Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1990 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28781
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17127)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11654)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

 Zdieľať

Pridané: 14.04.2024 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 2796 [Testy a predstavenia - Test]

Honda na nás vychrlila ďalšiu technológiu, ktorá zjednodušuje ovládanie motorky a podstatne zvyšuje pohodlie jazdca. Vďaka novej elektronickej spojke E-Clutch totiž nemusíš používať spojku - a to ani pri rozbehu, ani pri zastavovaní. Všetko za teba vyrieši elektronika. Fyzicky zostáva spojková páčka na motorke, pre prípad, že by si si predsa len chcel zaspojkovať, prípadne keď by to bolo vyslovene nutné.

Text: Peter Fischer
Foto: Honda-media, Peter Fischer
Video: Honda-media, Peter Fischer

Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

Motorkárstvo na tejto planéte vymiera. Mohlo by sa zdať, že je to až príliš negativistická úvodná veta, lenže... Našťastie nevymierame preto, že by sme mai veľa smrteľných nehôd, ale jednoducho preto, lebo mladých motorkárov nepribúda takým tempom, aby dokázali nahrádzať starších a odchádzajúcich. S tým súvisí aj to, že starší motorkári sú čoraz pohodlnejší. A práve na to reaguje Honda rôznymi technológiami zjednodušujúcimi jazdu - viaceré variátory či známa a veľmi úspešná dvojspojka DCT, najnovšie elektronická spojka E-Clutch.

E-Clutch je, zjednodušene povedané, elektronická náhrada tvojej ľavej ruky. Dva elektromotory, prevody, tiahla a hriadeľ zabezpečujú, že mechanizmus vytlačí spojku v správnom momente, keď ucíti pohyb na radičke. Spojku tak nemusíš používať ani na rozbeh, ani pri zastavovaní. Áno, zastaviť vieš aj pri zaradenej šestke, a motor vtedy bude bežať iba na voľnobeh. Keď to trochu preženiem, na tú šestku by si sa vedel aj rozbehnúť, ale Honda to odporúča robiť vždy iba na jednotke.

Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba
Na spojku môžeš zabudnúť! Nová technológia E-Clutch ju stláča za teba

E-Clutch je rozhodne prínosná technológia pre tých, čo sa nechcú vzdať radenia, ale pritom sú o niečo pohodlnejší, a nechce sa im toľko spojkovať. Inými slovami, E-Clutch je niečo ako sofistikovanejší quickshifter.

Honda zabudovala E-Clutch zatiaľ do dvoch modelov, a to CB650R a CBR650R, ale celkom isto prídu aj ďalšie modely. Príplatok za túto technológiu je 400 eur, hmotnostný nárast je v tom prípade 2 kilá.

As You Fade Away - NEFFEX, Blank Slate - VYEN, Guess I'll Never Know - TrackTribe, Namaster Trip - Ofshane

10.10.2023 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 3336 [Novinky - Predstavujeme]

-

Honda odhalila podrobnosti o elektronickej spojke Honda E-Clutch pre motocykle

Honda dnes zverejnila na svojej webovej stránke informácie o technológií elektronickej spojky Honda E-Clutch pre motocykle, prvom* systéme automatického ovládania spojky na svete pre viacstupňovú motocyklovú prevodovku, ktorý umožňuje plynulé rozbiehanie, radenie prevodových stupňov a zastavovanie bez toho, aby jazdec musel ovládať spojkovú páku.

 

07.11.2023 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 4912 [Novinky - Predstavujeme]

-

EICMA 2023: Honda spustila modelové tornádo - nové NX500, Hornet 500 aj 1000, návrat CBR600RR, refrešnutý Fireblade, elektronická spojka v sérii

Honda trochu „poupratovala“ vo svojej modelovej ponuke, aby o niečo logickejšie usporiadala podobné stroje - napríklad vytvorila novú Hornet family (zaujme najmä nový liter), z CB500X urobila NX500, do CB650 už dáva aj elektronickú spojku, potom refrešla Fireblade, a nakoniec sa do ponuky po dlhých rokoch vracia CBR600RR, teraz už s elektronikou na úrovni.

 

Video: Na spojku môžeš zabudnúť! Nová E-Clutch na CB650R a CBR650R (2024) ju stláča za teba

Video: Honda E-Clutch v detailoch

Text: Peter Fischer
Foto: Honda-media, Peter Fischer
Video: Honda-media, Peter Fischer

Foto:
 Honda CBR650R 2024 Honda CB650R 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaHonda
Model:CBR650RCB650R
Rok:20242024
Novinka:NOVINKA 2024NOVINKA 2024
Kategória:SuperšportNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:649 ccm649 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 12000 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 8500 ot.64 Nm / 8000 ot.
Kompresný pomer:11.6 : 111,6 : 1
Vŕtanie x Zdvih:67 x 46 mm67 x 46 mm
Palivový system:vstrekovanie PGM-FIvstrekovanie PGM-FI
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:120 mm127 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70-ZR17M/C (58W)120/70-17M/C
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:240 mm240 mm
Pneu vzadu:180/55-ZR17M/C (73W)180/55-17M/C
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:207 kg202.5 kg
Výška sedla:810 mm810 mm
Rázvor:1450 mm1450 mm
Dĺžka:2130 mm2130 mm
Šírka:750 mm780 mm
Výška:1150 mm1075 mm
Svetlá výška:130 mm150 mm
Objem nádrže:15.4 l15.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 235 kmcca 232 km
Servisný interval:12 000
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:E-Clutch za príplatokE-Clutch za príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:ukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena (4/2024): 9 090 eur (E-Clutch za príplatok 400 eur)Cena (4/2024): 8 250 eur (E-Clutch za príplatok 400 eur)

Pridané: 14.04.2024 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria