ISSN 1336-6491 | Online: 1158 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 32703
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (19029)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13674)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP: Má CFMoto záujem kúpiť KTM Factory Racing?

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1253 [Šport - MotoGP]

V rakúskej centrále KTM sa dejú veľké zmeny po tom, čo väčšinový podiel v skupine prevzal indický gigant Bajaj. Nový vlastník údajne požaduje znížiť náklady o 50 % a budúcnosť továrenského pretekárskeho programu KTM v MotoGP zostáva neistá.

Projekt KTM Racing stojí približne 60 miliónov eur ročne, pričom výsledky poslednej sezóny boli skôr skromné.

Podľa informácií moto-novinára G. Wiesingera je pretekársky projekt už približne rok „na predaj“. O jeho kúpu však teraz prejavila záujem čínska CFMoto, ktorá má s KTM dlhodobú priemyselnú spoluprácu aj aktívnu joint venture. Delegácia CFMoto sa mala 11. novembra stretnúť so zástupcami KTM, no Rakúšania údajne žiadajú až 100 miliónov eur – suma, ktorá je podľa niektorých prehnaná.

MotoGP: Má CFMoto záujem kúpiť KTM Factory Racing?
MotoGP: Má CFMoto záujem kúpiť KTM Factory Racing?

Hoci oranžové MotoGP projekty ukazujú známky zlepšenia po náročnom období, ani talentovaný jazdec Acosta nedokázal v uplynulej sezóne vybojovať víťazstvo. Otázkou tak zostáva, či sa KTM v MotoGP udrží vďaka investícii CFMoto, alebo či by v kráľovskej triede mohol debutovať nový veľký hráč.

Pridané: Dnes Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »