Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2239 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28812
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17143)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11669)
Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testík Husqvarna 701 Supermoto - chuliganis urbanicus non plus ultra 2/2

 Zdieľať

Pridané: 14.10.2016 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 14027 [Testy a predstavenia - Test]

Husqvarna 701 Supermoto 2016
Husqvarna 701 Supermoto 2016

Názor druhého redaktora:

Matej Mularčík:

Moje prvé stretnutie s Huskou bolo podvečer, čo znamená, že som nevidel poriadne detaily. Na prvý pohľad pôsobí motorka robustne, no po prvom zvezení tento pocit zmizne. Je pekne farebne zladená a v šere máte pocit, že aj kapotáž je na vysokej úrovni, ale pri dennom svetle zistíte, že sú to plasty, ktoré majú byť hlavne funkčné. V prípade, že ju zablatíte alebo inak zašpiníte, iba ich ošpliechate vodou a idete ďalej. Jediné čo mi na motorke vadí je výfuk, je obrovský a neprodukuje ten zvuk, čo by ste od takejto moto čakali.

Je sobota ráno a ja beriem Husku na Pezinskú Babu s kamarátmi. Ideme skoro, aby sme nemali premávku a mohli sme sa vyblbnúť. Hneď na nás číhajú "zelení", tak aspoň testujem brzdy. Predná brzda vydáva pekný zvuk a brzdí ako šialená. Po prvých piatich kilometroch mám pocit, že mi odpadnú ruky, ale odradiť sa nenechám. Prvé stúpanie na Pezinskej Babe dávam opatrne a po príjazde hore sa dušujem kamarátom, že to nie je motorka pre mňa. Tak si ale idem pre veľký neúspech znova dať kolečko. Na druhý pokus sa mi motorka stále nepáči a navyše hádže falošný neutrál viac ako by som čakal, resp. toto sa mi ešte na žiadnej moto nedialo. Točíme Babu celé doobedie. Premávka je slabá a motorkárov veľa nepribúda, čo nám vyhovuje. Ako tak jazdíme, Huska sa mi začína páčiť. Pri rozbehu ide krásne na zadné a do zákrut si ju človek môže pohadzovať ako sa mu zachce aj vďaka nízkej váhe a dobrej vyváženosti. Gumy sú zahriate poriadne a ja z motorky dostávam maximum. Stíham aj litrovým naháčom a nádherne sa bavím. Zákruty Huska prechádza s ľahkosťou a nerovnosti poberá bez problémov, aj keď je sedadlo trošku tvrdšie, ale tu mi to neprekáža. Brzdy sú na vysokej úrovni a aj vďaka nim si dovolím brzdiť neskôr ako ostatní. Huska je presne motorka na takéto zákruty a nenechá sa zahanbiť. Ako ideme dole z Baby, tak dvíham Husku na rovine na zadné, je neskutočné ako ľahko to ide, je to návykové a zábavné. Huska mi vyčarila úsmev na tvári a ja som spokojný s dnešnym vozením, už chápem hravosť tejto motorky. Jej výhodou je nízka hmotnosť, záťah okamžite a fun factor.

Prichádzam domov a spomeniem si, že ráno som rozmýšľal ako budem radiť na Huske keď nemá otáčkomer. Priznám sa, ani mi nechýbal, iba raz ma zastavil obmedzovač, aj to len preto, že rovinka bola trošku dlhšia a brzdný bod mi začínal neskôr ako obvykle. Nie je tu ani ukazateľ zaradeného prevodového stupňa, ani ten mi však nechýbal. Doma parkujem motorku a púšťam sa do čistenia. Všetko ide tak neuveriteľne ľahko. Tie plasty sú super, ale pri pohľade zblízka vidieť, že sú to funkčné plasty. Ľahko sa čistia a za chvíľu mám motorku čistú. Keď si spomeniem na jazdenie, tak mi vyčarí úsmev na tvári. Huska si ma získala a zvezenie na nej bolo pre mňa zážitkom.

brzdy, hmotnosť, výkon zvuk výfuku

Husqvarna 701 Supermoto 2016
Husqvarna 701 Supermoto 2016

Konkurencia

Tento odstavec bude veru krátky, a to je tak trochu aj na zaplakanie. Sériové a ortodoxné supermoto je dnes veru vec vzácna; reálne sa môžeme rozprávať iba o jednom konkurentovi. Ním je "takmer dvojča" KTM SMC R s rovnakým rámom a motorom, veľmi podobným podvozkom a v podstate zhodnými komponentami, a to všetko ešte k tomu o tri stovečky nižšou cenou. S Husqvarnou však budeš takpovediac imidžovejší, akoby drsnejší, menej opozeraný.

Záver

Sedemstojednotka je taká, že na nej sa budeš tešiť aj na cestu do práce. A na fajront dvojnásobne :) V meste sa táto raketka cíti fakt dobre, a najlepšie je, že ak nebývaš na úplnej rovine, tak mimo mesta jej fun faktor ešte narastie, čo sa nedá povedať takmer o žiadnej inej mestskej motorke či skútri. Pri kúpe 701 ti do hlavy napália aj "chuligánsky softvér", vďaka ktorému budeš drzejší, až občas možno prekvapíš aj sám seba. Táto motorka je totiž čistý nekompromisný koncentrát toho najmotorkovejšieho: obratnosti, športovosti a zábavy. Myslím si, že jej cena 9 499 eur je vzhľadom na jeden z najvhodnejších podvozkov na naše cesty, neomrziteľný motor, celkovú nenáročnosť a 10 000 km servisný interval viac ako priaznivá. A pozor, robí sa aj v 35-kW verzii!

Husqvarna 701 Supermoto 2016
Husqvarna 701 Supermoto 2016

Plusy, mínusy

motor, podvozok, imidž, cena zvuk sériového výfuku, záťah motora príliš vysoko

Video

Video: Husqvarna 701 SUPERMOTO 2016

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Husqvarna 701 Supermoto 2016:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 5 - 6,5 l/100 km
Objem nádrže z toho rezerva 13 l (2,5 l rez.)
Cena motorky 9 499 eur

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 76,14 EUR
Stupačka 32,10 EUR
Spätné zrkadlo 42,96 EUR (pár)
Smerovka 37,32 EUR
Svetlomet 120,48 EUR

Husqvarna 701 Supermoto 2016
Husqvarna 701 Supermoto 2016

Text: Peter Fischer, Matej Mularčík
Foto: Veronika Klimonová

Motocykel na test poskytla spoločnosť KTM CEE s. r. o. Redaktor Motoride.sk oblečený vo 4SR, obutý v čižmách TCX od spoločnosti Styx, s prilbou AGV od firmy Motostore.

Foto:
 Husqvarna 701 Supermoto 2016 KTM 690 SMC R 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaKTM
Model:701 Supermoto690 SMC R
Rok:20162016
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:690 ccm690 ccm
Max. výkon:66.6 k (49.0 kW) / ot.66.6 k (49.0 kW) / 7500 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6000 ot.
Vŕtanie x Zdvih:102 x 84,5 mm102 x 84,5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:OHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:215 mm215 mm
Zdvih vzadu:250 mm250 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:160/60-17160/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:145 kg144 kg
Výška sedla:890 mm890 mm
Rázvor:1480 mm
Svetlá výška:270 mm270 mm
Objem nádrže:13 l12 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii

<

Pridané: 14.10.2016 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria