Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1257 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30209
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17823)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12386)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3419)  » Košice (1438)  » Žilina (766)  » Nitra (724)  » Prešov (706)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (640)  » Trnava (594)  » prievidza (418)  » Martin (398)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (303)  » zvolen (302)  » Považská Bystrica (298)  » Piešťany (296)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (285)  » Liptovský Mikuláš (273)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (259)  » Bardejov (254)  » Senec (250) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
easebunt
Nový člen
New york, ny, usaŽiadnaN/A
eatruntownnn
Nový člen
United statesNenastavená N/A
eatwidget
Nový člen
UsaNenastavená N/A
Eciregata
KošiceBMW F650GS Dakar 2000N/A
edd027
Nový člen
Banská bystrica Honda VFR1200F 2010 N/A
eddie94
žilinaHonda CBR 250 R 2011 Ikona
EdenCreighton
LondonNenastavená N/A
edo666
SobranceSuzuki GS 500 E 1994 Ikona
edott
TrnavaYamaha Ténéré 700 2020 Ikona
EdoX11
BratislavaHonda - moja, veľká, krásna!N/A
efka
BratislavaBMW F 650 GS 2009 Ikona
Efogll nový
Nový člen
OpavaSuzuki V-Strom 650 2018 N/A
egres1704
ZvolenKawasaki VN900 Classic 2008 N/A
egres2
Alžbetin DvorKawasaki 100 G 7 T 1973 Ikona
Ekim
BratislavaYamaha FZ1 2010 Ikona
eLeRak
RužomberokKTM 640 Adventure R 2000 Ikona
ElTomagico
BratislavaYamaha MT-07 2021 Ikona
Em002
Nový člen
KošiceKawasaki Ninja 650 2017 Ikona
empe
Bratislava-karlova vesYamaha YP 250 Majesty 2002 N/A
emptysk
TrenčínHonda PCX 125 2023 N/A
enagem
NitraHonda CB1100 EX 2015 Ikona
enmoto
HuncovceHonda CBF 1000 2007 N/A
erasmo301
Trenčianska turnáHonda CRF1000L Africa Twin 2017 Ikona
erbe
žilinaKTM 500 EXC-F 2023 Six DaysIkona
Ericmarcus
Staten islandŽiadnaN/A
Erikg3
BratislavaKawasaki Versys 650 2010N/A
erique
BratislavaŽiadnaIkona
erlooked
Nový člen
LondonNenastavená N/A
ernesto
BratislavaBMW R 1250 GS Adventure 2019 Ikona
Ertos
Sady nad torysouŽiadnaN/A
Estetri
AlabamaŽiadnaN/A
Eugo
TrnavaHonda VT 750 Shadow Aero 2004 Ikona
Euronymus81
KošiceHonda CBF 500N/A
evokorea
Nový člen
AsdfcfhNenastavená N/A
Ewerlast
BratislavaHonda CB500X 2021 N/A
Explo
Stará ľubovňaHonda CBF 1000 2006 Ikona
Express
TrnovecKTM 450 EXC-R 2008 Ikona
ExtremeBiker
Londyn - KosiceKTM 640 SUPERMOTO PRESTIGE 2004 N/A

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »