Anketa:
Fotosúťaž - Fotokniha 2016
- Všetky témy
- Moto a pamiatka
- Moto a príroda
- Moto za jazdy
- Šibnutá foto s motorkou
- Moto erotika
- Offroad
- Foto zo Zrazu
- Za Hranicami
Info o súťaži:
08.09.2016 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 7690 [Bleskovky - Novinky]

Spustené hlasovanie - Fotografie do knihy Motorky na slovenských cestách - hlasuj a môžeš ju vyhrať!
Milí moto-foto priatelia. V súťaži sa nám nazbieralo úctyhodných 364 fotografií. Teraz je načase vybrať tie najlepšie, takže sme spustili hlasovanie. Každý registrovaný člen motoride.sk môže odovzdať hlasy až trom fotkám v každej téme. Každý hlas bude zaradený do žrebovania o 5 týchto jedinečných kníh.
22.06.2016 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 11993 [Novinky - Súťaž]

Fotosúťaž - Unikátna kniha vytvorená motorkármi pre motorkárov
Chceš vidieť v kníhkupectvách knihu, kde sa nájdeš sám? Ako brúsiš slajdre na Šturci, alebo si vychutnávaš krásny západ slnka pri svojej mašine s Tatrami v pozadí? Tak čítaj pozorne!
Pridávanie obrázkov: od 20.06.2016 do 30.08.2016
Hlasovanie: od 30.08.2016 do 15.09.2016
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Zobrazujem obrázky 101 až 200 z cekového počtu: 366.
Predchádzajúce | 1 2 3 4 | Nasledujúce
Ďalšie Fotosúťaže:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!