Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3868 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28545
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha vypočula moje priania, pricháza Ténéré 700 Extreme 2024

 Zdieľať

Pridané: 29.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6121 [Novinky - Predstavujeme]

Na testovačke Ténéré 700 Worldraid som sa celkom zamiloval do jej podovozku. V závere som povedal (rovnako ako aj chlapom z Yamahy) že by mohli predstaviť ľahkú verziu Tenerky s týmto podvozkom. O tom že ma vypočuli som vedel už začiatkom tejto sezóny, keď som sa na takejto motorke odviezol v Taliansku. A teraz je TU!

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

V marci tohto roku som bol v Toskánsku testovať offroad pneu Dunlop Trailmax Raid. No a tam nám do oko padla aj jedna Tenerka, na prvý pohľad celkom obyčajná... Ale jazda na nej dala hneď vedieť, že to nie je tak. Yamaha už v tomto čase na niektorých trhoch priniesla upravenú základnú Ténéré s podvozkom z Worldraid-u.

Dunlop Trailmax Raid test - Testujeme Dunlop Traimax Raid v Toskánsku
Ténéré v marci 2023 na teste Dunlop

Ténéré 700 Extreme – hardcore terénny stroj

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Názov tohto motocykla hovorí za všetko – ide o odolný terénny stroj s predĺženým odpružením s dlhým zdvihom a širokou škálou špeciálnych súčastí šasi navrhnutých tak, aby ešte viac umocňovali podstatu stroja, ktorý umožňuje jazdu kdekoľvek.

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 - vidlica KYB
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 - vidlica KYB

Pre špičkové jazdné vlastnosti mimo spevnenej cesty a ľahkú obratnosť v náročnom teréne je model Ténéré 700 Extreme vybavený prémiovým plne nastaviteľným odpružením KYB s o 20 mm vyšším zdvihom vpredu aj vzadu (v porovnaní s modelom Ténéré 700). Na zabezpečenie mimoriadne hladkého chodu predného odpruženia je vidlica vybavená odolnou povrchovou úpravou Kashima, ktorá pomáha eliminovať zadrhávanie pri nižších rýchlostiach – a zlatá farba vnútornej rúrky vidlice tiež podčiarkuje celkový kvalitný dojem z motocykla.

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 - Zadný tlmič piggyback KYB
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 - Zadný tlmič piggyback KYB

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Plne nastaviteľné odpruženie KYB možno efektívne nastaviť pre rôzne postavy jazdcov a rôzne štýly jazdy, čo z modelu Ténéré 700 Extreme robí extrémne odolný a prispôsobivý stroj. Tento najnovší model Ténéré je určený pre jazdcov so skúsenosťami z motokrosu alebo endura, ktorí chcú vyšší výkon do toho najnáročnejšieho terénu, a rozširuje kategóriu Adventure o nový vzrušujúci rozmer.

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Ténéré 700 Extreme v skratke:

  • Plne nastaviteľná 43 mm predná vidlica KYB s povrchovou úpravou Kashima, zdvih 230 mm (o 20 mm viac než pri modeli Ténéré 700)
  • Plne nastaviteľný zadný tlmič piggyback KYB, zdvih kolesa 220 mm (o 20 mm viac než pri modeli Ténéré 700)
  • Svetlá výška 260 mm (o 20 mm viac než pri modeli Ténéré 700)
  • 5-palcový pripojený zvislý TFT prístrojový panel s 3 motívmi a možnosťou zobrazenia v štýle roadbooku Rally Raid
  • Ľavý spínací panel s prepínačom trip computera
  • Systém ABS s možnosťou prepínania 3 režimov
  • Ergonomická palivová nádrž s objemom 16 litrov
  • Kompletné osvetlenie LED a zásuvka USB
  • Ľahké titánové stupačky s vysokou priľnavosťou a o 35 % väčšou plochou
  • Ploché jednodielne sedadlo s 20 mm čalúnenia navyše, ktoré poskytuje vyššiu výšku 910 mm
  • Farebne zladený vysoký predný blatník
  • Chránič chladiča z hliníkovej sieťoviny
  • Vedenie reťaze
  • Zlaté eloxované hliníkové špicové kolesá

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Ténéré 700 Extreme bude k dispozícii vo farebnom prevedení Icon Blue so špeciálnymi gra????ckými prvkami.

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024

Pozri si viac z testova Ténéré Worl Raid:

Video: Poriadna paľba na Yamaha Ténéré 700 World Raid na španielskych šotolinách

Yamaha Ténéré World Raid 2022
Yamaha Ténéré World Raid 2022

Yamaha Ténéré World Raid 2022
Yamaha Ténéré World Raid 2022
Yamaha Ténéré World Raid 2022
Yamaha Ténéré World Raid 2022

Video: Prvý test: Yamaha Ténéré 700 2019 je konečne TU! - Oplatilo sa čakať?

Foto:
 Yamaha Ténéré 700 2024 Yamaha Ténéré 700 World Raid 2024 Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:YamahaYamahaYamaha
Model:Ténéré 700Ténéré 700 World RaidTénéré 700 Extreme
Rok:202420242024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:689 ccm689 ccm689 ccm
Max. výkon:73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.73.4 k (54.0 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.68 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 111.5 : 111.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:80 x 68.6 mm80 x 68.6 mm80 x 68.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:210 mm230 mm230 mm
Zdvih vzadu:200 mm220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:282 mm282 mm282 mm
Pneu vpredu:90/90 R21 M/C 54V M+S90/90 R21 M/C 54V M+S90/90 R21 M/C 54V M+S
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70 R18 M/C 70V M+S150/70 R18 M/C 70V M+S150/70 R18 M/C 70V M+S
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:205 kg220 kg205 kg
Výška sedla:880 mm890 mm910 mm
Rázvor:1590 mm1595 mm1595 mm
Dĺžka:2365 mm2370 mm2370 mm
Šírka:915 mm905 mm905 mm
Výška:1455 mm1490 mm1490 mm
Svetlá výška:240 mm255 mm260 mm
Objem nádrže:16 l23 l16 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.5 l/100km4.5 l/100km4.16 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 266 kmcca 383 kmcca 288 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Tlmič riadenia:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:prémiový nastaviteľný podvozok KYB, vyššie sedlo, titánové stupačky, vysoký predný blatník
Poznámka:
Poznámka:Cena 06/2024: 10 990 eurCena 05/2022 od 12 590 EURCena 06/2024: 11 890 eur

Pridané: 29.10.2023 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2024:

| Seriál článkov: Novinky 2024 |

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: