Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2086 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Porovnávačka osminiek od Hondy: PCX verzus Forza 2/2

 Zdieľať

Pridané: 23.02.2016 Autor: datadive
Čitatelia: 35165 [Testy a predstavenia - Test]

Konkurencia

Konkurencia pre tieto modely, vlastne najmä pre PCX, je viac než pestrá. V tomto prípade musíme brať do úvahy aj čínsku produkciu, pretože si odkrajuje čoraz väčší kusisko skútrového trhu. Konkrétne ide o značky Adamoto a Maxon, obe dovážajú rovnaké modely a predávajú ich každá pod svojím menom. Najbližším konkurentom spomedzi tradičných značiek je Vespa s modelom Primavera a Yamaha so svojou Majesty. Uvidíme, ako sa bude dariť veľmi priamemu konkurentovi, novej Yamahe N-Max, a Kawasaki J125. Každopádne, trh so 125 ccm skútrami rastie čoraz viac a každý si chce utrhnúť čo najväčší podiel.

Záver

Honda PCX 125 aj Forza 125 sú určené všetkým, komu sa nechce čakať v zapchatých prímestských a mestských komunikáciách. Oba modely majú namierené na zákazníkov s vodičským oprávnením skupiny "B".

PCX je taký mestský vybavovač. Malé agilné mestské približovadlo, ktorému sedia trasy mesto - mesto. Všade ste hneď, ideálne na každodenné dochádzanie do práce upchatými ulicami. Forza je skôr prímestské približovadlo, vhodné na dochádzanie z priľahlej destinácie. Hravo porieši víkendový nákup v meste, prípadne spraví dobrú náladu výletom vo dvojici.

Podľa aktuálneho cenníka je Forza (4290 eur bez ABS / 4550 eur s ABS) drahšia ako PCX (2590 eur) o 1700 až 1960 eur.

Hergott a jeho posledné slovo

Zo všetkého vyššie popísaného je záver viac ako jasný: oba stroje sú využiteľné na každý pracovný či víkendový deň, ale s tým rozdielom, že PCX možno požičiaš aj synovi či bratovi. Forzu radšej nie; budeš si ju doma puntičkársky šperkovať. Dal si za ňu balík peňazí, a ona je pripravená vrátiť ti ho takou protihodnotou, že ťa nikdy nesklame. Že sa na nej nikdy nebudeš cítiť menejcenne alebo tuctovo.

Honda Forza 125 vs. Honda PCX 125
Honda Forza 125 vs. Honda PCX 125

Video

Video: Honda PCX 125/150 - 2015

Video: Honda Forza 125 2015 - vlastnosti

Video: Honda Forza 125 2015

Video: Honda Forza 125 2015

Pozadie / Wallpaper:

Honda Forza 125 vs. Honda PCX 125
Honda Forza 125 vs. Honda PCX 125

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda PCX 125 2015:

Servisný interval 4000 km
Spotreba 2,2 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 8 l (1,1 l rez.)
Cena motorky 2590,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 60 EUR
Kufor topcase cca 230 EUR
Turistické plexi 184 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 13,50 EUR
Spätné zrkadlo 27 EUR
Svetlomet 466 EUR

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda Forza 125 2015:

Servisný interval 6000 km
Spotreba 2,4 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 11,5 l 1,35 l rez.)
Cena motorky 4550,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 128 EUR
Kufor topcase 179 EUR (ako sada 259EUR)
Vyhrievané rukoväte 149 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 26 EUR
Spätné zrkadlo so smerovkou 120 EUR

Text: datadive, Peter Fischer
Foto: Jan Zemiar, datadive, Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, prilbách AGV od firmy MOTOSTORE.

Foto:
 Honda PCX 125 2015 Honda Forza 125 2015
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:PCX 125Forza 125
Rok:20152015
Novinka:NOVINKA 2015
Kategória:SkúterSkúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.9 ccm124.9 ccm
Max. výkon:11.70 k (8.60 kW) / 8500 ot.14.28 k (10.50 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:12 Nm / 5000 ot.12 Nm / 8250 ot.
Kompresný pomer:11:111:5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52,4 x 57,952.4 x 57.9 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (2V)SOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatickáautomatická
Sekundárny pohon:variátorvariátor
Zdvih vpredu:100 mm
Zdvih vzadu:75 mm
Brzdy vpredu:kotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:220 mm256 mm
Pneu vpredu:90/90 14M/C 46P120/70-15
Brzdy vzadu:bubnovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:130 mm240 mm
Pneu vzadu:100/90 14M/C 57P140/70-14
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:130 kg161 kg
Výška sedla:760 mm780 mm
Rázvor:1315 mm1490 mm
Dĺžka:1930 mm2134 mm
Šírka:740 mm748 mm
Výška:1100 mm1452 mm
Svetlá výška:135 mm148 mm
Objem nádrže:8 l11.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:110 km/h
Spotreba paliva:2.1 l/100km2.3 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 285 kmcca 375 km
Doplnková výbava:
ABS:za príplatok
Trakčná kontrola:nie
Palivové mapy:nie
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nie
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Štart-stop funkcia motora:áno, v sérii
Iná výbava:v sérii štart-stop funkcia motora, LED svetlá a smerovky, 12V zásuvka v prednej skrinkeKompletný LED svetlomet

<

Pridané: 23.02.2016 Autor: datadive Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: