Anketa:
Honda PCX125 2017 predstavená
ZdieľaťPridané: 24.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 15417 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Najobľúbenejší európsky skúter v objemovej kategórii 125 cm3 od sezóny 2016 plní emisnú normu EURO4. S dojazdom 375 kilometrov (vďaka mimoriadne úspornému motoru s technológiou Idling Stop a so spotrebou 2,1 l/100 km), prémiovými LED svetlami, variabilitou a komfortom ide o atraktívny stroj, ktorý oslovil zákazníkov v celej Európe.
Svojím výrazným a moderným dizajnom elegantne zapadne do náročného životného mestského štýlu, zatiaľ čo vďaka svojim kompaktným rozmerom si nájde cestu v rušnej premávke a umožní vždy ľahko zaparkovať. Pohodlná poloha za riadidlami, schránka na uloženie integrálnej prilby pod sedadlom a špičková kvalita spracovania prispievajú k extrémnej úrovni komfortu, z ktorého názov PCX vychádza.
V roku 2010 sa stal model PCX prvým jednostopovým vozidlom vybaveným technológiou Idling Stop, o dva roky neskôr sa stal prvým skútrom v Európe vybaveným mimoriadne úsporným motorom Honda eSP („enhanced Smart Power“). Jedným z dôvodov popularity PCX je aj vysoká hodnota za vynaložené prostriedky, a to tak pri kúpe, ako po celý čas prevádzky.
Základom identity modelu PCX je dômyselný a športový vzhľad kombinovaný s vynikajúcim komfortom. V roku 2014 prešiel model mnohými vylepšeniami a získal dynamickejšie a modernejšie línie, ktoré doplnilo osvetlenie tvorené výhradne LED svetlami. Pribudli taktiež doplnky zvyšujúce komfort jazdca, ako je 12 V zásuvka, výstražné svetlá či hodiny.
Motor Honda „enhanced Smart Power“ so spotrebou 2,1 l/100 km v kombinácii s 8-litrovou palivovou nádržou zaisťuje dojazd vyše 375 km. Pre modelový rok 2017 spĺňa PCX125 emisnú normu EURO 4, čo je dôkazom pozornosti, ktorú značka Honda venuje spotrebe paliva a ochrane životného prostredia.
PCX125 zastáva v modelovom rade jednostopových strojov Honda zvláštne miesto. Svojou vysokou hodnotou, moderným vzhľadom, zábavnou variabilitou a praktickosťou je stelesnením viacerých kľúčových hodnôt, ktoré sú pre túto značku typické.
Motor
Ľahký a kompaktný kvapalinou chladený dvojventilový motor SOHC so zdvihovým objemom 125 cm3, ktorý model PCX125 poháňa, sa vyznačuje odolnosťou, vynikajúcim výkonom aj akceleráciou (0 – 50 km/h za iba 5,4 s) a v neposlednom rade taktiež tichým, hladkým chodom a nízkymi emisiami CO2.
Dôležitá je samozrejme predovšetkým pôsobivá spotreba dosahujúca aj bez použitia systému Idling Stop iba 2,1 l/100 km (v režime WMTC). Dojazd stroja tak vďaka osemlitrovej nádrži predstavuje plných 375 km.
Koncepcia motora je založená na škále technológií s nízkym trením, ktoré sa navzájom dopĺňajú. Posunutý valec znižuje trenie spôsobené kontaktom medzi piestom a stenou valca, čím prispieva k efektívnemu prenosu energie spaľovacieho procesu na kľukový hriadeľ. Kompaktná spaľovacia komora spolu s elektronickým vstrekovaním paliva PGM-FI optimalizujú účinnosť spaľovania aj chladiaci výkon a upravujú charakteristiku krútiaceho momentu v závislosti od otáčok motora typických pre jazdca na 125 cm3 skútri.
Optimalizované časovanie zapaľovania spoločne s efektívnym chladením spaľovacieho priestoru pomáha zlepšiť odolnosť motora voči klepaniu. Katalyzátor so 400 komorami je umiestnený vo výfuku. „Zubatá“ liatinová vložka s drobnými povrchovými výstupkami eliminuje prípadné deformácie a zmeny priemeru vŕtania valca. Toto riešenie znižuje napätie v piestnych krúžkoch, čím dochádza k zníženiu trenia. Pre hriadeľ vahadla slúži ihlové ložisko škrupinového typu, zatiaľ čo malé a ľahké valčekové ložiská fungujú v súčinnosti s profilom vačky a zaťažením ventilovej pružiny.
Kompaktný chladič s vysokou účinnosťou, ktorý je integrovaný do vonkajšej pravej strany kľukovej skrine, využíva malý a ľahký ventilátor, ktorý zmenšuje straty trením a znižuje aerodynamický odpor. Valivý odpor vnútri prevodového ústrojenstva klesol vďaka použitiu troch hlavných ložísk s nízkym trením, ktoré sú konštruované tak, aby zvládali záťaž prenášanú na každé z nich.
Elektronicky riadený bezkefkový štartér je integrovaný priamo na koniec kľukového hriadeľa a slúži ako štartér aj ako alternátor. Vzhľadom na to, že motor roztáča priamo, odpadá všetok hluk daný zapojením prevodov či ozubených kolies.
Voliteľná funkcia Idling Stop motor po troch sekundách chodu na voľnobeh automaticky vypne a po otočení rukoväťou plynu znovu ihneď naštartuje. Použitie tejto funkcie je veľmi jednoduché vďaka alternátoru s integrovaným štartérom a systému spätného natočenia, ktorý vracia kľukový hriadeľ späť do polohy pred nasatím vzduchu, a vďaka dekompresnému mechanizmu, ktorý potláča odpor roztáčania kľukového hriadeľa z dôvodu kompresie. Systém Idling Stop ponúka funkciu sledovania stavu batérie, ktorá umožní vypnutie systému s cieľom predísť jej nadmernému vybíjaniu. Motocykel je vybavený výkonnou batériou YTZ8V s dlhou životnosťou.
Prevodovka V-Matic s variátorom využíva tichý a odolný hnací remeň vyrobený z nedávno vyvinutej a vysoko elastickej gumy, ktorý zaisťuje účinný prenos sily na zadné koleso.
Podvozok
Honda PCX125 musí ponúkať dostatočne citlivé ovládanie, ktoré jazdcovi umožní preplietať sa hustou premávkou, ale ktoré bude zároveň dostatočne stabilné a komfortné na to, aby jazdec aj spolujazdec mali vždy potrebné pohodlie. Odolný rúrkový rám, krátky rázvor kolies 1 315 mm a geometria riadenia – sklon vidlice 27° a závlek 86 mm – spoločne vytvárajú platformu, ktorá vyššie uvedené požiadavky plne uspokojí. Pohotovostná hmotnosť je 130 kg.
Polomer otáčania je iba 2 m, čo umožňuje jednoduché manévrovanie na stiesnených miestach, zatiaľ čo päťlúčové 14" kolesá z hliníkovej zliatiny zvyšujú stabilitu a dodávajú jazdcovi istotu. Od roku 2017 je model vybavený pneumatikami Michelin City Grip; predná má rozmer 90/90-14 a zadná 100/90-14.
So zdvihom 100 mm je 31 mm teleskopická vidlica schopná pohltiť množstvo nerovností a ďalej prispieva k istote jazdca; dva zadné tlmiče poskytujú hliníkovému kyvnému ramenu zdvih 75 mm. Kombinovaná brzdová sústava Honda (CBS) rozdeľuje brzdnú silu medzi predný 220 mm kotúč s trojpiestovým strmeňom a 130 mm zadnú bubnovú brzdu. Pri zošliapnutí páky zadnej brzdy sa časť brzdného účinku prenáša aj na predné koleso, čo brzdám dodáva hladký a progresívny charakter.
Príslušenstvo
K dispozícii bude celá súprava príslušenstva, vrátane zámku s alarmom Honda, štítu, zadného nosiča, 26-litrového horného boxu, platne pre horný box, U-zámku, vonkajšej krycej plachty, lišty na výfuk či samolepiek na kolesá.
Vzhľad a výbava
Základom identity modelu PCX je dômyselný a športový vzhľad kombinovaný s vynikajúcim komfortom. V roku 2014 prešiel model mnohými vylepšeniami a získal dynamickejšie a modernejšie línie, ktoré doplnilo osvetlenie tvorené výhradne LED svetlami. Pribudli taktiež doplnky zvyšujúce komfort jazdca, ako je 12 V zásuvka, výstražné svetlá či hodiny. Motor Honda „enhanced Smart Power“ so spotrebou 2,1 l/100 km v kombinácii s 8-litrovou palivovou nádržou zaisťuje dojazd vyše 375 km. Pre modelový rok 2017 spĺňa PCX125 emisnú normu EURO 4, čo je dôkazom pozornosti, ktorú značka Honda venuje spotrebe paliva a ochrane životného prostredia. PCX125 zastáva v modelovom rade jednostopových strojov Honda zvláštne miesto. Svojou vysokou hodnotou, moderným vzhľadom, zábavnou variabilitou a praktickosťou je stelesnením viacerých kľúčových hodnôt, ktoré sú pre túto značku typické.
Dynamický vzhľad modelu PCX125 odráža moderné technológie, ktoré boli pri jeho výrobe použité. Prináša taktiež viacero detailov, ktoré zvyšujú jeho úžitkovú hodnotu a komfort. Elegantné a kompaktné rozmery umožňujú jazdcovi ľahko sa „prepliesť“ mestskou premávkou, zatiaľ čo jeho poloha s nohami „vnútri“ stroja zvyšuje komfort a prispieva k pocitu bezpečia. Kompaktné duálne LED svetlomety dodávajú skútru
športový charakter a poskytujú distribúciu svetla v usporiadaní tlmené - diaľkové - tlmené. Ukazovateľ smeru, zadné svetlo a osvetlenie evidenčného čísla sú tiež zložené z LED diód, ktoré svojím menším prúdovým odberom znižujú zaťaženie motora. Výstražné svetlá sú súčasťou štandardnej výbavy.
Objemná schránka v ľavej časti kapotáže bez problému pojme fľašu s vodou alebo plechovku s nápojom. Nachádza sa v nej taktiež 12 V zásuvka na nabíjanie mobilného telefónu. Pod sedadlom je umiestnená odkladacia schránka na integrálnu prilbu a stupňovité sedadlo disponuje príchytkou s pružinou, vďaka ktorej zostane po otvorení držať vo zvolenej polohe.
Výška sedadla dosahuje veľmi priaznivých 760 mm, zatiaľ čo výška potrebná na obkročenie stroja je iba 540 mm. Tak sedadlo, ako viečko palivovej nádrže je možné jednoducho otvoriť tlačidlami, otvor pre kľúč zapaľovania je kvôli vyššej bezpečnosti vybavený uzávierkou. Všetky údaje na prístrojovom paneli sú zobrazované v úhľadnom a premyslenom formáte. Ako ukazovateľ rýchlosti slúži podsvietená ručička pohybujúca sa okolo LCD panela, v ktorom sa nachádza otáčkomer, počítadlo prejdených kilometrov, ukazovateľ stavu paliva, ukazovateľ spotreby a hodiny.
Ponuka farieb
Biela perleťová „Cool“
Čierna perleťová „Nightstar“
Strieborná metalická „Moondust“
Červená perleťová „Sienna“
Matná karbónová sivá metalíza
Hnedá perleťová „Havana“
Pridané: 24.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda PCX 125 2017:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | PCX 125 |
Rok: | 2017 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 124.9 ccm |
Max. výkon: | 11.70 k (8.60 kW) / 8500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 12 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 52,4 x 57,9 |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (2V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Sekundárny pohon: | variátor |
Zdvih vpredu: | 100 mm |
Zdvih vzadu: | 75 mm |
Brzdy vpredu: | kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 220 mm |
Pneu vpredu: | 90/90 14M/C 46P |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 100/90 14M/C 57P |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 130 kg |
Výška sedla: | 760 mm |
Rázvor: | 1315 mm |
Dĺžka: | 1930 mm |
Šírka: | 740 mm |
Výška: | 1100 mm |
Svetlá výška: | 135 mm |
Objem nádrže: | 8 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 110 km/h |
Spotreba paliva: | 2.1 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 285 km |
Doplnková výbava: | |
Palubný počítač: | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii |
Štart-stop funkcia motora: | áno, v sérii |
Iná výbava: | start & stop systém |
Poznámka: | |
Cena 6/2017: 2 699 eur |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda PCX 125' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda PCX 125' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda PCX 125 2017' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda PCX 125' na www.google.com
Súvisiace články:
- Honda prepracovala PCX 125 2018 - nový podvozok dizajn a aj ABS - Redakcia
- Honda predstavuje novú CRF450R 2017 - Redakcia
- Test crossoveru Honda X-ADV: s prehľadom zvláda diaľnice aj poľňačky - Herghott
- Honda inovuje šesť modelov pre 2021: radu CB, Adventure aj skútre - Awia
- Honda na obchodnej výstave CES 2017 predstavuje koncept Moto Riding Assist - Redakcia
- Invovaná Honda PCX125 2014 už v predaji! - Redakcia
- Honda teasuje revolučný enduroskúter X-ADV 2017 - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Moto Guzzi modernizovalo roadster V100 Mandello
- Indian uvádza štyri nové modely, vrátane špeciálnej edície
- BIG SALE vol. 3.0 v Motoshop Žubor - zľavy až do 80 %
- Ducati predstavila novú Panigale V2 a Streetfighter V2, dala do nich úplne nový motor
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB
- BMW predstavilo koncept F 450 GS a refrešlo superbike RR a hypernaháč R, aj vo verziách M
- KTM prináša Super Adventure S aj s automatom, Duke 990 vo verzii R, aj nové GT
- Nové modely Yamaha R1 RACE a R1 GYTR pre 2025 - na homologizáciu zabudni
- Honda Forza pre 2025 vylepšuje výbavu, praktickosť a estetiku
- Yamaha modernizuje radu Tracer 9 2025: Matrix LED svetlomet, automat, radar
- ... zobraz všetky články od tohto autora