Anketa:
Slovenský Rally Cup 2019 - poradie seriálu po Rally Kopanice
ZdieľaťPridané: 15.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 3683 [Šport - Rally]
Slovenský Rally Cup 2019 beží v plnom prúde a mi vám prinášame prvý prehľad stavu seriálu po troch pretekoch. Po Kopaničiarskom víkende sa už črtá priebežné poradie sezóny a pred nami sú posledné dva preteky v posledný augustový víkend.
Seriál článkov - Rally Cup 2019:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Cup 2019 | Nasledujúci
Slovenský Rally Cup 2019 - poradie seriálu po Rally Kopanice:
Video: Rally Kopanice 2019 - official aftermovie
08.07.2019 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 8951 [Šport - Rally]

Motoride XL Enduro Rally 2019, Tuhrina - výsledky a prvé foto
11-ty ročník XL endura bol venovaný spomienke na nášho kamaráta Riša. Zišla sa znovu skvelá banda pretekárov vo všetkých kategóriách a skvele sme si zajazdili v Tuhrine na enduro teste tak aj v Budimíri na MX trati.
Tak ako bolo uvedené v podmienkach Rally Cup, do šampionátu sa započítavajú výsledky závodnej kategórie daného preteku a to v kategóriách 1V600, 2V600, 2V1000 a Open.
Kategória: 1V600
Jazdec | Tokod | Motoride | Kopanice | Baja HU | Kľačany | Celendž | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Martin Dobiš | 25 | 16 | 20 | 61 | |||
Michal Dobiš | 20 | 20 | 11 | 51 | |||
Martin Landl | 13 | 10 | 25 | 48 | |||
Jožo Oprchal | 16 | 13 | 29 | ||||
Slavo Lamper | 25 | 25 | |||||
Peter Javorek | 11 | 9 | 1 | 21 | |||
Jozef Heuger | 9 | 10 | 19 | ||||
Jozef Král | 8 | 9 | 17 | ||||
Michal Školník | 16 | 16 | |||||
Imrich Varga | 7 | 4 | 5 | 16 | |||
Daniel Branný | 13 | 13 | |||||
Maťo Sitár | 10 | 3 | 13 | ||||
Filip Maukš | 6 | 6 | 1 | 13 | |||
Vladislav Říha | 11 | 11 | |||||
Jano Michek | 8 | 8 | |||||
Matúš Gerek | 2 | 6 | 8 | ||||
Stefan Novák | 7 | 1 | 8 | ||||
Edo Drobný | 8 | 8 | |||||
Ondrej Gasica | 7 | 7 | |||||
Juro Cachovan | 5 | 1 | 6 | ||||
Robert Bártek | 1 | 4 | 5 | ||||
Ján Maukš | 3 | 3 | |||||
Rastislav Juhasz | 2 | 2 | |||||
Bohdan Bártek | 1 | 1 | 2 | ||||
Peter Bujnák | 1 | 1 | |||||
Jan Černý | 1 | 1 | |||||
Zbyněk Šilhavý | 1 | 1 | |||||
Petr Štěpka | 1 | 1 | |||||
Michal Uhlíř | 1 | 1 | |||||
Martin Balšínek | 1 | 1 | |||||
Dušan Slovák | 1 | 1 | |||||
Martin Maruška | 1 | 1 | |||||
Marek Ferančík | 1 | 1 |
Kategória: 2V600
Jazdec | Tokod | Motoride | Kopanice | Baja HU | Kľačany | Celendž | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Jožo Štefanka | 25 | 20 | 10 | 55 | |||
Jiří Kavan | 25 | 25 | |||||
Matej Novák | 16 | 9 | 25 | ||||
Leoš Krtička | 25 | 25 | |||||
Martin Hudecek | 13 | 11 | 24 | ||||
Tomas Sykora | 20 | 20 | |||||
Petr Slaný | 16 | 16 | |||||
Rado Čech | 11 | 4 | 15 | ||||
Pavel Radoměřský | 13 | 13 | |||||
Zdeněk Malíšek | 8 | 8 | |||||
Jiří Budiš | 7 | 7 | |||||
Jozef Babic | 6 | 6 | |||||
Samuel Kotvas | 5 | 5 | |||||
Patrik Jestřáb | 3 | 3 | |||||
Marek Skopal | 2 | 2 | |||||
Michal Marcinko | 1 | 1 |
Kategória: 2V1000
Jazdec | Tokod | Motoride | Kopanice | Baja HU | Kľačany | Celendž | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tomáš Hajduch | 25 | 20 | 45 | ||||
Vít Šild | 20 | 25 | 45 | ||||
Tomaš Michel | 16 | 16 |
Kategória: Open
Jazdec | Tokod | Motoride | Kopanice | Baja HU | Kľačany | Celendž | Spolu: |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Martin Masár | 25 | 20 | 4 | 49 | |||
Robert Bodor | 9 | 5 | 20 | 34 | |||
Filip Kalka | 10 | 8 | 10 | 28 | |||
Jiří Vepřek | 25 | 25 | |||||
Ľubomír Kender | 25 | 25 | |||||
Juro Čirip | 11 | 13 | 24 | ||||
Samuel Theis | 8 | 13 | 21 | ||||
Zdenko Palinkáš | 20 | 20 | |||||
Martin Krňanský | 16 | 16 | |||||
Stanislav Kundrát | 16 | 16 | |||||
Peter Virgl | 16 | 16 | |||||
Michal Bohúr | 6 | 9 | 15 | ||||
Peter Suchánek | 2 | 11 | 13 | ||||
Pavel Postupka | 13 | 13 | |||||
Palo Nemček | 4 | 7 | 11 | ||||
Vladislav Sinar | 11 | 11 | |||||
Adrián Murcko | 10 | 10 | |||||
Miroslav Ofukaný | 9 | 9 | |||||
Martin Roško | 8 | 8 | |||||
Matin Fojtu | 7 | 7 | |||||
Holek | 7 | 7 | |||||
Martin Štěrba | 6 | 6 | |||||
Marek Skala | 6 | 6 | |||||
Ján Zaťko | 5 | 5 | |||||
Rišo Jankovič | 5 | 5 | |||||
Ján Hudák | 3 | 1 | 4 | ||||
Jano Chmara | 3 | 1 | 4 | ||||
Štefan Visokai | 4 | 4 | |||||
Václav Šejda | 3 | 3 | |||||
Pavol Demjanic | 2 | 1 | 3 | ||||
Marek Novák | 2 | 2 | |||||
David Bodlák | 1 | 1 | 2 | ||||
Ján Valovský | 1 | 1 | 2 | ||||
Barbora Jágrová | 1 | 1 | 2 | ||||
Peter Podmajersky | 1 | 1 | 2 | ||||
Luděk Fukárek | 1 | 1 | |||||
Ján Mitro | 1 | 1 | |||||
Vašek Hloušek | 1 | 1 | |||||
Martin Jarkovský | 1 | 1 | |||||
Zuzana Nováčková | 1 | 1 | |||||
Marek Martiška | 1 | 1 | |||||
Ján Sadloň | 1 | 1 | |||||
Peter Tonček | 1 | 1 | |||||
Juraj Obušek | 1 | 1 | |||||
Pavol Molnár | 1 | 1 | |||||
Jozef Štelbanský | 1 | 1 | |||||
František Uhrovčík | 1 | 1 | |||||
Peter Skala | 1 | 1 | |||||
Ján štelbaský | 1 | 1 | |||||
Michal Demčak | 1 | 1 | |||||
Peter Molnar | 1 | 1 | |||||
Aurel Čarný | 1 | 1 | |||||
Radoslav Olazný | 1 | 1 | |||||
Pavol Kopilec | 1 | 1 | |||||
Robert Bodor jr. | 1 | 1 |
Bodovanie:
Bodovanie pretekov je rovnaké ako bodovanie FIM zo svetového šampionátu Rally. Bodované je umiestnenie 1-14. miesto + 1 bod dostáva aj každý pretekár, ktorý úspešne pretek dokončí. Do seriálu sa započítavajú výsledky závodnej kategórie daného preteku a to v troch XL kategóriách 1V600, 2V600 a 2V1000.
V sezóne 2017 sa pretekárom započítajú štyri najlepšie výsledky.
1. miesto 25 bodov | 9. miesto 7 bodov |
2. miesto 20 bodov | 10. miesto 6 bodov |
3. miesto 16 bodov | 11. miesto 5 bodov |
4. miesto 13 bodov | 12. miesto 4 bodov |
5. miesto 11 bodov | 13. miesto 3 body |
6. miesto 10 bodov | 14. miesto 2 body |
7. miesto 9 bodov | 1 bod každému v cieli |
8. miesto 8 bodov |
Nasledujúci pretek:
17.07.2019 - Landal Čitatelia: 9091 [Šport - Rally]

Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
V zmysle predchádzajúceho článku spúšťame registráciu na 5. ročník Contec XL Rally a 2. ročník H-PRO Čelendž.
Pridané: 15.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Rally Cup 2019:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Cup 2019 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - poradie seriálu po Rally Kopanice - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Contec XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - poradie seriálu po B-akaR-e - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 - poradie seriálu po XL Rally Fiľakovské Kľačany - Awia
- Motomix XL Enduro Cup 2017 - poradie seriálu po HunGarian Baja - Awia
- Slovenský Rally Cup 2019 - Novinky a termíny pretekov - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2016 - poradie seriálu po Bakare - Awia
- Contec Rally a H-PRO Čelendž 2019 - výsledky a foto - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2015 začne už tento víkend! - Awia
- Motoshop Žubor XL Enduro Cup 2018 - celkové poradie seriálu po sezóne - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!