Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3324 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28547
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17003)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)
Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako sme testovali itinerár pre XL Rally Fiľakovské Kľačany

 Zdieľať

Pridané: 08.06.2015 Autor: Landal
Čitatelia: 4698 [Šport - Rally]

Povinné čítanie pre účastníkov preteku. Pre ostatných je to na ich voľnom uvážení.

Zrejme už viete, že pretek bude mať aj orientačnú časť, ktorá sa pôjde podľa itinerára. To je tá papierová rolka, na ktorej sú obrázky so šípkami a kadejakými číslami a kecami okolo toho. Trať preteku som pripravoval už od jesene minulého roku a v počítači mám záznamy rôznych trás v dĺžke mnoho-mnoho kilometrov. Napokon je však finálny orientačný okruh dosť odlišný od mojich prvotných úvah. Napasovať trať podľa potrieb (začať a končiť v tom istom mieste, prejazdnosť, zaujímavosť, primeraná dĺžka) je v reálnej krajine pomerne zložitá vec.

Vznikol pracovný itík, ktorý bolo treba odskúšať. Funkciu pokusnej myši som nanútil Mišovi. Ten mal ako „tripmaster“ mobil a itík v stránkovej podobe v euroobale nalepený na plexíku.

Vyrazili sme bez akejkoľvek rozpravy. Bol som zvedavý, ako bude navigovať úplný itíkový panic - síce rozumný a inteligentný, ale bez skúseností. Prekvapivo to šlo skvele. Jediný problém bol, že displej mobilu sa mu vypínal a itík v euroobale nemal vhodný sklon a ťažko sa mu čítal. Keď si ale prečítal údaje o „waypointe“ a porovnal hodnotu z mobilu, vždy spoľahlivo navigoval. Pár bodov prepálil, ale to malo inú príčinu, proste „chybička se vloudí“.

Pre mňa bolo cenné vidieť, ako na jednotlivých WP reaguje, kde si je úplne istý, kde nie, a značil som si poznámky. Podľa toho som potom itinerár doplnil a pozmenil. Podstatné zistenie je nasledovné. Ak jazdec nemá možnosť kalibrovať meracie zariadenie a robiť korekcie (t.j. pridávať alebo uberať prejdetú vzdialenosť) a urobí chybu pri navigáci, je pre neho veľkým uľahčením, ak sa často nuluje /t.j. reset prejdenej vzdialenosti/. Itík som v tomto smere upravil a nulovať sa bude 4-krát.

Potvrdilo sa, že na uchytenie itíku stačí nejaký obal a lepiaca páska. Na meranie vzdialenosti stačí akékoľvek zariadenie na princípe GPS zaznamenávajúce prejdenú vzdialenosť v km na dve desatinné miesta.

Počas testovania bol veľmi teplý a slnečný deň. V týchto podmienkach sme veľa pili. Do itíku som zaznačil aj krčmy, ktoré budú v sobotu otvorené (po ceste len dve, žiadna sláva). Rozhodne odporúčam všetkým pretekárom camelback. V opačnom prípade bude dehydratácia kaziť príjemný pocit z jazdenia. Tiež by bolo dobré vziať si sebou nejaký banán alebo proteínovú tyčinku. Netreba podceniť, že po tejto časti nás ešte čakajú min. 2 hodiny jazdy na trati.

V piatok večer prebehne rozprava k itineráru a všeobecne k systému jazdy podľa neho. Spravíme si také malé školenie z čítania itíku, nakoľko predpokladám, že značná časť štartujúcich s týmto systémom jazdy nemá doteraz skúsenosti. Limit na túto trať bude 4 hodiny. Štart bude v sobotu najneskôr o 8:00.

Som si istý, že si to v sobotu 20.06. užijete. Čakajú vás krásne terény a kopec endurkovania.
Laňďal

Pridané: 08.06.2015 Autor: Landal Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (11 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria