Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3124 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17023)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11568)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Adventure oblečenie Klim Overland

 Zdieľať

Pridané: 20.03.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 5130 [Novinky - Predstavujeme]

Zoznámenie so základnými modelom motorkárskeho oblečenia z kolekcie Klím.

Chcel som vodeodolné oblečenie. Po cca 4 rokoch užívania už nepremoky DiFi stratili svoju nepremokavosť a zároveň mi nevyhovuje zvažovanie, či už prší dosť na to, aby som nepremoky natiahol, alebo ešte málo na to, aby som sa s tým zdržoval. A potom to nadávanie si, ak to neodhadnem správne.

Druhá podmienka bola odvetranie, a v mojom prípade je nutné, aby bolo poriadne.

Bunda z vnútra
Bunda z vnútra

Základný opis

Povrchový materiál je bilaminát Gore-Tex a exponované miesta sú posilnené Cordurou. Zipsy sú triedy YKK, čo má byť najvyššia trieda tesnosti a odolnosti. Protektory sú od D3O. Prieduchy sú 4 na bunde, 4 na nohaviciach. Vrecká 3 vonkajšie na bunde, 1 vnútorné sieťkové v bunde a 2 vonkajšie na nohaviciach. Reflexné prvky sú od 3M. Všetko je popísané tu. Toľko na tému „suché keci“, poďme k praxi.

Zimný prejazd Slatinských lazov
Zimný prejazd Slatinských lazov


Vodeodolnosť

Roky počúvam o goretexe - o oblečeniach, v ktorých je krásne sucho a teplo. Roky som bol voči tomu skeptický. Vodeodolnosť posudzujem podľa kritéria, ktoré som si pre seba označil ako „test suchých gulí“. Najexponovanejšie miesto je rozkrok, vodu si tam jazdec sám aktívne vtláča pohybom na motorke. Všade inde odvod vody uľahčuje prúdiaci vzduch. V Overland-e som jazdil už vo februári v daždi aj snežení. Rozkrok, ako aj celé telo som mal pod oblečením suché. Zo zvedavosti som v tom vliezol aj do sprchy. Čistý čas v sprche bol len 1 minúta a 20 sekúnd (bolo to nudné), ale zase tie podmienky neboli normálne. Výsledok bol príjemný. Je to naozaj vodeodolné oblečenie, vodu neprepúšťa a jazdca pred dažďom ochráni.

Stehenný pár prieduchov
Stehenný pár prieduchov

Vetranie

Vzhľadom na môj metabolizmus potrebujem na oblečení priechodzie vetranie, t.j. vstupný otvor vpredu a výstupný vzadu. Posun na Overland-e je ten, že párové prieduchy sú aj na stehnách, nie len na bunde, to mi na mojej predchádzajúcej výstroji chýbalo. Totiž, takéto vetranie naozaj funguje a jazdec cíti prúdenie vzduchu. Ak je prieduch len vpredu, je efekt zlomkový a bezprostredne jazdcom neciteľný (alebo takmer neciteľný ). Prieduchy na nohaviciach sú bez vnútornej sieťoviny, ktorá ale je v prieduchoch na bunde.

Vzhľadom na aktuálny stav počasia som ešte systém vetrania reálne neodskúšal pod záťažou letného potenia, k tomuto bodu sa určite vrátim počas sezóny.

Chrbtový chránič
Chrbtový chránič

Protektory

Chrániče dodáva D3O, čo by malo garantovať ich kvalitu. Vyrobené sú z polopenového materiálu (nejde ani o pevnú penu, ani o hustejší molitan, je to iné a na pocit lepšie ). Podľa výrobcu majú pod zvyšujúcim sa tlakom tuhnúť (budem rád, ak toto neotestujem). Každopádne je zrejmé, že sa niekto pri ich odlievaní zamyslel, lebo sú prispôsobené na aspoň nejaké odvetranie.

Mechanická odolnosť

Materiál oblečenia pôsobí opticky a na ohmat dobre. Je taký pevno-klzký a navodzuje dojem, že by mal byť mechanicky odolný. Aj váha celého kompletu je vzhľadom na jeho jednovrstvovosť pocitovo mierne vyššia, než sa zdá na pohľad. Zipsy sú vizuálne precízne spracované. Zatiaľ som v tom nepadol a nešúchal sa, ani nejaký kontakt s konárom nebol.

Vrecko na nohavici
Vrecko na nohavici

Vrecká

Prvý dojem z vreciek bol, že sú nejaké ochudobnené. Ale to ma prešlo pre ich funkčnosť. Vstup do vreciek je šikmý a len cez jeden zips. Doteraz som bol zvyknutý na prehnutý vodorovný lem so suchým zipsom. Dostať sa do vrecka so zahnutím je zložitejšie, než do tohto systému. Veľkosť každého z nich plne postačuje pre hrubú peňaženku s dokladmi a kartami.

Vnútorné vrecko je len zo sieťoviny a pre mňa osobne nevyužiteľné. V oblečení bude z vnútra vždy vyššia vlhkosť od tela, a preto mobil alebo doklady by v tomto neodizolovanom vrecku trpeli (ale možno sú nepotiaci sa jazdci a tým to padne vhod). Päť vonkajších vreciek je však viac než dosť.

Zima vs. teplo

Oblečenie je jednovrstvové, neobsahuje systém vnútorných termovložiek. Klím tento koncept neaplikuje a namiesto toho ponúka samostatné vnútorné oblečenia od najmenej teplých, až po riadnu vnútornú bundu z dutého vlákna. Tieto vrstvy nemám zakúpené takže ich neviem zhodnotiť. Ako vnútorné oblečenie som používal moje bežné zimné outdoorové, primerane navrstvené podľa podmienok. V zimnej prevádzke mi napokon vyhovovalo, že pri vyzlečení bundy som s ňou nevyzliekol aj termo časť a oblečenie pod ňou bolo univerzálne využiteľné. Pohodlný strih zároveň umožňuje navrstviť pod oblečko toľko, koľko si počasie aktuálne vyžaduje.

Špecifiká modelu

Overland je základná (rozumej najnižšia) modelová rada motooblečenia od Klim-u. Ako taká ponúka vodeodolnosť, odvetranie, kvalitné materiály a spracovanie. Ďalej je tu dobre tvarovaná sťahujúca manžeta predlakťovej časti rukávu, široký rázporok na dolnej časti nohavice umožňujúci ľahké navlečenie na čižmu, pútko na uchytenie o klipsňu na spodnom leme nohavice a vyššia pásová časť nohavíc, ktorá lepšie sedí na bedrách a lepšie chráni driek. Pre viac divočinovo ladených jazdcov je veľkým pozitívom, že strih je zároveň dostatočne voľný na oblečenie MX výstroje pod Overland a zároveň dostatočne tesný aby neplandal bez nej.

Pútko na uchytenie nohavice
Pútko na uchytenie nohavice

Celkový pohľad
Celkový pohľad

Ako základný model má Overland určité slabiny v rovine „výbavy“. Čo by sa šiklo je sťahovanie bundy v oblasti drieku (sťahovanie je na spodnom leme bundy). Nedostatkom je spojenie švu dolnej nohavice len na suchý zips. Sem-tam sa stane, že sa spoj otvorí. Stačilo by to vyriešiť nejakým poistným cvočkom. Zips na spojenie bundy a nohavíc na tomto modely nie je, ale toto moc nechýba vďaka vyšším nohaviciam a dobrému prekrytiu dlhšou bundou. Všetky tieto prvky už má vychytané model BadLands, ktorý je „inde“ čo sa týka výbavy, aj čo sa týka ceny.

Zhrnutie

Overland je dobre spracované oblečenie z kvalitných materiálov určené pre adventure turistiku. Využije ho ako asfaltový cestovateľ, tak aj stepný dobrodruh. Hlavným plusom je vodeodolnosť a odvetranie. Cena zodpovedá hladine konkurenčných produktov s obdobnými parametrami, i keď je zrejmé, že nejeden Slovenský motorkár ju bude považovať za vysokú.

Laňďal

Pridané: 20.03.2015 Autor: Landal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (24)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria