ISSN 1336-6491 | Online: 977 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30070
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17750)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12320)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Z motocyklového pretekára Osobnosť vedy a techniky

 Zdieľať

Pridané: 18.11.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2736 [Novinky - Predstavujeme]

Po zisku dvoch titulov UEM Alpe Adria šampióna a deviatich majstra Slovenska sa Michal Puškár na konci sezóny 2012 s aktívnym motocyklovým športom rozlúčil aby sa naplno mohol venovať novým výzvam na akademickej pôde, kde svojou prácou už roky nadväzuje na svoj vzťah k motorom.

Na začiatku roku 2014 zaknihoval ďalší veľký úspech, keď mu bol vo veku len 31 rokov po úspešnom habilitačnom konaní na vedeckej rade Technickej Univerzity v Košiciach menovacím dekrétom udelený titul Docent.

Ďalší úspech prišiel počas uplynulého týždňa v podobe významného vedeckého ocenenia. Cena za vedu a techniku ma status najvyššieho ocenenia v oblasti vedy a techniky a udeľuje ju minister školstva s cieľom oceniť mimoriadne výsledky v tejto oblasti. Ministerstvo zriadilo Komisiu pre oceňovanie ako poradný orgán ministra a vymenovalo za jej členov popredných predstaviteľov vedy a techniky, ktorí vyberajú z nominácii jednotlivých výskumných organizácii a univerzít.

28819
Michal Puškár - Z motocyklového pretekára Osobnosť vedy a techniky

Cena je udeľovaná v štyroch kategóriách:

A. Osobnosť vedy a techniky
B. Vedecko-technický tím roka
C. Celoživotné zásluhy v oblasti vedy a techniky
D. Osobnosť vedy a techniky do 35 rokov

Na slávnostnom večeri v centre CVTI v Bratislave, minister školstva SR menoval Doc. Ing. Michala Puškára, PhD. Osobnosťou vedy a techniky do 35 rokov. Ocenenie získal za prínos v oblasti výskumu nových metód a inovačných konštrukčných riešení pre zvýšenie účinnosti a redukciu emisií spaľovacích motorov.

Michal bol aj hosťom v teleráne TV markíza, rozhovor s ním začína od 53:20 a môžete nájsť v archíve na tomto odkaze.

Srdečne blahoželáme.

Foto: CVTI SR

Pridané: 18.11.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »