Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 678 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk MOTOQUAD

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 5396
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (3263)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (2133)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač

Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov

 Zdieľať

Pridané: 31.05.2021 Autor: Landal
Čitatelia: 2718 [Šport - Rally]

Dve motorky a dve buginy štartovali na tohtoročnom "hellase" pod farbami Slovak4RallyTeam. Po úvodných peripetiách bola účasť veľmi úspešná.

Deň pre štartom Hellas rally ´21 mal byť pohodový deň „na rozjazdenie“ a vykľul sa z toho deň márnej snahy a sklamania. Hojgyho bugina má problém s prevodovkou, zo zahrievacej jazdy nič nie je a otáčame do bivaku. Všetci buginári (Rišo, Lukáš, Hojgy a Samo) sa do toho okamžite púšťajú. Závada: zlomená vidlička a nejaký problém s nejakými kolieskami. Hľadajú sa možnosti náhradných dielov alebo opravy/zvarenia poškodených. Vidličku sa darí zvariť až neskoro večer po peripetiách, ktoré narušili moju predstavu o ochote a spolupatričnosti v bivaku.

Oprava prevodovky
Oprava prevodovky

Prevodovka sa skladá, skúša, rozoberá, skúma, skladá, skúša, rozoberá, skúma... O pol noci je stále nefunkčná a už nie je síl ani času pokračovať. Frustráciu by sme mohli baliť na kilá a predávať. Do prológu odštartujú dve motorky (Robi a Laňďo) a jedna bugina (Špaňďo a Luky). Hojgy so Samčom nevidia veľkú nádej na pokračovanie. Ani letecká expres doprava dielov (ktoré na Slovensku sú k dispozícii) nič nerieši, nakoľko aj to je na 3-4 dni.

Prológ mal byť podľa organizátora rýchly a pohodový, a ďalšie dni už viac technické. Nemali sme z neho tento pocit. Prvý jazdecký deň začínal vyslovene endurovo a až v druhej polovici sa jazdili rally pasáže. V štartovej listine sme boli s Robim rozhodení s veľkým odstupom, ale predpokladám, že pre ďalšie dni už budeme viac pri sebe (zoradení podľa etapových časov) a budeme mať na prejazdoch a štartoch do „rýchlostiek“ o sebe prehľad. Špaňďovci s buginou idú až hodne neskôr.

Róbert Bodor na štarte do prológu
Róbert Bodor na štarte do prológu

V bivaku medzitým pokračuje snaha o opravu prevodovky. Po vylúčení všetkých iných možností (Patras, Atény) a preverení, že v celom Grécku nie sú potrebné náhradné diely sa Hojgy so Samovou pomocou pustil znovu do prevodovky s tým čo mali. Trochu zbrúsiť, trochu ohnúť, trochu improvizovať... Niekedy poobede prevodovka na sucho radí! Bugina sa skladá s už výrazne lepšou náladou. Za tmy je stroj pojazdný! Svet je zrazu úplne iný, farebnejší a dnes pôjdeme spať v úplne inej nálade. Na štarte 2. etapy je už tým v plnej sile a tak tomu bude už po všetky ďalšie dni.

Predpoveď počasia hlásila pre celé trvanie rally nulové zrážky a veľké teploty. Už dlhšie pred pretekom taktiež nepršalo. Dôsledok je taký, že som ešte nezažil tak prašnú rally. Nejde ani tak o údržbu vzduchových filtrov, na to sme pripravení. Problém to spôsobuje najmä pri dobiehaní a predbiehaní. Navigácia pri jazde za niekým je silne sťažená a celková slabá až nulová viditeľnosť skôr spôsobuje, že dobiehajúci jazdec musí všetku pozornosť venovať trati a snahe o predbehnutie a skôr sa spoliehať, že ten predbiehaný naviguje dobre – čo sa ale nemusí vyplatiť.

Jozef Hojger a Samuel Theis
Jozef Hojger a Samuel Theis

Dozor nad jazdcami má organizátor vďaka zariadeniu Stella Evo 3, nazývanému všetkými „Stela“. Pre nás sú to prvé preteky s touto frajerinkou. Stela je vysoko prepracovaný GPS sledovací systém so všetkými funkciami tripmastra. Organizátor ho dátovo kŕmi údajmi z itinerára a preto Stela zvukovo a graficky upozorňuje na nebezpečenstvo na trati, hlási pred vami stojaceho pretekára a taktiež hlási predbiehanie iným pretekárom. Toto všetko sú výrazné bezpečnostné prvky a veľmi dobre a rýchlo sme si na pomoc od Stely zvykli.

Tretí súťažný deň sa vydávame na maratónsku etapu, ktorá má 410 km a zavedie nás do horského mestečka Kamperisi, kam nám organizátor dopraví len obmedzené množstvo vecí, a odkiaľ sa budeme tretí deň vracať 270 km etapou späť do stáleho bivaku. Kilometrovo to teda vyzerá na najväčšiu zaberačku celej rally. V ďalšom priebehu sa ale ukazuje, že náročné terény a jazda vo vysokom tempe si vyberá svoju daň postupne, a paradoxne sa nám motorkárom jazdili horšie nasledujúce dni. Robi bol jednoznačne najrozbitejší posledný deň, kedy sa mu podľa jeho vlastného hodnotenia išlo zle po všetkých stránkach, a za mňa bola najhoršia piata (krátka) etapa. Aj toto ale k rally patrí, je potreba rozložiť sily na dlhých 7 dní a skoro 2000 kilometrov. Buginári majú svoje vlastné starosti, a tými sú pred očami miznúce dezény pneumatík a najmä defekty. S pribúdajúcimi dňami sa povážlivo zmenšuje počet použiteľných pneu a posledný deň už idú vlastne na formulových slikoch.

Richard Špánik a Lukáš Sauberer
Richard Špánik a Lukáš Sauberer

Vynikajúce (i keď náročné) trate, skvelé počasie, prekrásne scenérie, fungujúce stroje. Je tu vôbec nejaká slabina? Áno je, a dosť podstatná – sme tu totiž na navigačnej rally. Tou slabinou je nekvalitný itinerár. Chyby sú v údajoch vzdialeností, tvare križovatiek, ale aj v chýbajúcich značeniach niektorých nebezpečných vracákov nad roklinami. V tomto hodnotení sa zhodujú všetci jazdci, ktorí o chybách v itinerári spontánne hovoria počas tankovacích a neutralizačných prestávok.

Martin Landl
Martin Landl

Všetky štyri posádky postupne, deň za dňom stúpame v poradí. Máme šťastie, vyhýbajú sa nám neriešiteľné problémy alebo vážne pády. Drobné položenia nestoja za reč. Najmä na motorkároch sa ale prejavuje dlhodobá záťaž. Asi od tretieho dňa začínajú tŕpnuť dlane a každú etapu začíname „kŕčovou tridsiatkou“ – to je prvých cca 30 kilometrov, počas ktorých tŕpnu prsty a ja dôležité rozcvičovať ruky, aby boli stále funkčné. V opačnom prípade prejde tŕpnutie až do úplnej strnulosti a necitlivosti prstov, kedy ich neovládate a nie je možné stlačiť ani spojku ani prednú brzdu. Okolo tridsiateho kilometra to pravidelne prestáva – našťastie!

Róbert Bodor
Róbert Bodor

Záverečná etapa má mať meraných len niečo cez 70 km a všetci dúfajú, že to bude také rozlúčkové povozenie. Ja-jaj... aká naivita. Začína sa z ostra endurovým zjazdom, potom cez koryto potoka s balvanmi a pokračuje sa technickými výjazdmi s kamenistými vracákmi. 20 km slušného endura, ktoré sa len pozvoľna preklápa do poslednej 30-ky, ktorá je naozaj tou rally bodkou za veľmi vydarenou Hellas rally.

V konečnom zúčtovaní sme obsadili skvelé výsledky:

Moto (143 strojov):

Róbert Bodor: celkovo 38. a 24. v triede M3
Martin Landl: celkovo 33. a 2. v triede M4

SSV : (32 strojov):

Richard Špánik a Lukáš Sauberer: 13.
Jozef Heuger a Samuel Theis: 16.

Martin Landl 2. v triede M4
Martin Landl 2. v triede M4

Veľká vďaka patrí partnerom:


Shell
Contec Plus - spojovací materiál
Macula - poisťovacie služby
Rustymoto91
Merax - chladiaca technika
Styx
Lanhelp Plus - účtovné služby
WPC Koliba
Moto Raptor
StopDirt
Ethen Slovakia
Michelin
KTM SK/CZ
Metanova
Juventa.sk
Urpiner

Pridané: 31.05.2021 Autor: Landal Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (2)  [Verzia pre tlač] Tlač
hd-09-2021-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria