Anketa:
Adresár Moto firiem
Predchádzajúce | 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nasledujúce
Zobrazujem firmy 161 až 180 z cekového počtu: 592.
FOR ONE príves na motorky (2MAX s.r.o.), Bratislava | |
![]() E-mail: trailer@for-one.sk Jedinečný príves For-One na prepravu motocyklov sa pýši revolučnou konštrukciou, vďaka ktorej nakladanie, skladanie a garážovanie motocyklov nebolo nikdy jednoduchšie. Príves sa dá podľa potreby znížiť a vďaka jednoduchému použitiu ... | |
Formika, Raciborz | |
![]() E-mail: office.motorparts@gmail.com Prodejna a E-shop s vybavením a náhradními díly pro skútre: náhradní díly,oleje a maziva,baterie,přilby,oblečení textilní i kožené,rukavice,páteřové protektory,boty,termoprádlo,tuning,padací protektory..... sem fanousek proto mit veda ... | |
Fórum o Honda NC 700, Malacky | |
![]() E-mail: admin@nc700.sk Fórum o motocykloch Honda NC700X, Honda NC 700S a Honda Integra 700 | |
Fórum o štvorkolkách, Malacky | |
Web stránka: http://www.quad-forum.sk E-mail: admin@quad-forum.sk Štvorkolkárske fórum | |
foxracing.sk (PNEUMOTO, spol. s r.o.), Piešťany | |
![]() E-mail: pneumoto@pneumoto.sk FOX,SHIFT,SMITH všetko pre motocross,enduro a ATV | |
František Batki UNI-MOTO-SERVIS, Šahy | |
Web stránka: http://www.moto-cyklo.eu E-mail: unimotoservis@stonline.sk predaj náhradných dielov a súčiastok na motocykle Jawa, Babetta, MZ, ČZ, Simson... Predaj pneumatík | |
FREE RIDER MOTO SERVIS, Sliač | |
![]() E-mail: freeridersk@gmail.com Servis motocyklov, prevoz, dovoz, prihlasovanie vozidiel, poradenstvo, prestavby, úpravy. | |
Free-moto s.r.o., Prostějov | |
![]() E-mail: roneman@seznam.cz Dovozci motocyklů.Ročně přes 300ks. Díky nízkým nákladům a dobrým kontaktům,můžem nabídnout nejlepší cenu. Navštivte náš web.Pro zákazníky z SK sleva !! | |
Free-race moto servis, Velky Biel | |
Web stránka: E-mail: kawatitin@yahoo.com Servis ,oprava motocyklov štvorkoliek ,skútrov Meranie výkonu motocyklov nastavenie tuning Zváranie plastov .hliníka, titanu ,nerezi. | |
FTmoto, Chynorany | |
![]() E-mail: ftmoto@zoznam.sk Servis motocyklov, skútrov a štvorkoliek. Predaj náhradných dielov. | |
Fy.Faber, Kalinovo | |
![]() E-mail: petfaber@gmail.com Internetovy predaj vyrobkov SHELL radu ADVANCE s vylucnym zameranim na motocykle:oleje,specialne produkty,cistenie a udrzba. | |
Gap Trade s.r.o., Nitra | |
![]() E-mail: info@gap-trade.sk Internetový obchod gap-trade.sk ponúka náhradné diely a príslušenstvo na motcykle a skútre. Oblečenie a ochranu pre jazdcov, ako sú prilby, rukavice, chrániče, bundy, nohavice, čižmy. V našej ponuke nájdete renomované svetové značky ... | |
Garagemotors, lucenec | |
![]() E-mail: kelo@szm.sk Prestavby a stavby chopprov japonskych znaciek.Doplnky firiem THUNDERBIKE DE a LOLO AT.Taktiez dovoz nahradnych dielov a dpolnkov od fir.THUNDERBIKE A LOLO na dobierku.Info na WWW.THUNDERBIKE.DE a LOLO.AT | |
Garmin Slovensko (CONAN s.r.o.), Žilina | |
![]() E-mail: obchod@garmin.sk Firma CONAN s.r.o. je autorizovaným dovozcom GPS prijímačov Garmin na Slovensku. Garmin ponúka širokú škálu prijímačov pre auto, motocykel, turistiku a taktiež námorné prijímače, radary, sonary a samozrejme mapy. | |
GERISPORT, Bratislava | |
![]() E-mail: gerisport0@gmail.com Predaj funkčného oblečnia a doplnkov pre motorkárov | |
GlobalMoto.sk, Hradec Králové | |
![]() E-mail: it@globalmoto.cz GlobalMoto.cz ..pro PRAVÉ motorkáře. Jsme internetový obchod, který Vám nabízí široký sortiment moto oblečení, moto helmy, interkomy a mnohem víc. Možnost osobního odběru zdarma v našich provozovnách v Ostroměři a v Hradci Králové ... | |
GoPro - VRGA s. r. o., Malachov | |
![]() E-mail: info@vrga.sk VRGA s. r. o., je výhradným dovozcom značiek: Pre Slovensko: GoPro, Tunebug, XSories, URPro, P&C, BlurFix, WamBam, FlyMount, GOPOLE, Eye Of Mine, Ransom, Equilibrium, Visualante Pre Českú republiku: URPro, P&C, BlurFix, WamBam, FlyMount, ... | |
Gorex Slovakia s.r.o., Prešov | |
Web stránka: http://gorex.sk E-mail: maria.lunikova@gorex.sk Našou prvoradou prioritou je Vaša spokojnosť. Buďte si istí naším osobným a serióznym prístupom, rovnako ako odborným a profesionálnym servisom. Zobrali sme si za svoje značky, ktorej výrobcovia vyznávajú rovnaké hodnoty ako my. Uprednostňujú ... | |
GOREX, s.r.o. , Benešov | |
![]() E-mail: info@gorex.cz Našou prvoradou prioritou je Vaša spokojnosť. Buďte si istí naším osobným a serióznym prístupom, rovnako ako odborným a profesionálnym servisom. Zobrali sme si za svoje značky, ktorej výrobcovia vyznávajú rovnaké hodnoty ako my. Uprednostňujú ... | |
GPI centrum s.r.o., Zvolen | |
![]() E-mail: info@gpicentrum.sk Sme výhradným zastúpením a distribútorom značky GPI. Fungujeme hlavne ako veľko- ale aj malo-obchod. V našom sortimente nájdete kožené a textilné motooblečenie, obuv, rukavice a ostatné doplnky značky GPI. |
Predchádzajúce | 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Nasledujúce
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!