Anketa:
Porovnávačka: 4x KTM Adventure 2015 Ľubľana – Test rodinky úžasných alebo testovačka hrou 2/3
ZdieľaťPridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17365 [Testy a predstavenia - Test]
A pokračujem v 1290 SuperAdventure:
Do centra sa vraciame natesno, ale v časovom limite. „Entry Adventure“ vymieňam za super-luxusné SuperAdventure a hneď vyrážame na druhý okruh. Trasa začína na diaľnici a tak okrem ohromného záťahu motora môžem po prvý raz v sedle KTM vyskúšať tempomat. Koho by niekedy napadlo, že značka so sloganom Ready To Race ponúkne tempomat? Nuž dnes je to v tomto segmente nutnosť. Tempomat funguje na prevodoch 4, 5 a 6 a v rýchlostiach 40 – 200 km/h. Motor ide ako besný, tu nie je čo vytknúť, na každom kvalte ťahá jak šľak. Výjazdy so zákrut takmer vždy doprevádza drift zadného kolesa krotený trakčnou kontrolou. Trochu ma prekvapujú vyššie otáčky v ktorých tento veľký motor jazdí, čakal som trochu iné, pohodovejšie sprevodovanie.
Zaujímavou novinkou z voliteľnej výbavy sú aj smerovky s automatickým vypínaním. Tie sú dostupné voliteľne pre všetky štyri modely. Smerovka sa vypne automaticky po prejdení vzdialenosti 150m a zároveň po 10 sekundách jazdy. Fungovalo to spoľahlivo pre bežnú jazdu. Akurát v našej skupinke, pri špecifiku našej navigačnej jazdy sa nám vypínali skôr ako sme chceli, keďže sme si zapnutými smerovkami v skupine ukazovali vo veľkom predstihu kam budeme odbočovať. Vedúci jazdec zapol smerovku v predstihu a tá sa mu vypla skôr, ako sme vošli do križovatky a nie vždy si to všimol.
Potešiteľnou správou pre všetkých, čo o super luxusnom dobrodruhovi uvažujú je fakt, že napriek mohutnému vzhľadu a širokej nádrži počas jazdy vôbec nemáte pocit extra mastodonta. Je to veľmi podobné ako u konkurenčného Adventure modelu z Mníchova. Vyzerá to síce obrovsky, ale jazdí to takmer identicky ako „štíhla“ verzia. SuperAdventure ale hýčka svojho majiteľa navyše luxusným semi-aktívnym podvozkom, ktorý sa neustále prispôsobuje podmienkam jazdy. Okrem toho má na svedomí aj elektronicky riadenú funkciu anti-dive, napriek zdvihom 200m sa pri brzdení takmer neponára a to som skúšal aj ostré brzdenie v strmom klesaní.
To už nás ale itinerár doviedol k predajcovi KTM – Seles moto v Ľubľane, kde na nás čakalo pohostenie, ale aj ďalšia súťažná úloha. K SuperAdventure pripravili aj super dobrodružnú úlohu a to výmenu zadného kolesa. Rovnako aj tu nám to predviedli a rovnako som si nevytiahol prvé poradové číslo. Keďže práca a servis motorky mne nesmrdí a robím si takmer všetko sám, tušil som, že v tejto disciplíne mám šancu si polepšiť renomé zo skladania stanu :-) Kolesá na moto som nielen menil, ale aj prezúval nespočetne krát a navyše aj v strese pár minút pred štartom na pretekoch. Odtiaľ viem, že treba zachovať hlavne kľud a rozvahu.
Zvládol som to za 1 minútu a 43 sekúnd a mohlo to byť aj rýchlejšie, keby sa mi v závere pri uťahovaní osky neprepla račňa. Nakoniec to bol najrýchlejší čas nielen z našej skupiny, ale aj celkovo.
U tohto predajcu sme mali navyše v strmom výjazde od predajne možnosť otestovať aj ďalšiu voliteľnú funkciu a to HHC – Hill Hold Control. Je to funkcia, ktorá ma pomôcť jazdcovi pri rozbehu do kopca. Dá sa v menu palubného počítača aktivovať aj deaktivovať. Funguje to podobne ako pri autách. Zastavíte v kopci, stlačíte brzdy a môžete ich uvoľniť. Teda obe nohy na zemi a voľné aj obe ruky. Potom sa stačí rozbiehať a elektronika automaticky uvoľní brzdy pre hladký rozbeh.
Video: KTM 1290 SuperAdventure 2015 - ukážka HHC - Hill Hold Control
Systém ale brzdí len 5 sekúnd a potom pomaly brzdy uvoľní. Je to teda asistent rozbehu a nie ako som sa ja domnieval, že si takto niekde v kopci v zápche zabrzdím motorku a počkám na zelenú... Napriek tomu si myslím, že to nemusí byť zlé ako pomoc pri rozbiehaní komplet nabalenej mašiny, aj so spolujazdcom.
Zo Seles moto nás čakala už pomerne krátka jazda a ukončený druhý trip. SuperAdventure je luxusne vybavený bike, v ktorom nájdete v sérii takmer všetky moderné technológie, ktoré sa dnes montujú. Je to veľký bike, s veľkou nádržou, maximálne pohodlný ako stvorený na dlhé cesty vo dvojici. Napriek tomu len o 12kg ťažší ako 1190 a stále so schopnosťami jazdy aj v teréne.
Plusy a mínusy
neskutočne silný motor, robustné prevedenie, semi-aktívny podvozok s anti-dive, brzdy, extrémne bohatá výbava, pododlie vyhrievané sedadlá aj rukoväte, 30l nádrž, stále prijateľná hmotnosť | najdrahšia zo štvorice :-) |
Pokračovanie článku na ďalšej strane: 1190 Adventure a Adventure R, video a technické parametre.
Pridané: 29.06.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora