Šturec. Tam sa jej samozrejme veľmi páčilo, no sériové gumy boli hodné tak akurát lemovať zákruty na Pezinskej babe a tak som sa rozhodol kúpiť novinky od Continentalu a to Attack SM. Sada ma vyšla na 220 eur. Sú to dvojzmesovky a môžem povedať, že na Šturci držia naozaj ako lepidlo. Nie raz som sa musel dívať ako niekto predo mnou ťahá koleno po zemi, no ide stredom cesty a tak ho nemám kadiaľ obehnúť.

 Viac to už do zákruty položiť nejde :)
Viac to už do zákruty položiť nejde :)

 Foto by Peter Slavkovský
Foto by Peter Slavkovský

Chorvátsko

Tento rok ma kamoši nahovorili na menši výlet do Chorvátska. Popravde som sa toho zo začiatku obával. Jednovalec, bez plexiskla, po diaľnici. Znelo to ako scenár pre mňa hororového filmu. Nakoniec sme našli kompromis a cestovná rýchlosť 110 km/h bola síce nudná ale pre mňa vyhovujúca. Spotreba cestou do Chorvátska mi vyšla pri tejto rýchlosti na 3,9 litra. Čo viac si priať? Spolu sme urobili 1800 kilometrov a motorke sa to všetko páčilo. Tiež ma prekvapili už spomínané pneumatiky z ktorých po tejto štreke ubudol možno 1 mm.

 Zbalený do Chorvátska
Zbalený do Chorvátska

 Chorvátsko
Chorvátsko

Zhrnutie

Zhrnutie doterajších úprav
  • Padáky Givi
  • Zadný nosič SW-Motech + kufor Shad 33l
  • Blastre Acerbis Rally III
  • Ladené výfuky Leo Vince X3
  • Ochrana mototra homemade by Robert Kostka
  • Polepy od samo-lepky.sk

Za tých 10 mesiacov čo sme zatiaľ spolu sme spravili 7500 km. Vytknúť jej môžem jedine režim vibrátora. Fakt by som chcel vedieť ako to je keď necítite žiadne vibrácie. Niekoľko doplnkov už dostala no stále sa obzerám po ďalších a ďalších, nakoľko si ju chcem nechať trošku dlhý čas.

Kývame si na ceste.

Plusy, mínusy

Motor, Vzpriamený posed, Podvozok, Spotreba Vibrácie, Žiadna ochrana pred vetrom, Chýba otáčkomer a šesť-stupňová prevodovka

Pridané: 14.08.2013 Autor: miiireeec Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XT 660 X 2009:

Foto:
Yamaha XT 660 X 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XT 660 X
Rok:2009
Kategória:Supermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:659 ccm
Max. výkon:48.0 k (35.3 kW) / 6000 ot.
Max. krútiaci moment:60 Nm / 5250 ot.
Kompresný pomer:10.0:1
Vŕtanie x Zdvih:100.0 x 84.0 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:200 mm
Zdvih vzadu:200 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70R 17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:160/60R 17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:177 kg
Výška sedla:875 mm
Rázvor:1490 mm
Dĺžka:2175 mm
Šírka:860 mm
Výška:1170 mm
Svetlá výška:205 mm
Objem nádrže:15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:170 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 200 km
Poznámka:
Cena: 229 900 Sk (20.10.2007)

Súvisiace články:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »