Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28428
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16940)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11488)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Suzuki v Miláne predstavuje zábavné enduro DR-Z4S a supermoto DR-Z4SM 2025

 Zdieľať

Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 645 [Novinky - Predstavujeme]

Duchovní nástupcovia populárnych modelov DR-Z400S a DR-Z400SM, dve čerstvé 400-ky používajú nový dvojitý oceľový rám so samostatným priskrutkovaným hliníkovým pomocným rámom a hliníkovou kyvnou vidlicou, v ktorej je umiestnený nový jednovalcový motor s objemom 398 cm3.

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

K dispozícii je tiež elektronický balíček, ktorý obsahuje režimy výkonu, prepínateľné ABS a sofistikovaný systém kontroly trakcie s režimami off-road.

Navrhnuté tak, aby priniesli zábavu do akéhokoľvek prostredia, sľubujú, že urobia z vášho sveta vaše ihrisko.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

DR-Z4S aj DR-Z4SM poháňa nový jednovalcový, kvapalinou chladený, štvortaktný DOHC motor s objemom 398 cm3. Nový motor bol navrhnutý tak, aby spĺňal normu Euro 5B, pričom si zachoval povesť robustnosti a spoľahlivosti, ktorou sa preslávil motor predchádzajúcej generácie DR-Z400. Poskytuje plynulý, lineárny prenos výkonu so silnejším krútiacim momentom pri nižších otáčkach a zvýšeným výkonom až po hranicu otáčok, ako aj vylepšenú spotrebu paliva.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

V porovnaní s predchádzajúcim motorom DR-Z400 došlo k zmenám takmer vo všetkých aspektoch, od ľahkých titánových sacích ventilov a dutých výfukových ventilov naplnených sodíkom až po nové profily vačiek a piestov. Nová hlava valcov je vybavená dvojitými zapaľovacími sviečkami, sú tu nové kľukové skrine a nová klzná spojka so systémom Suzuki Clutch Assist.

Dopĺňanie paliva je zabezpečené systémom ride-by-wire, 42 mm vŕtaním, elektronickou škrtiacou klapkou a 10-otvorovým vstrekovačom paliva. Je tu nový vzduchový box a nový výfuk. Výsledkom je širší rozptyl výkonu v celom rozsahu otáčok, silný pohon a zároveň plynulá jazda, priama, lineárna odozva plynu a lepšia spotreba paliva.

Špičkový výkon je 38 k pri 8 000 ot./min a maximálny krútiaci moment 37 Nm pri 6 500 ot./min. Sprotreba moboch modelov by mala byť na úrovni 2,9 l/100 km.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

Video: Suzuki DR-Z4S 2025

Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) znamená, že jazdci si môžu vybrať jeden z troch režimov výkonu. Oba biky majú dva štandardné režimy trakčnej kontroly, pričom každý je vybavený aj vlastným špecifickým režimom G (gravel). Režim G má za cieľ zachovať maximálny výkon v teréne tým, že umožňuje určité pretáčanie kolies.

Ďalšou možnosťou lepšej kontroly v teréne je systém ABS, ktorý si jazdci môžu prispôsobiť svojim potrebám a jazdným podmienkam. Na DR-Z4S môžu jazdci vypnúť ABS vzadu alebo vpredu a vzadu. Na DR-Z4SM môžu jazdci vypnúť zadné ABS.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

Pre nové DR-Z4S a DR-Z4SM bol vyvinutý úplne nový oceľový rám s dvojitým nosníkom. Je spojený s novým hliníkovým pomocným rámom a hliníkovou kyvnou vidlicou. Nový podvozok je tuhý, no zároveň poddajný, čo znamená, že dokáže absorbovať nárazy a nerovnosti na nerovnom teréne a znižuje únavu jazdca.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

Odpruženie s dlhým zdvihom na modeloch DR-Z4S aj DR-Z4SM pochádza od spoločnosti KYB, špeciálne vyladené pre každý model. DR-Z4S má zdvih prednej vidlice 280 mm a zdvih zadného kolesa 296 mm, zatiaľ čo DR-Z4SM má zdvih predného odpruženia 260 mm a zdvih zadného kolesa 277 mm. Oba majú nastavenie tlmenia kompresie a odskoku vpredu aj vzadu. K dispozícii je tiež nastavenie predpätia na zadnom tlmiči.

Kolesá sú na oboch vypletané. DR-Z4S má 21” prednú a 18” v porovnaní so 17” ráfikmi v DR-Z4SM. Dvojúčelové pneumatiky IRC GP-410 s dušou sú štandardom pre S, zatiaľ čo SM sú obuté do pneumatík Dunlop SPORTMAX Q5A.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

Video: Suzuki DR-Z4SM 2025

Svetlá výška je užitočných 300 mm na DR-Z4S a 260 mm na DR-Z4SM. Výška sedadla je 920 mm a 890 mm a vážia 151 kg a 154 kg. V štandarde je tiež hliníkový kryt.

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025
Suzuki DR-Z4S a DR-Z4SM 2025

Pridané: Dnes Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria