Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1542 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

KTM 1290 SuperAdventure 2015 - S(A)nehuľka na steroidoch 2/2

 Zdieľať

Pridané: 19.08.2015 Autor: datadive
Čitatelia: 17124 [Testy a predstavenia - Test]

Názor druhého redaktora:

Tomáš Hajduch - Awia:

Ja som SuperDobrodruha testoval v Slovinsku a mal som ho možnosť v jeden deň porovnať so všetkými tromi súrodencami. SA rozhodne všetkých prevyšuje luxusom prevedenia a bohatosťou sériovej výbavy. Tá je tak bohatá že takmer nieje čo dokúpiť. Je super že napriek mohutnému vzhľadu je to stále skvele ovládateľná motorka. Super je aj podvozok, ktorý je konečne aj v KTM semi-aktívny. Motor je masaker k tomu sa viac napísať nedá a brzdy... hmm s ich popisom by básnik... Viete ako to je... :-)

KTM 1290 SuperAdventure 2015
KTM 1290 SuperAdventure 2015

V Slovinsku som mal možnosť otestovať aj voliteľnú funkciu a to HHC – Hill Hold Control. Je to funkcia, ktorá ma pomôcť jazdcovi pri rozbehu do kopca. Viac napovie ukážkové video:

Video: KTM 1290 SuperAdventure 2015 - ukážka HHC - Hill Hold Control

SuperAdventure je luxusne vybavený bike, v ktorom nájdete v sérii takmer všetky moderné technológie, ktoré sa dnes montujú. Je to veľký bike, s veľkou nádržou, maximálne pohodlný ako stvorený na dlhé cesty vo dvojici. Napriek tomu len o 12kg ťažší ako 1190 a stále so schopnosťami jazdy aj v teréne.

KTM 1290 SuperAdventure 2015
KTM 1290 SuperAdventure 2015

neskutočne silný motor, robustné prevedenie, semi-aktívny podvozok s anti-dive, brzdy, extrémne bohatá výbava, pohodlie vyhrievané sedadlá aj rukoväte, 30l nádrž, stále prijateľná hmotnosť najdrahšia zo štvorice :-), prehrievanie sedla od zadného valca - citeľné v horúčavách

Konkurencia

Každý konkurent má niečo, ale ani jeden všetko to čo má KTM 1290 Super Adventure. Ducati Multistrada má výkon motora, BMW R1200GS Adv. má elektorniku a veľkú nádrž, SA-čko má všetko spomínané a za podobný peniaz. KTM rozhodne postavilo veľké kladivo na konkurenciu a za svoje peniaze dostanete ozaj výborný stroj v plnej výbave. V danom segmente ešte stoja za zmienku Tiger 1200 Explorer XC, Aprilia Caponord 1200 Rally (motoricky podobná) a Yamaha XT1200ZE Super Ténéré avšak tí popri KTM 1290 Super Adventure vyzerajú ako chudobný príbuzní.

Záver

Hneď na rovinu poviem, mať na to prachy neváham ani chvíľu a ani frajerka by nebola proti. Prvá mnou testovaná mašina, ktorá vo dvojici jazdí lepšie ako sólo, teda aspoň po asfalte. Ak máš rád technologické vychytávky, sem tam rohy vystrčíš a na víkendy/dovolenky jazdíš vo dvojici, nič lepšie v segmente cestovných endúr momentálne nenájdeš, rovnako dobré možno, ale lepšie nie. Ja som z toho bajku príjemne prekvapený a nebojím sa vyhlásiť, že to je najbezpečnejšia motorka na akej som sedel, tí asistenti vyžehlia skoro každý potencionálny prúser. To teplo od zadného valca som už videl riešiť takým homemade deklom, takže ani to by ma neodradilo. Zhrniem to asi takto, do mesta je Super Advíka škoda, stačí náznak cesty a Super Advík to zvládne, na asfalte je to King s veľkým K. Dodám, že po sadnutí na môjho naháčika som mal pocit, že som presadol na 50ccm minibajk, tak v prípade, že by ste šli testovať buďte na to pripravení.

Plusy, mínusy

Super motor, Super podvozok, Brzdy, Pohodlie jazdca a spolujazdca, Elektronická výbava Teplo od motora, reťaz trochu moc na rane, kábliky

Video

Video: KTM 1290 SUPER ADVENTURE 2015


Video: KTM Adventure Family 2015 - Ľubľana

Pozadie / Wallpaper:

KTM 1290 SuperAdventure 2015
KTM 1290 SuperAdventure 2015
KTM 1290 SuperAdventure 2015
KTM 1290 SuperAdenture 2015
KTM 1290 SuperAdventure 2015

Čo by ťa mohlo zaujímať:

KTM 1290 Super Adventure 2015:

Servisný interval 15 000 km
Spotreba 6,5l - 7,4l / 100km
Objem nádrže z toho rezerva 30 l ( 7,5l rez.)
Dojazd 500 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 3200 ot. / ot. / XXX ot.
Cena motorky 17.800,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Plastovo hliníkové kufre 31L 469,43 EUR
Plastovo hliníkové kufre 42L 469,43 EUR
Plastovo hliníkový topcase 469,43 EUR
Hliníkové kufre 38L 318,86 EUR
Hliníkové kufre 45L 318,86 EUR
Držiak hlikových kuftov 249 EUR
Hliníkový topcase 38L 318,86 EUR
Držiak hliníkového topcase 89,59 EUR
Opierka na topcase 37,21 EUR
Akrapovič Slip-On 939,96 EUR
Nastaviteľné páčky s kĺbom 332,47 EUR
Hliníkový plech pod motor 269 EUR
Ochrana svetlometu 79,82 EUR
Alarm 318,86 EUR
Držiak GPS 53,21 - 69,95 EUR
Prídavné svetlá 448,72 EUR

Konfigurátor s prílušenstvom

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 94,02 EUR
Stupačka 48,96 EUR
Spätné zrkadlá 2ks 73,09 EUR
Smerovky 2ks 36,54 EUR
Chrániče páčok 2ks 58,13 EUR

Text: datadive, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: datadive, Jan Zemiar

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV K5 od firmy Motostore.

Foto:
 KTM 1290 Super Adventure 2015 Triumph Tiger 1200 Explorer XC 2015 BMW R 1200 GS Adventure 2015 Aprilia Caponord 1200 Rally 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMTriumphBMWAprilia
Model:1290 Super AdventureTiger 1200 Explorer XCR 1200 GS AdventureCaponord 1200 Rally
Rok:2015201520152015
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1301 ccm1215 ccm1170 ccm1197 ccm
Max. výkon:160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.137.4 k (101.0 kW) / 9000 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:140 Nm / 6750 ot.121 Nm / 6400 ot.125 Nm / 6500 ot.116 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:12.5:112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:108 x 71 mm85 x 1.4101.0 x 73.0 mm106 x 67.8
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardankardanreťaz
Zdvih vpredu:200 mm190 mm210 mm167 mm
Zdvih vzadu:200 mm194 mm220 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-19110/80 R19120/70-ZR19120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm282 mm276 mm240 mm
Pneu vzadu:170/60-17150/70 R17170/60-ZR17190/55-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:229 kg267 kg260 kg
Výška sedla:860 mm837 mm890 mm840 mm
Rázvor:1560 mm1435 mm1510 mm1565 mm
Dĺžka:2248 mm2255 mm2240 mm
Šírka:962 mm980 mm
Výška:1410 mm1456 mm
Svetlá výška:220 mm
Objem nádrže:30 l20 l30 l24 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.75 s
Spotreba paliva:6.1 l/100km4.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 245 kmcca 523 km
Servisný interval:15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
El. Podvozok:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Iná výbava:V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sed
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 17 800,-EURABS, ASC, jazdné režimy Rain a Road v sérii
Foto:
 KTM 1290 Super Adventure 2015 Ducati Multistrada 1200 2015 Yamaha XT1200ZE Super Ténéré 2015 Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMDucatiYamahaHonda
Model:1290 Super AdventureMultistrada 1200XT1200ZE Super TénéréCRF1000L Africa Twin
Rok:2015201520152016
Novinka:NOVINKA 2015NOVINKA 2015NOVINKA 2016
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)L-kový dvojvalec DVT (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1301 ccm1198.4 ccm1199 ccm998 ccm
Max. výkon:160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.160.1 k (117.7 kW) / 9500 ot.112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:140 Nm / 6750 ot.136 Nm / 7500 ot.117 Nm / 6000 ot.98 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:12,5 : 111.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:108 x 71 mm106 x 67.9mm98 x 79.5 mm92 x 75.1 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)
Sekundárny pohon:reťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:200 mm170 mm190 mm230 mm
Zdvih vzadu:200 mm170 mm190 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-19120/70-ZR17110/80 19M/C 59V90/90-R21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:267 mm265 mm282 mm256 mm
Pneu vzadu:170/60-17190/55 ZR17150/70 17M/C 69V150/70-R18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:209 kg208 kg
Hmotnosť s náplňami:229 kg232 kg265 kg228 kg
Výška sedla:860 mm825 mm845 mm870 mm
Rázvor:1560 mm1530 mm1540 mm1575 mm
Dĺžka:2190 mm2255 mm2335 mm
Šírka:1000 mm980 mm875 mm
Výška:1495 mm1470 mm1475 mm
Svetlá výška:220 mm190 mm250 mm
Objem nádrže:30 l20 l23 l18.8 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 km
Servisný interval:15 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiv sérii modelu s ABS
Vypínateľné ABS:áno, v sériiv sérii modelu s ABS
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiv sérii modelu s ABS
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:áno, v sériinieáno, v sériinie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:V sérii: LED smerovky, svetlá do zákruty, Immobiliser, nosiče kufrov, kryty rukovätí, vyhrievané sedplne nastaviteľný podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2015 17 800,-EURCena 05/2015 16 490,00 €Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.

<

Pridané: 19.08.2015 Autor: datadive Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (12 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: