ISSN 1336-6491 | Online: 999 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31691
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 58% (18518)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 42% (13173)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3420)  » Košice (1438)  » Žilina (765)  » Nitra (725)  » Prešov (706)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (641)  » Trnava (595)  » prievidza (418)  » Martin (400)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (304)  » zvolen (301)  » Považská Bystrica (298)  » Piešťany (297)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (285)  » Liptovský Mikuláš (274)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (261)  » Bardejov (254)  » Senec (250) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
Halina2
KarachiAccess Motor HondaN/A
halogen
StupavaTriumph Bonneville T100Ikona
hanchicken
Zemplínske hradišteŽiadnaN/A
happyhippo35
SolčanyNenastavená N/A
hardtofindbirch
Nový člen
31833ŽiadnaN/A
HarleyLov
LondonŽiadnaN/A
haudevbe
Nový člen
Ho chi minhNenastavená N/A
havran33
Bratislava Honda CB1100 2013 N/A
hazard16
BratislavaHonda CBR 1000 RR 2007 Ikona
heikemacka
RužomberokBMW R 1250 GS Adventure 2019 Ikona
HenoBart
Laksarska nova vesHonda CBR 954 RR Fireblade 2003 Ikona
HePa
KošiceHonda XL 600V Transalp 1987 N/A
Hercules
NitraHonda XRV 750 Africa Twin 1997 Ikona
Herghott
Redaktor
Svätý jurDucati Multistrada 1200 S 2010 Ikona
Hersy
SereďŽiadnaN/A
Hlomanod
BratislavaNenastavená N/A
hltac
BratislavaSuzuki V-Strom 650 2005 N/A
hlubo
MartinŽiadnaN/A
Hnusoba
KošiceKawasaki Versys 2010 N/A
HOGBA
TomašovHarley-Davidson CVO Electra Glide 2019N/A
HoGo80
DunaharasztiKTM 1190 Adventure R 2014 Ikona
Hoiso
šaľaŽiadnaN/A
holeioonline
Nový člen
TrenčínAccess Motor gN/A
honda
ŽilinaHonda kazdu chvilu inaN/A
hondacr250
00000Honda CR 250N/A
HondaJano
Nový člen
BratislavaHonda Honda CB300R 2022N/A
Hondaro
BratislavaNenastavená N/A
Hopahop
Hanušovce nad topľouJawa 250 Automatic typ 559.05 (Panelka) 1966 N/A
hoper
BratislavaŽiadnaIkona
hroch
SliačBMW R 1200 GS SE 2009Ikona
hruso25
LevočaSimson s51/1E1CS EnduroIkona
huanmarries
FloridaNenastavená N/A
hudekd
NemšováHonda XL 650V Transalp 2006 N/A
HughFarrell
2451 quiet valley laneNenastavená N/A
Hurrican
NitraYamaha XJ6 2009 N/A

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Motozem

Vespa

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »