Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1496 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30348
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17893)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12455)
Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Zo Sydney do Canberry 2/2

 Zdieľať

Pridané: 14.01.2006 Autor: madmax
Čitatelia: 8237 [Mototuristika - Austrália - Výlet]

Neťahali sme to dlho do noci, lebo domáci sú také isté zvieratká, ako my. Vlastne všetci, čo sa naslopkajú.
Ránné vstávanie do 36 ˚C horúčavy a pomalý odchod, ale hlad je silnejší a tak po 800m, stojíme. Mala útulná kaviareň v malej útulnej dedinke. Jedlo je tu super a vždy ho je strašne veľa. Zaplatíš a poriadne sa napapkáš. Nie ako u nás, päť hranolčekov a kúsok mäska.

 Ráno
Ráno

Vyrazili sme do Canberry, trochu si pozrieť hl. mesto. Je postavené na púšti a je dosť nezáživné. Ale je to jediné miesto v Austrálii, kde je povolené pestovať trávičku, propagovať prostitúciu a podobné neresti. Je to pre politikov, taký malý raj. Prebehli sme cez centrum, pozreli parlament a vybehli sme nad mesto, je tam vysoká veža s výhľadom na celé mesto. Pekný pohľad, ako z našej Koliby. Odtiaľ už smer Sydney.

 Veža
Veža

Zasa po vedľajších cestách, cez malé púštne mestečká, opačnou stranou, ako cestou sem. Vysušené planiny, pár stromčekov a krásne tiahle cesty. Taká iná zem, ako na opačnej strane cesty. Mestečká malé, ako všade na zemi, sú čínske reštaurácie. Sú všade.
Po 200 km sa okolie mení na trávnaté územie s krásnymi domami a veľkými rančmi s koňmi. Taký anglikánsky vidiek. Všetko udržiavané a čisté. V malom mestečku Goulburn je obrovská socha barana, celá z liateho betónu „The Big Merino“. Po celej krajine je viac takýchto obrov. Americký syndróm veľkosti.

 Merino
Merino

Pár zastávok na kávičky a ťaháme sa domov. 100 km pred Sydney je to už len o cestách s dodržiavaním rýchlosti, takže cesta sa končí a aj môj príbeh. Tak zasa v ďalšej reportáži, keď bude o čom písať.

<

Pridané: 14.01.2006 Autor: madmax Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »