Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2920 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28605
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17031)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11574)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Harley-Davidson FXDR 114 2019 - najšportovejší H-D s motorom Milwaukee-Eight® 2/2

 Zdieľať

Pridané: 03.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11857 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Poďme do sedla:

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Prvé s čím sa jazdec stretne po nasadnutí je pomerne agresívny športový cruiser posed. Potom nasleduje prvý štart mohutného motora, ktorý sa prejavuje skvelou hudbou z nového výfuku. Mohutný veľkoobjemový vidlicový motor vzbudzuje rešpekt a produkuje mierne vibrácie, ktoré naladia jazdca pozitívnou emóciou. Na druhej strane treba povedať že motor Milwaukee-Eight® už zďaleka nie je takým "vibrátorom" ako to bolo v minulosti.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Po prvom rozbehu tápem nohou vo vzduchu a nedarí sa mi nájsť stupačku. Stupačky sú totiž poriadne vpredu a posed je tak trochu neštandardný. Je to ale niečo na čo som si rýchlo zvykol. Rovnako návykový je aj neuveriteľný ťah motora. Každé pootočenie plynom je zážitok sám o sebe. Je to motorka ktorou ma doslova bavilo stáť na semafore ako prvý a počkať si na zelenú. Široké zadné koleso je dizajnová chuťovka, ale musím uznať aj to že dokáže ten mohutný krútiak preniesť na cestu bez prešmykovania.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

O krotenie tejto sily sa starajú solídne brzdy. Tu sa s tým amíci znovu nebabrali a dali na FXDR dopredu dva veľké kotúče so štvorpiestikovými piestikmi a dozadu veľký kotúč s dvojpiestikom. Samozrejme o bezpečnosť sa stará aj systém ABS. Brzdenie bolo vždy bezproblémové a s rezervou a to napriek tomu, že plne natankovaný cruiser má 300 kíl.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Samozrejme z mesta a semaforov som sa rýchlo ponáhľal si zajazdiť aj do zákrut. Tu som bol zvedavý na to široké zadné kolo, či neuberie nejako z agility a celkovo ako sa bude FXDR preklápať v zákrutách. Ukázalo sa to ako zbytočné obavy - FXDR konštruktéri postavili tak, že dosahuje najväčšie bočné náklony zo všetkých modelov v histórii značky. FXDR sa vedie do zákrut inak ako na naháčoch alebo iných "bežných" motorkách. Ten posed s rukami aj nohami vpred, spojený s nízko položeným sedlom dáva jazde úplne iný dojem, ale musím povedať, že som si jazdu v zákrutách nesmierne užíval. Ťažko sa to vysvetľuje, ale je to asi ten pocit minimalistickej strojovne okolo mohutného motora, čo v jazdcovi vytvára ten pocit opojenia.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

V Harleji to so športovým zameraním mysleli naozaj vážne. Mohutná zadná kyvka spolu s prednou USD vidlicou dáva biku potrebnú tuhosť. Ani pri fakt svižnej jazde v zákrutách aj po menej kvalitných cestách sa nedostavuje žiadne vlnenie či náznak nestability. FXDR naozaj miluje náklony a vymetanie zákrut. Viem že to v prípade Harleya z tradičného pohľadu na túto značku vyznieva trochu divne ale je to tak. Takto si jednoducho v USA predstavujú športový power-cruiser.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Konkurencia

Začnem novinkou takpovediac od susedov Indian FTR 1200 je podobne športovo zameraný stroj z USA aj keď s nepomerne menším motorom, ktorý samozrejme nedosahuje krútiak Harleya. Indian však pôsobí agresívne, obratne a je výrazne ľahší.

Podobný svalnatý bike ponúka aj Ducati - Ducati Diavel 1260 Diavel je fakt nadupaný výkonom takmer 160 koní vyrazí dych, jazdí na športových 17-palcových kolesách a je o dosť ľahší ako FXDR. S plnou elektronickou výbavou pôsobí výrazne futuristicky k tradičným americkým cruiserom.

Z talianska spomeniem ešte Moto Guzzi Audace Carbon s mohutným krútiakom naozaj od spodných otáčok a nezameniteľným talianským športovým šmrncom. Záujemcu môže potešiť že má kardan, sedlo rovnako nízko ako Harley a takmer identickú aj hmotnosť.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

LED svetlomet a sanie ala dragster - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Zhodnotenie:

Táto motorka je o čistej radosti s jazdy na motorke s veľkým vidlicovým dvojvalcom medzi nohami. Je to motorka pre jedného, pre športového jazdca, pre človeka, ktorý má rád tieto americké stroje ale zároveň si rád zajazdí športovo. Asi športovejšiu motorku v terajšej ponuke Harley-Davidson nenájdete takže to rozhodne stojí za vyskúšanie.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Plusy, mínusy

dragster dizajn, minimalizmus, mohutný motor a jeho záťah, kvalitný športový tuhý podvozok, brzdy hmotnosť, cena

Video

Video: Harley-Davidson FXDR 114 2019 - nový power-cruiser z USA

Video: Harley-Davidson FXDR 114 2019 - bližší pohľad

Pozadie / Wallpaper:

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson FXDR 114 2019 :

Spotreba 5,6 l/100km
Objem nádrže 16.7 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 223 km
Cena motorky od 24 480 € (farba Vivid Black)

Ceny vybraných doplnkov:

Bočné rámy na upevnenie batožiny 118,73 EUR
Vyhrievané rukoväte (WILLIE G SKULL) 289,15 EUR
Spätné zrkadlá (WILLIE G SKULL) 103,24 EUR
Krytka zapaľovacích cievok 61,92 EUR
Protektor matice prednej osky 33,00 EUR
Lithiová batéria 258,17 EUR
Sedlo rozšírené aj pre spolujazdca 237,52 EUR

Pozri si viac doplnkov tu: Parts & Accesories

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Harley-Davidson FXDR 114 2019 Indian FTR 1200 2019 Ducati Diavel 1260 2019 Moto Guzzi Audace Carbon 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonIndianDucatiMoto Guzzi
Model:FXDR 114FTR 1200Diavel 1260Audace Carbon
Rok:2019201920192018
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1868 ccm1203 ccm1262 ccm1380 ccm
Max. výkon:122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot.159.1 k (117.0 kW) / 9500 ot.96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:160 Nm / 3500 ot.115 Nm / 6000 ot.129 Nm / 7500 ot.120 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:10:112.5:113.0:110,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101,6 x 114,3 mm102 mm x 73.6 mm106 x 71.5 mm104 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinouvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:150 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR-19 60W120/70R19 60V120/70-ZR17130/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, dvojpiestikový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm282 mm
Pneu vzadu:240/40R-18 79V150/80R18 70V240/45-ZR17200/65-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:289 kg221 kg218 kg
Hmotnosť s náplňami:303 kg244 kg299 kg
Výška sedla:720 mm805 mm780 mm720 mm
Rázvor:1615 mm1524 mm1600 mm1685 mm
Dĺžka:2425 mm2287 mm2235 mm2445 mm
Šírka:880 mm860 mm1030 mm
Výška:1207 mm1192 mm1460 mm
Svetlá výška:120 mm183 mm165 mm
Objem nádrže:16.7 l13 l17 l20.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 223 kmcca 236 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica, alarm
Poznámka:
Poznámka:Motor: Milwaukee-Eight® 114 (1868 ccm, 160 Nm)
Cena 10/2018: od 24 480 € (farba Vivid Black)
Ducati Wheelie Control Evo (DWC), Ducati Power Launch Evo (DPL), Hands-Free

<

Pridané: 03.05.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: