Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 950 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28800
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17135)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11665)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki inovuje jeden z najúspešnejších naháčov Európy Z900 a Z900 SE 2025

 Zdieľať

Pridané: 31.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 1971 [Novinky - Predstavujeme]

Vyladený priebeh motora, prepracovaný dizajn a ergonómia, náklonová elektronika, tempomat, nová TFT prístojovka s podporou navigovania.

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Výkonný kvapalinou chladený radový štvorvalcový motor s objemom 948 cm3 má nový profil vačkového hriadeľa, vďaka čomu má ešte voľnejší charakter a silnejší krútiaci moment v nižších otáčkových pásmach. Vďaka technológii „Ride-by-Wire“ sú škrtiace klapky ovládané elektricky a zmes paliva a vzduchu je presne dodávaná riadiacou jednotkou pre každú jazdnú situáciu, čo vedie k vynikajúcej odozve. Nové naprogramovanie riadiacej jednotky vrátane upraveného časovania zapaľovania v celom rozsahu otáčok prispieva aj k 16 % zníženiu spotreby paliva. Precízne vyladený airbox poskytuje podmanivý zvuk sania, ktorý ešte intenzívnejšie vtiahne jazdca do zážitku z jazdy.

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Na ráme boli vykonané úpravy - zmenila sa tuhosť výstuh rámu za hlavou riadenia. Tým sa zabezpečila lepšia ovládateľnosť. Oblasť okolo uchytenia kyvnej vidlice bola upravená tak, aby bolo možné namontovať Quickshifter (Rýchloradenie). Zadná časť rámu vedie menej strmo nahor, aby sa vytvoril väčší priestor pre polstrovanie sedadla. Ovládanie zostáva agilné a pôsobí veľmi sebaisto. Vďaka upravenému nastaveniu odpruženia je jazdná pozícia viac orientovaná na predné koleso, čo má za následok väčší tlak na predné koleso a ešte presnejšie ovládanie a lepší pocit z jazdy.

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Nové, radiálne uložené 4-piestové brzdové strmene na prednom kolese v kombinácii s novými pneumatikami Dunlop Sportmax Q5A zabezpečujú hladký a presný brzdný účinok.

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Video: Kawasaki Z900 2025 - Online predstavenie

Pokročilé elektronické asistenčné systémy Kawasaki (v spojení so 6-osovou IMU) poskytujú jazdcom podporu, ktorú potrebujú na plné využitie možností modelu Z900:

- KCMF (Kawasaki Cornering Management Function) | KCMF monitoruje parametre motora a podvozku počas celej zákruty - od nájazdu do apexu až po výjazd zo zákruty - a moduluje brzdnú silu a výkon motora tak, aby umožnil plynulý prechod od zrýchlenia k brzdeniu a späť, čím pomáha jazdcovi udržať plánovanú líniu v zákrute. Spätná väzba IMU je súčasťou riadenia vylepšeného ABS (vrátane kontroly náklonu a brzdenia v zákrutách) a KTRC.

- KTRC (Kawasaki TRaction Control) | Pokročilý systém kontroly trakcie Kawasaki (KTRC) ponúka lepší výkon pri športovej jazde a zároveň vyššiu bezpečnosť pri jazde na cestách s nízkou trakciou.

- Integrované jazdné režimy: Tri jazdcom prednastavené režimy (Sport, Road a Rain), ako aj individuálne nastaviteľný režim Rider Mode (nie je k dispozícii vo verzii 35/70 kW) umožňujú jazdcovi prispôsobiť kontrolu trakcie a priebeh výkonu príslušnej jazdnej situácii. Pokiaľ ide o presun z bodu A do bodu B, nové funkcie priateľské k jazdcovi, ako napríklad KQS - Kawasaki Quickshifter (s funkciou Quickshifter a Blipper od 1 500 ot/min) a elektronický tempomat, zabezpečujú plynulú a príjemnú jazdu.

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Namiesto toho, aby továreň v Akashi zaspala na vavrínoch úspešného modelu Z900, intenzívne pracuje na inováciách dizajnu pre rok 2025. Výrazným prvkom prepracovanej prednej časti sú precízne kompaktné svetlomety a moderné zadné LED svetlá, ktoré ponúkajú futuristický dizajn s modernou technológiou. Nové bočné panely z brúseného hliníka a ďalšie detaily dodávajú modelu Z900 elegantný, kovový vzhľad. Nové, pohodlnejšie sedadlo má plochejší dizajn, ktorý umožňuje jazdcovi ľahko meniť polohu a pohľad púta na rozmerný, plne digitálny 5-palcový farebný prístroj TFT.

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Prvýkrát v modeli Kawasaki sa na novom 5-palcovom farebnom displeji TFT zobrazuje navigácia „turn-by-turn“, ktorá jazdcovi umožňuje zistiť, kam má ďalej odbočiť, zatiaľ čo kompatibilita s aplikáciou „Rideology The App Motorcycle“ umožňuje jazdcovi ovládať rôzne funkcie hlasovými príkazmi. Pre jazdca bol zmenený tvar predného sedadla a k dispozícii sú dve výšky sedadla: ERGO-FIT High s výškou 830 mm (štandardná výbava) a alternatívne ERGO-FIT Low s výškou 810 mm (príslušenstvo). Okrem toho nové hliníkové riadidlá Fat-Type ponúkajú lepšiu tuhosť.

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025

Okrem modelu Z900 bude naďalej k dispozícii aj model SE, ktorý je vybavený zadným tlmičom Öhlins S46, brzdovými komponentmi Brembo (300 mm brzdové kotúče, radiálne montované brzdové strmene M4.32 a brzdové doštičky) a radiálnym hlavným piestom Nissin a hadice s oceľovým opletením. Na európskom trhu budú k dispozícii aj modely s výkonom 35 kW/70 kW, ktoré umožnia širšiemu okruhu motorkárov prístup k zábave s modelom Z Supernaked.

Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025

Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025

Modely Z900 budú u predajcov Kawasaki k dispozícii na jar 2025 v nasledujúcich farebných kombináciách:

Z900 & Z900 70 kW

• Metallic Spark Black / Metallic Carbon Gray / Ebony - BK1
• Metallic Carbon Gray / Metallic Phantom Silver / Candy Persimmon Red - RD1
• Metallic Moondust Gray / Metallic Spark Black / Candy Lime Green - GN1

Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025
Kawasaki Z900 2025

Z900 SE

Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025
Kawasaki Z900 SE 2025

• Metallic Matte Graphite Gray / Ebony / Metallic Graphite Gray - GY1

Foto:
 Kawasaki Z900 2025 Kawasaki Z900 SE 2025
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiKawasaki
Model:Z900Z900 SE
Rok:20252025
Novinka:NOVINKA 2025NOVINKA 2025
Kategória:NaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:948 ccm948 ccm
Max. výkon:123.8 k (91.0 kW) / 9500 ot.123.8 k (91.0 kW) / 9500 ot.
Max. krútiaci moment:97.4 Nm / 7700 ot.97.4 Nm / 7700 ot.
Kompresný pomer:11.8:111.8:1
Vŕtanie x Zdvih:73.4 x 56.0 mm73.4 x 56.0 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie, hrdlo 38 mm
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:120 mm120 mm
Zdvih vzadu:140 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová, 4 piestik Brembo M4.32
Priemer bŕzd vpredu:300 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:250 mm250 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)180/55ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:193 kg194 kg
Hmotnosť s náplňami:213 kg214 kg
Výška sedla:830 mm830 mm
Rázvor:1450 mm1450 mm
Dĺžka:2065 mm2065 mm
Šírka:830 mm830 mm
Výška:1075 mm1110 mm
Svetlá výška:145 mm145 mm
Objem nádrže:17 l17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.8 l/100km4.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 265 kmcca 265 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii 5 palcovááno, v sérii 5 palcová
Iná výbava:nastaviteľný útlm a predpätie USD vidlica a tlmičplne nastaviteľný podvozok, vzadu tlmič Öhlins S46
Poznámka:
Poznámka:USB-C zásuvka za príplatok
Cena 01/2025: EUR
USB-C zásuvka v sérii
Cena 01/2025: EUR

Pridané: 31.10.2024 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - Novinky 2025:

| Seriál článkov: Novinky 2025 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: