Anketa:
Novinky 2015: Ducati 1299 Panigale, Panigale S a 1199 Panigale R - kam až to povedie?
ZdieľaťPridané: 26.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 6111 [Novinky - Predstavujeme]
Rodina superšportov Ducati dostáva opäť novú šťavu. Stúpa objem motora, stúpa výkon... a tak tu máme Ducati 1299 Panigale.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Ducati s modelom 1199 Panigale šla tak trochu proti tradícii tvorenia názvov svojich superšportov, ktoré sa dovtedy označovali iba číslom. Číslo značilo, a stále značí, objem motora (aspoň sa k nemu približuje) a Panigale je zase názov oblasti, v ktorej sídli centrála a fabrika Ducati. Nuž a keď sme pri novinke, číslo 1299 jasne odráža nárast objemu motora a model Panigale tak robí krok vpred za honbou byť čo najrýchlejším motocyklom na trhu.
Inovovaný motor Superquadro
Práve motor Superquadro je tým, čo na novinke zaujme azda najviac. Jeho výkon stúpol o 10 koní a má o 10% viac krútiaceho momentu ako jeho predchodca.
Superquadro získalo na objeme vďaka zmene vŕtania zo 112 na 116 mm. Objem motora tak stúpol na 1285 ccm. Piesty boli teda upravené, rovnako ako ich piestne krúžky a čap, ktorý dostal povrchovú úpravu DLC (Diamond Like Carbon). Zmenil sa aj kompresný pomer na 12.6:1. Prerobený je aj výfukový systém.
S objemom motora teda výkon stúpol na hodnotu 150.8 kW pri 10.500 ot./min. a krútiaci moment má hodnotu 144.6 Nm pri 8.750 ot./min.
Odpruženie
Na Ducati 1299 Panigale nájdeme vpredu 50 mm USD vidlicu Marzocchi so zdvihom 120 mm. Vzadu je centrálny tlmič Sachs so zdvihom 130 mm. Snáď ani nie je nutné dodávať, že odpruženie je plne nastaviteľné.
Na verziu 1299 Panigale S však nájdeme elektronický podvozok Ohlins Smart EC, ktorý spolupracuje so systémom Ducati Electronic Suspension (DES). Podvozok mení svoju charakteristiku v závislosti od zvoleného režimu jazdy a taktiež reaguje a prispôsobuje sa reálnym jazdným podmienkam. Do úvahy berie hádam všetky možné údaje od náklonu cez rýchlosť, sily brzdenia či akcelerácie alebo stav pootočenia plynovou rukoväťou. Odpruženie ináč vychádza z prednej vidlice Ohlis NIX-30 a zadného tlmiča Ohlins TTX.
Brzdy
Celý rad Ducati 1299 Panigale je vybavený vpredu štvorpiestikovými monoblokmi Brembo M50, ktoré sa zahryzávajú do 330 mm kotúčov. Vzadu je potom 245 mm kotúč. Brzdenie je pod kontrolou systému Cornering ABS, ktorý dovoľuje bezpečne prudko brzdiť aj v náklone.
Elektronika
Ducati Traction Control (DCT) – Trakčnú kontrolu nájdeme v každej Ducati 1299 Panigale. Má upravený softvér, ktorý vychádza priamo zo toho, ktorý sa používa v špeciáloch WSBK. Trakčnú kontrolu je možné nastaviť v ôsmich stupňoch.
Ducati Quick Shift up/down (DQS) – Tento systém umožňuje radiť pod plným plynom po novom nielen nahor ale aj nadol.
Ducati Wheelie Control (DWC) – Systém redukujúci dvíhanie predného kolesa funguje na princípe zníženia dodaného výkonu, pokiaľ je detekované dvihnutie predného kolesa. Je možné nastaviť si ho v 8 rôznych stupňoch.
Engine Brake Control (EBC) – Kontrola brzdenia motorom má napomôcť stabilite jazdy pri rýchlom zavretí plynu. Systém kontroluje otvorenie škrtiacej klapky a v závislosti od rýchlosti a zaradeného rýchlostného stupňa ovplyvňuje jej polohu. Tento systém ponúka tri možnosti nastavenia.
Jazdné režimy – Jazdec si môže vybrať z troch preddefinovaných jazdných režimov, ktoré upravujú charakteristiku motora a taktiež upravujú nastavenia ostatnej elektroniky.
Race – Plný výkon a ostrá reakcia na otočenie plynovou rukoväťou v kombinácii s prenastavením podvozku u verzie S. Ostatná elektronika je nastavená tak aby čo najmenej zasahovala do jazdy, pričom systém ABS nekontroluje zadné koleso.
Sport – Taktiež dostupný plný výkon motora avšak s jemnejšou reakciou na otočenie plynovou rukoväťou. Elektronika viac zasahuje do jazdy a systém ABS kontroluje obe kolesá a má aktivovanú funkciu zabraňujúcu dvíhaniu zadného kolesa.
Wet – Dostupných je iba 120 koní a reakcia na otočenie plynovou rukoväťou je veľmi jemná. Elektronika sa nastaví na najvyššie stupne kedy môže výrazne zasahovať do jazdy.
Ducati Data Analyser+ GPS (DDA+ GPS) – Doplnková výbava zaznamenávajúca údaje o motocykli a jazde na ňom. Dáta je možné ľahko stiahnúť do počítača pomocou USB portu.Ducati 1199 Panigale R
Sériová motorka vytvorená pre vyhovenie novým pravidlám seriálu WSBK. Pri tomto novom modeli ostáva objem motora nezmenený avšak jeho výkon je rovnaký ako pri modeloch 1299 Panigale. 150.8 kW je však dostupných pri 11.500 ot./min. a 136.2 Nm je dostupných pri 10.250 ot./min.
Motor teda bol upravený. Dostal titánové nasávacie aj výfukové ventily, upravené boli jeho piesty, ktoré majú 2 piestne krúžky a najväčšou zmenou je použitie extrémne odľahčenej kľuky.
Elektronická výbava je podobná tej akú nájdeme na modeli 1299 Panigale. Podvozok Ohlins nie je elektronický a oproti 1299 Panigale je mierne pozmenená aj geometria. Šetrilo sa aj na hmotnosti, použitých je mnoho dielcov z karbónu a magnézia. Ušetriť nejaké to kilečko pomohol aj výfukový systém Akrapovič.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Ducati | Ducati | Ducati |
Model: | 1299 Panigale | 1299 Panigale S | 1199 Panigale R |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 |
Kategória: | Superšport | Superšport | Superšport |
Motor: | |||
Typ motora: | dvojvalec do L (4T) | dvojvalec do L (4T) | dvojvalec do L (4T) |
Objem: | 1285 ccm | 1285 ccm | 1198 ccm |
Max. výkon: | 205.1 k (150.8 kW) / 10500 ot. | 205.1 k (150.8 kW) / 10500 ot. | 205.1 k (150.8 kW) / 11500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 144.6 Nm / 8750 ot. | 144.6 Nm / 8750 ot. | 136.2 Nm / 10250 ot. |
Kompresný pomer: | 12.6 | 12.6 | 13.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 116 x 60.8 mm | 116 x 60.8 mm | 112 x 60.8 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 130 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvoj kotúčová radiálne monobloky |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 | 120/70 ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 200/55 ZR17 | 200/55 ZR17 | 200/55 ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 166.5 kg | 166.5 kg | 162 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 190.5 kg | 190.5 kg | 184 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1437 mm | 1437 mm | 1442 mm |
Dĺžka: | 2060 mm | 2060 mm | 2065 mm |
Výška: | 1130 mm | 1130 mm | 1130 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 17 l | 17 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii | nie |
Pridané: 26.04.2015 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora