Anketa:
Suzuki v Miláne predstavuje zábavné enduro DR-Z4S a supermoto DR-Z4SM 2025
ZdieľaťPridané: 05.11.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4152 [Novinky - Predstavujeme]
Duchovní nástupcovia populárnych modelov DR-Z400S a DR-Z400SM, dve čerstvé 400-ky používajú nový dvojitý oceľový rám so samostatným priskrutkovaným hliníkovým pomocným rámom a hliníkovou kyvnou vidlicou, v ktorej je umiestnený nový jednovalcový motor s objemom 398 cm3.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Foto: Suzuki.press a @rustymoto91
K dispozícii je tiež elektronický balíček, ktorý obsahuje režimy výkonu, prepínateľné ABS a sofistikovaný systém kontroly trakcie s režimami off-road.
Navrhnuté tak, aby priniesli zábavu do akéhokoľvek prostredia, sľubujú, že urobia z vášho sveta vaše ihrisko.
DR-Z4S aj DR-Z4SM poháňa nový jednovalcový, kvapalinou chladený, štvortaktný DOHC motor s objemom 398 cm3. Nový motor bol navrhnutý tak, aby spĺňal normu Euro 5B, pričom si zachoval povesť robustnosti a spoľahlivosti, ktorou sa preslávil motor predchádzajúcej generácie DR-Z400. Poskytuje plynulý, lineárny prenos výkonu so silnejším krútiacim momentom pri nižších otáčkach a zvýšeným výkonom až po hranicu otáčok, ako aj vylepšenú spotrebu paliva.
V porovnaní s predchádzajúcim motorom DR-Z400 došlo k zmenám takmer vo všetkých aspektoch, od ľahkých titánových sacích ventilov a dutých výfukových ventilov naplnených sodíkom až po nové profily vačiek a piestov. Nová hlava valcov je vybavená dvojitými zapaľovacími sviečkami, sú tu nové kľukové skrine a nová klzná spojka so systémom Suzuki Clutch Assist.
Video: Suzuki DR-Z4S Odhalenie EICMA 2024
Dopĺňanie paliva je zabezpečené systémom ride-by-wire, 42 mm vŕtaním, elektronickou škrtiacou klapkou a 10-otvorovým vstrekovačom paliva. Je tu nový vzduchový box a nový výfuk. Výsledkom je širší rozptyl výkonu v celom rozsahu otáčok, silný pohon a zároveň plynulá jazda, priama, lineárna odozva plynu a lepšia spotreba paliva.
Špičkový výkon je 38 k pri 8 000 ot./min a maximálny krútiaci moment 37 Nm pri 6 500 ot./min. Sprotreba moboch modelov by mala byť na úrovni 2,9 l/100 km.
Video: Suzuki DR-Z4S 2025
Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) znamená, že jazdci si môžu vybrať jeden z troch režimov výkonu. Oba biky majú dva štandardné režimy trakčnej kontroly, pričom každý je vybavený aj vlastným špecifickým režimom G (gravel). Režim G má za cieľ zachovať maximálny výkon v teréne tým, že umožňuje určité pretáčanie kolies.
Ďalšou možnosťou lepšej kontroly v teréne je systém ABS, ktorý si jazdci môžu prispôsobiť svojim potrebám a jazdným podmienkam. Na DR-Z4S môžu jazdci vypnúť ABS vzadu alebo vpredu a vzadu. Na DR-Z4SM môžu jazdci vypnúť zadné ABS.
Pre nové DR-Z4S a DR-Z4SM bol vyvinutý úplne nový oceľový rám s dvojitým nosníkom. Je spojený s novým hliníkovým pomocným rámom a hliníkovou kyvnou vidlicou. Nový podvozok je tuhý, no zároveň poddajný, čo znamená, že dokáže absorbovať nárazy a nerovnosti na nerovnom teréne a znižuje únavu jazdca.
Odpruženie s dlhým zdvihom na modeloch DR-Z4S aj DR-Z4SM pochádza od spoločnosti KYB, špeciálne vyladené pre každý model. DR-Z4S má zdvih prednej vidlice 280 mm a zdvih zadného kolesa 296 mm, zatiaľ čo DR-Z4SM má zdvih predného odpruženia 260 mm a zdvih zadného kolesa 277 mm. Oba majú nastavenie tlmenia kompresie a odskoku vpredu aj vzadu. K dispozícii je tiež nastavenie predpätia na zadnom tlmiči.
Kolesá sú na oboch vypletané. DR-Z4S má 21” prednú a 18” v porovnaní so 17” ráfikmi v DR-Z4SM. Dvojúčelové pneumatiky IRC GP-410 s dušou sú štandardom pre S, zatiaľ čo SM sú obuté do pneumatík Dunlop SPORTMAX Q5A.
Video: Suzuki DR-Z4SM 2025
Svetlá výška je užitočných 300 mm na DR-Z4S a 260 mm na DR-Z4SM. Výška sedadla je 920 mm a 890 mm a vážia 151 kg a 154 kg. V štandarde je tiež hliníkový kryt.
| Foto: | ||
|  |  | |
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | Suzuki | Suzuki | 
| Model: | DR-Z 4S | DR-Z 4SM | 
| Rok: | 2025 | 2025 | 
| Novinka: | NOVINKA 2025 | NOVINKA 2025 | 
| Kategória: | Enduro | Enduro | 
| Motor: | ||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | 
| Objem: | 398 ccm | 398 ccm | 
| Max. výkon: | 38.0 k (28.0 kW) / 8000 ot. | 38.0 k (28.0 kW) / 8000 ot. | 
| Max. krútiaci moment: | 37 Nm / 6500 ot. | 37 Nm / 6500 ot. | 
| Vŕtanie x Zdvih: | 90.0 x 62.6 mm | 90.0 x 62.6 mm | 
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | 
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | 
| Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | 
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | 
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | 
| Zdvih vpredu: | 280 mm | 260 mm | 
| Zdvih vzadu: | 296 mm | 277 mm | 
| Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Pneu vpredu: | 80/100-21M/C 51P, tube type | 120/70R17M/C 58H, tube type | 
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | 
| Pneu vzadu: | 120/80-18M/C 62P, tube type | 140/70R17M/C 66H, tube type | 
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Hmotnosť s náplňami: | 151 kg | 154 kg | 
| Výška sedla: | 920 mm | 890 mm | 
| Rázvor: | 1490 mm | 1465 mm | 
| Dĺžka: | 2270 mm | 2195 mm | 
| Šírka: | 885 mm | 885 mm | 
| Výška: | 1230 mm | 1190 mm | 
| Svetlá výška: | 300 mm | 260 mm | 
| Objem nádrže: | 8.7 l | 8.7 l | 
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.4 l/100km | 
| Dojazd po rezervu: | cca 186 km | cca 191 km | 
| Servisný interval: | 6000 km / 12000 km | 6000 km / 12000 km | 
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | 
| Iná výbava: | nastaviteľný podvozok KYB | nastaviteľný podvozok KYB | 
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | EURO 5+, ride by wire Cena 06/2025 8 490 EUR | EURO 5+, ride by wire Cena 06/2025 8 490 EUR | 
Pridané: 05.11.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Trojvalec CFMOTO ide do sveta v podobne superšportu 675SR-R a naháča 675NK pre 2025 - Awia
- KTM v Miláne ukázalo 390 Adventure R, Enduro a aj supermoto 2025 - parametre zatiaľ nepoznáme - Awia
- Fantic v Miláne predstavil naháče Stealth a špotové biky Imola vo verziách 125 a 500 - Awia
- Kymco predstavilo prvý adventure maxi skúter CV-R5 2025 - Awia
- Kawasaki predstavuje dve štýlovky z rodiny W a Meguro pre rok 2025 - Redakcia
- Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025 - Redakcia
- Kawasaki predstavila nový Versys 1100 2025 - Redakcia
- Zero Motorcycles predstavilo ľahké a všestranné endurká XE a XB - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Royal Enfield pripravuje Himalayan 750 možno už na výstavu EICMA 2025
- Royal Enfield predstavil Goan Classic 350 - pocta motokultúre sedemesiatých rokov v Goa
- Naživo: CFMOTO trip do Číny
- Naživo: Testujeme Yamaha Ténéré 700 a 700 Rally 2025 v Maroku
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- ... zobraz všetky články od tohto autora
 
			
![[]](/pictures/news/9737.m.jpg) Novinky 2026
 Novinky 2026 Články
 Články Video Galéria
 Video Galéria Tipy na výlet a trasy
 Tipy na výlet a trasy Foto Galéria
 Foto Galéria Pozadia / Wallpapers
 Pozadia / Wallpapers Moto katalóg
 Moto katalóg![[]](images/drop.gif) Daruj krv
 Daruj krv![[]](images/ph_lt.gif) Len Tak
 Len Tak![[]](images/ph_mt.gif) Moto turistika
 Moto turistika![[]](images/ph_mp.gif) Moto poradňa
 Moto poradňa![[]](images/ph_ms.gif) Motošport
 Motošport![[]](images/ph_um.gif) Ukradnuté moto
 Ukradnuté moto![[]](images/ph_nd.gif) Nehody
 Nehody![[]](images/ph_vj.gif) Výjazdy
 Výjazdy![[]](images/ph_cl.gif) Diskusie k Článkom
 Diskusie k Článkom![[]](images/ph_fs.gif) Diskusie k Fotosúťaži
 Diskusie k Fotosúťaži![[]](images/ph_wp.gif) Diskusie k Bodom Záujmu
 Diskusie k Bodom Záujmu![[]](images/ph_mr.gif) O motoride.sk
 O motoride.sk![[]](images/zabava.png) Zábava - Video, Audio, Foto
 Zábava - Video, Audio, Foto![[]](images/video.gif) Diskusie k videám
 Diskusie k videám![[]](images/ph_ot.gif) Off topic - Mimo tému
 Off topic - Mimo tému![[]](/pictures/technika/6720.m.png) 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny
 5 tipov ako prežiť začiatok moto sezóny MOTORIDE.SK
 MOTORIDE.SK YouTube MR
 YouTube MR Instagram MR
 Instagram MR![[]](/pictures/news/6053.m.png) Kampaň Pozri 2x
 Kampaň Pozri 2x![[]](/pictures/turistika/9791.m.png) S Awiom do Indie
 S Awiom do Indie![[]](/pictures/turistika/9220.m.jpg) Pionierom na Nordkapp
 Pionierom na Nordkapp![[]](/pictures/turistika/8192.m.gif) Na Afrikách do Afriky
 Na Afrikách do Afriky![[]](/pictures/turistika/8823.m.png) VIETNAM moto trip
 VIETNAM moto trip 




 Diskusia k článku (4)
 Diskusia k článku (4)![[Verzia pre tlač] [Verzia pre tlač]](images/print.gif)









































