Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2032 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28809
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17141)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11668)
Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kompletne nové BMW F750 a F850 GS 2018 sme vyskúšali v Španielsku 4/4

 Zdieľať

Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 20353 [Testy a predstavenia - Test]

Video

Video: BMW F850 GS 2018 - Prvý test v Španielsku

Video: Rýchla správa: Nové BMW F850 GS 2018 v teréne

Video: BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska

Video: BMW F 750 GS a F 850 GS 2018

Pozadie / Wallpaper:

BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F850 GS 2018
BMW F750 GS 2018
BMW F850 GS 2018

Vaše otázky na konštruktérov BMW F750/850 GS 2018 a odpovede:

Počas testovania v Španielsku ste mali možnosť sa pýtať čo vás zaujíma. My sme vaše otázky položili priamo ľuďom z BMW a tu sú doplnené otázky aj s odpoveďami.

1. Aký je ten motor, hlavne keď ho porovnáš s novou Afrikou? V čom sa líši, aký ma charakter?

Motor je úplne nový, dizajn, vývoj kompletne v Nemecku, dva roky vývoja. Je úplne iný, kompaktný, má dva vyvažovacie hriadele, posunutý kľukový hriadeľ, nepravidelné zapaľovanie. Teda prejav ako V2. Vyrába sa v továrni Loncin v Číne. Ná rovnaký výkon ako Afrika, ale športovejší prejav, ide ochotne a rýchlo do otáčok. Jazdí aj vo vyšších otáčkach.

2. Tak isto by ma zaujímal podvozok. Je to 50/50 ako Afrika, či viac v prospech asfaltu?

Podvozok je naladený fakt dobre, aj keď (čo je sklamanie najmä na F850) predná vidlica je nenastaviteľná. Vzadu sme mali doplnkový Dynamic ESA – elektronický podvozok. Inak na tlmičoch je logo ZF, je to teraz nové označenie ZF Sachs. Podvozok je nastavený na jazdca 75 kg a polovicu nádrže. Pri sólo jazde na ceste bol vynikajúci a prekvapivo dobre fungoval aj v teréne – jazdili sme piesok, rieku, brody a šotoliny – žiadny hard terén. Napriek nižším zdvihom bol super, na dorazy som ho dal asi len 1-2 krát. Otázka je aký bude pri plnom naložení alebo v ťažšom teréne.

3. Čitateľnosť toho TFT displeja namiesto klasických budíkov na slnku?

TFT displej je perfektne čitateľný vždy!

4. Či a kedy bude F 850 GS Adventure a akú veľkú nádrž bude mať?

Áno, určite bude, ale zvyšné informácie mi oficiálne nedali, lebo nemôžu. Iba z úsmevu na moje otázky sa dalo vydedukovať, že bude už o rok, nádrž bude väčšia. Či bude predná vidlica nastaviteľná? Nemohol mi povedať. (Ja dúfam, že áno.)

5. Či si konštruktéri nemyslia že hmotnosť novej 750/850 nie je tak trochu miesto na ďalšie vylepšenie (čítaj trapas), keď sa rovná hmotnosti starého vzducháča R 1200 GS?

Na toto som dostal takúto odpoveď: tento nový model je kompletne prepracovaná motorka. Nový motor dnes spĺňa EURO4 – čo znamená veľa vecí, ktoré pred 10 rokmi na R1200GS nebolo potrebné riešiť a spĺňať. Okolo motora je nový a veľmi pevný dvojitý rám. Aktuálny model je o 12 kg ťažší ako predchodca.

6. Prečo presun nádrže na klasické miesto?

Lepšie rozloženie hmotnosti, zaťaženie predného kolesa. Nádrž vzadu veľa ovplyvňovala zaťaženie zadného tlmiča, plná vs. prázdna. Takto keď je na klasickom mieste, tak zaťažuje rovnomerne predok aj zadok. Inak povedal, aj že motor potrebuje na funkciu airbox istého objemu. Ak nie je naň miesto, tak musí ísť nádrž inam – čo bol pravdepodobne tiež dôvod u predchádzajúceho modelu.

7. Je teda pod sedlom aspoň nejaký slušný odkladací priestor?

Pod sedlom je slušný odkladací priestor, viď foto – bolo tam náradie, lekárnička, reflexná vesta a doklady.

BMW F750 GS 2018 - prvé dojmy zo Španielska - Doplnené: V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

8. Predné pruženie je nenastaviteľné? A zadné ESA? To ESA musí byť tak rozťahané po celom zadku?

Vzadu na ľavom boku je funkčný prvok ESA, viď foto:

V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018 - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

9. Načo je dobré prepojenie "držiakov riadidiel" keď nie sú na samostaných silentblokoch?

Je to dizajnová záležitosť – vyzerá to pekne + logo BMW.

10. Čo za meranie alebo čo je ten kanálik pod sacím kanálom?

Nevedel mi odpovedať na 100 %, pretože to nebol človek motorkár. Mal by to byť kanálik na recykláciu plynov, niečo pre ekológiu.

11. Pre trúbu sa fakt nedalo nájsť lepšie miesto?! (+ umiestnenie a ochrana výfuku)

Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018
Kompletne prekopané mašiny - V Španielsku testujeme novú BMW F750/850 GS 2018

Trúba – nevidel v tom problém. (Inak tá foto je z F750) F750 nemá v sérii žiadny kryt motora – výfukov. Kryt motora vyzerá takto.

12. Ma to podsedlový rám napevno alebo demontovateľný ako stará?

Podsedlovy rám je montovaný.

13. Nastavím si jazdný režim, trakciu atď. Jazdím terén a keď motor zdochne, tak po naštartovaní musím nastaviť opäť svoje nastavenie alebo to ostané ako bolo?

V sérii sa ABS a trakčná zapnú automaticky po vypnutí kľúčika (teda po zdochnutí motora nie). Tak ako u veľkého GS je možné dokúpiť Enduro Pro – ten keď je zasunutý v motorke, tak potom si motorka pamätá nastavenie a aj po vypnutí kľúčika zostáva ABS/trakčná vypnutá.

Pri štartovaní musím môžem mat rýchlosť a štartovať so spojkou?

Samozrejme, je možné štartovať s rýchlosťou.

Doplnkové príslušenstvo

Ako je u BMW zvykom, oba modely majú širokú škálu doplnkov, ktoré umožňujú si aj do biku strednej triedy dať výbavu z prémiových strojov. Možností je naozaj veľa, na čo najlepšie poslúži konfigurátor.

  • hlavný stojan
  • monitorovanie tlaku v pneumatikách
  • bezkľúčový štart
  • vyhrievané rukoväte
  • Pro jazdné režimy
  • tempomat
  • quickshifter – radenie hore aj dole
  • Dynamic ESA
  • nosič kufrov
  • denné LED svietenie DRF + LED smerovky
  • TFT prístrojovka + Connectivity
  • inteligentný eCall systém
  • príprava na GPS
  • mapa pre nízko oktánový benzín pre F850
  • alarm
  • znížený podvozok
  • znížené sedlo
  • komfortné sedlo
  • Rallye sedlo
  • HP športový výfuk
  • nosiče batožiny a vario kufre
  • tankvak
  • vyššie a aj tmavé plexištíty
  • zvýšené riadidlá (F850)
  • zvyšováky riadidiel (F750)
  • Enduro stupačky + nastaviteľné páčky radenia a nožnej brzdy
  • Ochrana motora plastová aj hliníková
  • obmedzenie výkonu na 35kW (vodičák A2)

Čo by ťa mohlo zaujímať:

BMW F 750/850 GS 2018:

Servisný interval 10 000 km
Spotreba 4,1 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 15 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 270 km
Cena F750GS od 9 772 EUR
Cena F850GS od 12 180 EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 161 EUR
Vyhrievané rukoväte 217 EUR
Bezkľúčový štart 267 EUR
Quickshift Pro 424 EUR
Connectivity 605 EUR
Dynamic ESA 454 EUR
Jazdné režimy Pro 408 EUR
Kontrola tlaku v pneu 227 EUR
Tempomat 338 EUR
Hlavný stojan 141 EUR

Konfigurátor F750GS
Konfigurátor F850GS

Text: Tomáš Hajduch - Awia (výška a hmotnosť: 182 cm, 76 kg)
Foto a video: BMW.press a Tomáš Hajduch - Awia

Na akciu nás pozvala spoločnosť BMW Motorrad. Redaktor jazdil v oblečení KLIM a prilbe Touratech Aventuro Carbon, čižmách Touratech Destino.

Foto:
 BMW F 750 GS 2018 BMW F 850 GS 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:BMWBMW
Model:F 750 GSF 850 GS
Rok:20182018
Novinka:NOVINKA 2018NOVINKA 2018
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:853 ccm853 ccm
Max. výkon:77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.
Max. krútiaci moment:83 Nm / 6000 ot.92 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:12,7:112,7:1
Vŕtanie x Zdvih:84 x 77 mm84 x 77 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:151 mm204 mm
Zdvih vzadu:177 mm219 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:305 mm305 mm
Pneu vpredu:110/80 R1990/90-21 54 V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm
Pneu vzadu:150/70 R17150/70-R17 69 V
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:224 kg229 kg
Výška sedla:815 mm860 mm
Rázvor:1559 mm1593 mm
Dĺžka:2255 mm2305 mm
Šírka:922 mm922 mm
Výška:1350 mm1350 mm
Objem nádrže:15 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s3.8 s
Spotreba paliva:4.1 l/100km4.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 274 kmcca 274 km
Servisný interval:10 000km10 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:za príplatokza príplatok
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatokza príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:za príplatokza príplatok
LED smerovky:za príplatokza príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sériiáno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:za príplatokza príplatok
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Kontrola tlaku v pneumatikách:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:za príplatokza príplatok
Iná výbava:USD vidlica
Poznámka:
Poznámka:Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 10/2018: od 11 150 eur

<

Pridané: 18.04.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: